کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر(تریاک,هروئین و شیشه)
چهار شنبه 21 خرداد 1393 ساعت 10:48 | بازدید : 689 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

معتاد قبل از اينكه يك مجرم باشد يك بيمار است

 

روشهای ترک اعتیاد به مواد مخدر

علیرغم اینکه اعتیاد یکی از پیچیده ترین بیماریها می باشد چنانچه فرد تمایل واقعی به درمان و ترک اعتیاد داشته باشد و با روش ترک اعتیاد درست به پیش رود قطعا درمان می گردد اما اگر فرد هنوز به تشخیص درستی نرسیده باشد، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود واقف نگردیده ، تمایل واقعی جهت درمان نداشته و حتی به ادامه روند اعتیاد خود بیشتر تمایل داشته باشد متاسفانه هرگونه اقدام درمانی بی نتیجه خواهد بود ...

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاد معتاد یک بیمار است نه یک مجرم

 

متاسفانه باور غالب اجتماعي اين است كه شخص معتاد موجودي است، كثيف، دزد ،نفرت انگيز و مجموعه اي از رذائل و خصوصيت  هاي منفي كه در يك انسان مي تواند وجود داشته باشد، در معتاد متجلي است. بر پايه اين ديدگاه بايد از فرد معتاد حذر كرد و با نفرت و انزجار او را از جامعه دور كرده و يا نابودش ساخت. رفتار اجتماعي با معتادين توام با نفي و طرد ، نفرت و انزجار و خلاصه به شكل بر خورد با مجرم خطرناكي است كه عدم اش به از وجود.

 

اگر چه عوارض ثانويه اعتياد در بين گروهي از معتادين كه به دليل فقر و تنگدستي امكان تامين هزينه زندگي خود را ندارند ،سبب مي شود كه براي خرج اعتياد خود دست به هر كاري بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردي بي تفاوت شوند و در يك كلام مشمول تمام صفاتي كه جامعه به معتادان نسبت مي دهد باشند اما اين عموميت ندارند و اكثريت معتادان را شامل نمي شود.

 

معتاد قبل از اينكه يك مجرم باشد يك بيمار است و اين رفتارهاي غلط اجتماعي و عملكرد نا درست ديگران است كه به جاي تلاش براي رفع درد و مرضش ، او را به وادي خلاف سوق مي دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانين تجديد نظر شده و به عنوان مجرميت معتاد به شرطي كه اقدامات درماني را شروع كرده باشد ، حذف گرديده اما باورهاي اجتماعي فرقي نكرده و در زمينه آموزش اجتماعي و بخصوص خانواده ها تلاش چنداني صورت نگرفته است.

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادبرای ترک اعتیاد روش مناسبی انتخاب کنید

 

كساني كه فكر مي كنند روش ترک اعتیاد با بستن و زنداني كردن معتاد ( روش سقوط آزاد يا بهتر بگويم روش يابوئي – زور درماني – شلاق درماني - طناب درماني ! ) پس از گذشت سه روز اعتياد بر طرف مي شود ، بدانند كه چنين نخواهد شد و اين فرد هر زماني كه آزاد شود و امكان دسترسي به مواد مخدر پيدا كند،در مصرف آن درنگ نخواهد كرد چون اختيارش دست خودش نيست. چنين روش هائي در مورد يك معتاد يا درواقع يك بيمار ، نوعي جنايت ناشي از عدم درك و آگاهي نسبت به اعتياد است كه متاسفانه با ساختن يكسري فيلم ها و القائات نادرست ، در ذهن مردم و جامعه رسوخ كرده است.

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادروشهای ترک اعتیاد

 

سه روش متداول ترک اعتياد وجود دارد :

1- روش ترک اعتياد با قطع سريع مصرف مواد مخدر بدون استفاده از دارو

2- روش ترک اعتياد با قطع سريع مصرف مخدر و استفاده از دارو

3- روش ترک اعتياد سنتي با كاهش تدريجي مصرف مواد مخدر .

-روش اول ترک اعتیاد

در این روش ترک اعتیاد، بيمار به يك باره مصرف مواد مخدر را قطع مي كند بدون آنكه دارو يا تركيبي را جايگزين مصرف مواد بكند. به اين روش ترک اعتیاد؛ سقوط آزاد ؛ يا ترک يابوئي گفته مي شود. از اين جهت این روش ترک اعتیاد را ترک يابوئي مي گويند كه در واقع تحمل عوارض و درد هاي ناشي از قطع سريع مواد به حدي است كه قدرت و توان حيواني چون يابو را طلب مي كند اما بهتر است كه به جاي اين اصطلاح نامانوس ، از واژه ترک سقوط آزاد استفاده شود.


در این روش ترک اعتیاد به علت قطع مصرف مواد ، مرحله عكس العمل هاي آشكار كه 1 تا 2 هفته طول مي كشد بسيار سخت و طاقت فرسا خواهد بود اما نشدني نيست و كساني هستند كه اين عوارض را تحمل مي كنند. بزرگترين عيب اين روش اينست كه يك شوك مخرب جسمي و روحي به بيمار وارد مي گردد.


سيستم هاي توليد مواد شبه افيوني در بدن ، حدود ده ماه زمان نياز دارند تا باز سازي شوند لذا پس از گذراندن سختي هاي دو هفته اول ، مشكلات بي خوابي ، افسردگي ، كم حوصلگي، گريه كردن ، كند ذهني فراموشي تنبلي، عدم ميل به زندگي و غيره در بيماران وجود داشته و طي اين مدت شخص قادر به كار كردن نيست و يا راندمان كاري مساعدي ندارد. حتي تجويز مي كنند كه در اين در اين دوره ده ماهه شخص را بيشتر تنها بگذارندو تختخوابش را جدا كنند. در اين مدت به علت عدم تعادل جسمي و رواني ، بيمار نبايد تصميمات سرنوشت ساز بگيرد.


شوك مخربي كه در اين روش ترک اعتیاد به بيمار وارد مي شود ، سبب مي گردد كه بعضي از قسمت هاي توليد كننده مواد شبه افيوني بدن چه بسا تا آخر عمر هيچ وقت فعال نشود. اين مطلب به تائيد پروفسور آرتور گايتون رسيده و در عمل  بين كساني كه با روش سقوط آزاد ترک كرده اند درصد كمي به مرحله تعادل پايدار مي رسند و اكثراً دچار عدم تعادل در دراز مدت هستند و يا به تيك هاي عصبي دچار مي شوند.

 

-روش دوم ترک اعتیاد
این روش ترک اعتیاد “ شبه سقوط آزاد “ است. بدين ترتيب كه پس از قطع فوري مصرف مواد مخدر و در طول يك هفته اول ، براي كاهش عوارض و دردهاي بيمار از دارو استفاده مي شود.اين همان روش رايج بين المللي منجمله در ايران و همچنين اگهي هاي ترک اعتياد است. به دليل ناديده گرفتن زمان بازسازي سيستم هاي توليد مواد شبه افيوني در بدن اين روش فرق چنداني با روش سقوط آزاد و عوارض حاصل از آن ندارد. مثال علمي آن اينست كه در روش روش سقوط آزاد شخص از بالاي ساختمان ده طبقه به پائين مي پرد ولي در شبه سقوط آزاد كمي تخفيف داده و ازيكي دو طبقه پائين تر سقوط مي كند.

برای درمان و ترک اعتیاد به شیشه داروی خاصی وجود ندارد

 

-روش سوم ترک اعتیاد

 

سومین روش ترک اعتیاد ، كاهش تدريجي مصرف مواد است كه به آن “ ترک سنتي “ گفته مي شود و از زمان هاي قديم تاكنون مرسوم بوده است. در ترک سنتي ، هر روز مقداري از مصرف مواد مخدر كم مي شود تا بتدريج به صفر برسد. مثلاً مقداري ترياك يا شيره را در ظرف آبي حل كرده و سپس به جاي مصرف مواد ، روزانه چند پيمانه مشخص از اين شربت مي خورند و به جاي مقدار خورده شده آب مي ريزند تا شربت رقيق تر شود.

 


اگر مقدار مواد مخدر در شربت اوليه طوري انتخاب شود كه ظرف حدود 15 روز مصرف مواد مخدر به صفر برسد در واقع مشابه ترک سقوط آزاد خواهد بود ولي اگر با حجم و مقدار بيشتر شربت عمل كنند به طوري كه بيش از 40 روز طول بكشد در اين صورت نتيجه بهتري عايد شده و عوارض كمتري به جاي مي گذارد. عده  بسياري ازبيماران معتاد ، از روش ترک سنتي و كاهش تدريجي مصرف مواد استفاده كرده و نتيجه گرفته اند.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاداز روش ترک سنتي براي ترک اعتياد به هروئين نيز مي توان استفاده كرد

 

 

 

از روش ترک اعتیاد به صورت سنتي براي هروئين نيز مي توان استفاده كرد مشروط بر آن كه بيمار به مدت 24 الي 48 ساعت از مواد مخدر استفاده نكرده و عوارض خماري آنرا تحمل كند و بعد به جاي مصرف هروئين ، از ترياك يا آب شيره استفاده كرده و به تدريج ميزان مصرف را كاهش داده و به صفر برساند. سنگين ترين عمل و مصرف بالاي هروئين ، پس از 48 ساعت از قطع مصرف مواد با  ترياك يا شيره قابل جبران است و البته 3 تا 4 روز طول مي كشد تا بدن بيمار با تغيير نوع مواد خود را تطبيق دهد و معمولاً‌ پس از يك هفته ، اوضاع عادي مي گردد.

 


هر يك از روش هاي ترک سه گانه داراي محاسن و معايبي است. به عنوان مثال روش ترک سقوط آزاد براي كساني كه در ابتداي راه اعتياد هستند و به طور تفريحي و تفنني از مواد مخدر استفاده مي كنند و هنوز سيستم توليد كننده مواد شبه افيوني بدن آنان از كار نيفتاده است خوب جواب مي دهد و چه بسا بهترين روش باشد ، اما همين روش ترک اعتیاد براي آن دسته بيماران معتاد حرفه اي كه ساليان متمادي به مصرف مواد مخدر با دوز بالا مشغول هستند نه تنها موثر نيست بلكه اغلب عوارض شديد و غير قابل جبراني به جاي خواهد گذاشت . بعلاوه براي بيماراني كه به كار دائم اشتغال دارند ، استفاده از روش سقوط آزاد ميسر نيست چون تا ده ماه نمي توانند كار مثبتي انجام دهند.

 

 

 

يا در روش ترک اعتیاد شبه سقوط آزاد ، اگر چه مصرف دارو سبب كاهش عوارض عكس العمل هاي آشكار در بيمار خواهد شد ليكن همين تركيبات داروئي بعضاً خطرناك تر از خود مواد مخدر مي باشند و دسته اي از آنها بسيار اعتياد آور هستند. مثال واضح آن هروئين است. اين ماده مخدر به عنوان دارو براي درمان  اعتياد اختراع و توليد شد اما در عمل خود به اعتياد خطرناك تری بدل گرديد و يا انواع و اقسام قرص هاي آرام بخش و مسكن وهمچنين قرص هاي روان گردان و توهم زا كه خود سرانه مصرف مي گردد ، باعث رواج اعتياد به قرص در بين بيماران و بخصوص جوانان شده است.

 


آنچه در قسمت روش هاي شناخته شده ترک اعتياد گفته شد ، تنها راه هاي منحصر به فرد ترک اعتیاد نيست و امروزه شاهد ابتكارات فراوان ديگري هستيم ، يكي از اين ابتكارات اينست كه بيمار را سه روز بيهوش كرده و در طي اين مدت به اصطلاح سم زدائي مي كنند و مي گويند ديگر مشكلات جسمي معتاد تمام شده يا آنكه شنيده مي شود در كشور هاي ديگر با جراحي مغز و دستكاري در آن درصدد علاج اعتياد هستند ! خلاصه معتاد بيچاره موش آزمايشگاهي كساني شده است كه داعيه ترک اعتیاد او را دارند.حتي اگر اين روش های ترک اعتياد منجر به نابودي يا نقص دائمي در وي شود . واقعاً كه جاي تاسف است.

روش پيشنهادي  براي ترک اعتياد روش طولاني مدت است و با حداقل ضايعات جسمي و رواني ، بيمار معتاد را به سمت ترک دائمي اعتياد هدايت مي كند به طوري كه در انتها ي پله ها ،خود بيمار عجله در دوره ترک دارد و نوعي زدگي نسبت به مواد مخدر پيدا مي كند.

 

 

 

روش ترک اعتیاد به شیشه

 

متخصصان درمانگر اعتیاد می‌گویند برای درمان کسی که به مواد محرک شیشه اعتیاد پیدا می‌کند، داروی خاصی در دنیا وجود ندارد و داروهایی که تجویز می‌شود تنها به کاهش علایم ناراحت‌کننده بیمار کمک می‌کند.درمان اعتیاد به شیشه همچون سایر مواد مخدر مشکل‌ترین درمان هاست. نکته اساسی این است که برای درمان اعتیاد به مواد مخدری که مرفین دارند مثل تریاک، کراک وهرویین، داروهایی مثل "متادون" و"بوپره‌نورفین" را تجویز می‌شود امابرای درمان اعتیاد به شیشه داروی خاصی وجود ندارد. دارویی که خاص درمان اعتیاد به شیشه باشد در ایران و حتی خارج از کشور وجود ندارد، بلکه داروهایی که برای ترک اعتیاد به شیشه استفاده می‌شود داروهای کمکی از جمله ضداضطراب‌ها و ضدافسردگی هاست که این داروها در کاهش علایم بیمار موثر هستند.

 


برای درمان عوارض اعتیاد به شیشه براساس مدت و نوع و روش مصرف ممکن است که فرد نیاز به درمان دارویی به شکل بستری شدن یا سرپایی داشته باشد. بعد از درمان اختلالات روان پزشکی بیمار باید به وسیله روان پزشک خبره مورد بررسی و درمان قرار گیرد و به دنبال آن یا همزمان آموزش خانواده، آموزش مهارت‌های بهبود اولیه و پیشگیری از بازگشت و رفتار درمانی برنامه ریزی شود.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادبوپرنورفین (قرص ترک اعتیاد ) چیست ؟

 

 

 

بوپرنورفین یک داروی مسکن مخدر شبیه مورفین، کدئین و هروئین است. این دارو عمدتا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود، البته مصارف درمانی دیگری نیز دارد.

 

استفاده نامناسب از بوپرنورفین می تواند منجر به بروز عوارض جدی و حتی مرگ شود. در صورت استفاده از سایر مواد مخدر، عوارض جانبی بوپرنورفین شدت بیشتری می یابند. از شکستن قرص و حل نمودن آن در هر مایعی به منظور تزریق در رگ خودداری کنید. این عمل می تواند باعث مرگ بشود. این دارو را دقیقا باید طبق دستور پزشک مصرف کرد.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادترک اعتیاد به مواد مخدر با چه علائم جسمی و روانی همراه است؟

 

 

 

بدنبال قطع مصرف مواد مخدر در فردی که اعتیاد به این مواد دارد علائم متعددی بروز می کند که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت (Withdrawal Syndrome) گفته می شود. این سندرم شامل:
درد عضلانی- استخوانی ، بیخوابی، بیقراری، عطسه، آبریزش بینی، خمیازه، اسهال، تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، ضعف وبیحالی، پرش اندامها، احساس سرما و گرما، لرز، تعریق، تپش قلب، اشک ریزش، درد شکم، هذیان، پرخاشگری، وسوسه به مصرف مواد…. می باشد. شدت علائم فوق در افراد مختلف متفاوت بوده و تحمل آنها بدون اقدامات درمانی صحیح بسیار دشوار می باشد این علائم  مدتی بعد از ترک اعتیاد برطرف میشود.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادآیا ترک اعتیاد می تواند سلامتی فرد را به مخاطره اندازد؟

 

 

 

 درمان وابستگی جسمی به مواد مخدر که اصطلاحا سم زدائی نامیده شده و در جامعه به ترک اعتیاد معروف است در مواردیکه بیمارتحت ارزیابی صحیح پزشکی و آزمایشات لازم انجام نگرفته و یا استانداردهای مراقبتهای پزشکی و پرستاری رعایت نشود می تواند با خطرات جدی همراه باشد، در غیر اینصورت سم زدائی سلامتی فرد را مورد تهدید قرار نمی دهد. سم زدائی از نظر علمی عبارتست از بکار بردن روشهایی که به بیمار کمک نماید تا دوره ترک را با حداقل علائم و بطور کنترل شده و بی خطر پشت سر گذارد.
منبع :

 

congress60.org

 

drvalipour.ir

 

parastaranearshad.blogfa.com

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زندگی نامه حضرت علی اكبر (ع)
چهار شنبه 21 خرداد 1393 ساعت 10:44 | بازدید : 627 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

زندگی نامه حضرت علی اكبر (ع)

حضرت علی اكبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین (ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان،(1)سال 43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.پدر گرامی اش امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.(2)او از طایفه خوش نام و شریف بنی هاشم بود و به بزرگانی چون پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امیر مؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و امام حسین (ع) نسبت دارد.


ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت كرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت كیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو كسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست.
بلكه سزاوارترین فرد برای خلافت، علی بن الحسین(ع)است كه جدّش رسول خدا(ص) می باشد و در وی شجاعت و دلیری بنی هاشم، سخاوت بنی امیه و فخر و فخامت ثفیف تبلور یافته   است. (3)


نقل است روزی علی اكبر(ع) به نزد والی مدینه رفته  و از طرف پدر بزرگوارشان پیغامی را خطاب به او میبرد، در آخر والی مدینه از علی اكبرسئوال كرد نام تو چیست؟ فرمود: علی سئوال نمود نام برادرت؟ فرمود: علی آن شخص عصبانی شد، و چند بار گفت: علی، علی، علی، « ما یُریدُ اَبُوك؟ » پدرت چه می خواهد، همه اش نام فرزندان را علی می گذارد، این پیغام را علی اكبر(ع) نزد اباعبدالله الحسین (ع) برد، ایشان فرمود : والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به  من عنایت كند نام همه ی آنها را علی می گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا، نماید نام همه ی آنها را نیز فاطمه می گذارم.


درباره شخصیت علی اكبر(ع) گفته شد، كه وی جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار، شبیه ترین مردم به پیامبر اكرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابن ابی طالب (ع) به ارث برده و جامع كمالات، محامد و محاسن بود. (4)


در روایتی به نقل از شیخ جعفر شوشتری در كتاب خصائص الحسینیه آمده است: اباعبدالله الحسین هنگامی كه علی اكبر را به میدان می فرستاد، به لشگر خطاب كرد و فرمود:
« یا قوم، هولاءِ  قد برز علیهم غلام، اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله....... ای قوم، شما شاهد باشید، پسری را به میدان می فرستم، كه شبیه ترین مردم از نظر خلق و خوی و منطق به رسول الله (ص) است بدانید هر زمان ما دلمان برای رسول الله(ص) تنگ می شد نگاه به وجه این پسر می كردیم.


بنا به نقل ابوالفرج اصفهانی، آن حضرت درعصر خلافت عثمان بن عفان (سومین خلیفه راشدین) دیده به جهان گشود.(5)   
این قول مبتنی بر این است كه وی به هنگام شهادت بیست و پنج ساله بود. در برخی روایات هم سن ایشان را 28 ساله ذكر كرده اند، وی در مكتب جدش امام علی بن ابی طالب (ع) و در دامن مهرانگیز  پدرش امام حسین(ع) در مدینه و كوفه تربیت و رشد و كمال یافت.
امام حسین (ع) در تربیت وی و آموزش  قرآن ومعارف اسلامی و اطلاعات سیاسی و اجتماعی به آن جناب تلاش بلیغی به عمل آورد و از وی یك انسان كامل و نمونه ساخت و شگفتی همگان، از جمله دشمنانشان را بر انگیخت.

به هر روی علی اكبر(ع) در ماجرای عاشورا حضور فعال داشت و در تمام حالات در كنار پدرش امام حسین(ع)بود و با دشمنانش به سختی مبارزه می كرد. شیخ جعفر شوشتری در خصائص نقل می كند: هنگامی كه اباعبد الله الحسین علیه السلام در كاروان خود حركت به سمت كربلا می كرد، حالتی به حضرت(ع) دست داد بنام نومیه و در آن حالت مكاشفه ای برای حضرت(ع) رخ داد، از آن حالت كه خارج شد استرجاع كرد: و فرمود: «انا لله و انا الیه راجعون » علی اكبر(ع) در كنار پدر بود، و می دانست امام بیهوده كلامی را به زبان نمی راند، سئوال نمود، پدرجان چرا استرجاع فرمودی؟: حضرت بلادرنگ فرمود: الان دیدم این كاروان می رود به سمت قتلگاه و مرگ درانتظار ماست، علی اكبر(ع) سئوال نمود: پدر جان مگر ما بر حق نیستیم؟ حضرت فرمود: آری ما بر حق هستیم. علی اكبر (ع) عرضه داشت: پس از مرگ باكی نداریم، گفتنی است، با این كه حضرت علی اكبر(ع) به سه طایفه معروف عرب پیوند و خویشاوندی داشته است، با این حال در روز عاشورا و به هنگام نبرد با سپاهیان یزید، هیچ اشاره ای به انتسابش به بنی امیه و ثفیف نكرد، بلكه هاشمی بدون و انتساب به اهل بیت(ع) را افتخار خویش دانست و در رجزی چنین سرود:

أنا عَلی بن الحسین بن عَلی نحن  بیت الله آولی یا لنبیّ
أضربكَم با لسّیف حتّی یَنثنی ضَربَ غُلامٍ هاشمیّ عَلَویّ
وَ لا یَزالُ الْیَومَ اَحْمی عَن أبی تَاللهِ لا یَحكُمُ فینا ابنُ الدّعی


وی نخستین شهید بنی هاشم در روز عاشورا بود و در زیارت شهدای معروفه نیز آمده است:السَّلامُ علیكَ یا اوّل قتیل مِن نَسل خَیْر سلیل. (7)   
علی اكبر(ع) درنبرد روز عاشورا دویست تن از سپاه عمر سعد را در دو مرحله به هلاكت رسانید و سرانجام مرّه بن منقذ عبدی بر فرق مباركش ضربتی زد و او را به شدت زخمی نمود. آن گاه سایر دشمنان، جرأت و جسارت پیدا كرده  و به آن حضرت هجوم آوردند و وی را آماج تیغ شمشیر و نوك نیزه ها نمودند و مظلومانه به شهادتش رسانیدند.
امام حسین(ع) در شهادتش بسیار اندوهناك و متأثر گردید و در فراقش فراوان گریست و هنگامی كه سر خونین اش را در بغل گرفت، فرمود:
ولدی علی عَلَی الدّنیا بعدك العفا.(8)(فرزندم علی ،دیگر بعد از تو اف بر این دنیا)


در مورد سنّ شریف وی به هنگام شهادت، اختلاف است. برخی می گویند هجده ساله، برخی می گویند نوزده ساله  و عده ای هم می گویند بیست و پنج ساله بود.(9)
اما از این كه وی از امام زین العابدین(ع)، فرزند دیگر امام حسین(ع) بزرگتر یا كوچك تر بود، اتفاقی میان مورخان و سیره نگاران نیست. روایتی از امام زین العابدین(ع) نقل شده كه دلالت دارد بر این كه وی از جهت سن كوچك تر از علی اكبر(ع) بود. آن حضرت فرمود: كان لی اخ یقال له علیّ اكبر منّی قتله الناس ...(10)
مقبره حضرت علی اكبر علیه السلام  در كربلای معلی پایین پای اباعبدالله الحسین علیه السلام است و در سلام زیارت عاشورا منظور از وعلی علی ابن الحسین ، آقا علی اكبر علیه السلام می باشد.


پی نوشت ها

------------------------------------------
1. مستدرك سفینه البحار (علی نمازی)، ج 5، ص 388.
2.أعلام النّساء المؤمنات (محمد حسون و امّ علی مشكور)، ص 126؛ مقاتل الطالبین (ابوالفرج اصفهانی)، ص 52.
3.مقاتل الطالبین، ص 52؛ منتهی الآمال (شیخ عباس قمی)، ج 1، ص 373 و ص 464.
4.منتهی الامال ، ج 1، ص.
5.مقاتل الطالبین، ص 53.
6.منتهی الآمال، ج 1، ص 375؛ الارشاد (شیخ مفید)، ص 459.
7.منتهی الآمال، ج 1، ص 375.
8.همان.
9.همان و الارشاد، ص 458.
10. نسب قریش (مصعب عبن عبدالله زبیری)، ص 85، الطبقات الكبری (محمد بن سعد زهری)، ج 5، ص 211.

منبع : aviny.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ولادت حضرت ابوالفضل (ع)
چهار شنبه 21 خرداد 1393 ساعت 10:39 | بازدید : 607 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

گره گشای علقمه
نـخـسـتـیـن فـرزنـد پـاك بـانـو ام البـنـیـن، سـالار بـزرگـوارمـان ابـوالفـضـل العـبـاس (عـلیـه السـّلام) بـود كـه بـا تـولدش، مـدیـنـه بـه گـُل نـشـسـت ، دنیا پرفروغ گشت و موج شادى ، خاندان علوى را فراگرفت. (قَمَرى ( تـابـنـاك بـه ایـن خـانـدان افـزوده شـده بـود و مـى رفـت كـه بـا فضایل و خون خود، نقشى جاودانه بر صفحه گیتى بنگارد.


هـنـگامى كه مژده ولادت عباس به امیرالمؤ منین (علیه السّلام) داده شد، به خانه شتافت ، او را در برگرفت ، باران بوسه بر او فرو ریخت و مراسم شرعى تولد را درباره او اجـرا كـرد. در گوش راستش اذان و در گوش چپ اقامه گفت. نخستین كلمات، بانگ روح بخش تـوحـیـد بـود كـه بـه وسـیـله پدرش پیشاهنگ ایمان و تقوا در زمین ، بر گوشش نشست و سرود جاویدان اسلام ، جانش را نواخت :(اللّه اكبر... لا اله الاّ اللّه (. این كلمات كه عصاره پـیـام پـیـامبران و سرود پرهیزگاران است ، در اعماق جان عباس جوانه زد، با روحش عجین شـد و بـه درخـتـى بـارور از ایمان بدل شد تا آنجا كه در راه بارورى همیشگى آن ، جان بـاخـت و خـونـش را بـه پـاى آن ریـخـت.

 

در هـفتمین روز تولد نیز بنا به سنّت اسلامى، حـضرت، سر فرزند را تراشید، همسنگ موهایش، طلا (یا نقره) به فقیران صدقه داد و هـمـان گـونـه كـه نـسـبـت بـه حـسـنـیـن ( عـلیـهـمـا السـّلام ) عمل كرده بود، گوسفندى به عنوان عقیقه ذبح كرد.


سال تولد
برخى از محققان برآنند كه حضرت ابوالفضل العباس (علیه السّلام) در روز چهارم ماه شعبان سال 26 هجرى دیده به جهان گشود.

 

نامگذارى
امـیـرالمـؤ مـنـیـن (عـلیـه السـّلام) از پـس پرده هاى غیب، جنگاورى و دلیرى فرزند را در عرصه هاى پیكار دریافته بود و مى دانست كه او یكى از قهرمانان اسلام خواهد بود، لذا او را عـبـاس(دُژم : شـیـر بیشه) نـامـیـد؛ زیـرا در بـرابـر كـژی هـا و بـاطـل ، ترشرو و پرآژنگ بود و در مقابل نیكى ، خندان و چهره گشوده. همان گونه كه پـدر دریـافـتـه بـود، فـرزنـدش در مـیـادیـن رزم و جـنـگ هـایـى كـه بـه وسـیـله دشـمنان اهـل بیت(علیهم السّلام) به وجود مى آمد، چون شیرى خشمگین مى غرّید، گردان و دلیران سـپـاه كـفر را درهم مى كوفت و در میدان كربلا تمامى سپاه دشمن را دچار هراس مرگ آورى كرد.


كنیه ها
به حضرت عباس ، این كنیه ها را داده بودند:
1 ـ ابوالفضل :
از آنـجـا كـه حـضـرت را فـرزنـدى بـه نـام (فـضـل (بـود، او را بـه (ابـوالفـضـل ( كـنـیـه داده بـودنـد. ایـن كـنـیـه بـا حـقـیـقـت وجـودى حضرت هماهنگ است و او اگر به فرض فرزندى به نام فـضـل نـداشـت ، بـاز بـه راستى ابوالفضل (منبع فضیلت) بود و سرچشمه جوشان هر فـضـیـلتـى بـه شـمـار مـى رفـت؛ زیـرا در زنـدگـى خـود بـا تـمـام هستى به دفاع از فضایل و ارزشها پرداخت و خون پاكش را در راه خدا بخشید.
حـضرت پس از شهادت ، پناهگاه دردمندان شد و هركس با ضمیرى صاف او را نزد خداوند شفیع قرار داد، پروردگار رنج و اندوهش را برطرف ساخت .


2 ـ ابوالقاسم:
حضرت را فرزند دیگرى بود به نام (قاسم)، لذا ایشان را (ابوالقاسم ( كنیه داده بـودنـد. بـرخـى از مـورخـان مـعـتـقـدنـد قـاسـم هـمـراه پـدر و در راه دفـاع از ریـحـانـه رسول اكرم در سرزمین كربلا به شهادت رسید و پدر، او را در راه خدا فدا كرد.


القاب
مـعـمـولاً القـاب ، ویـژگـی هـاى نـیـك و بـد آدمى را مشخص مى سازد و هر كس را بر اساس خـصـوصـیـتـى كـه دارد لقـبـى مـى دهـنـد.ابـوالفـضل را نیز به سبب داشتن صفات والا و گرایش هاى عمیق اسلامى ، لقب هایى داده اند، از آن جمله :
1 ـ قمر بنى هاشم :
حـضـرت عـبـاس بـا رخـسـار نـیـكـو و تـلالؤ چـهـره ، یـكـى از آیـات كـمـال و جـمـال بـه شـمار مى رفت ، لذا او را قمر بنى هاشم لقب داده بودند. در حقیقت نه تـنـهـا قـمـر خـاندان گرامى علوى بود، بلكه قمرى درخشان در جهان اسلام به شمار مى رفـت كه بر راه شهادت پرتو افشانى مى كرد و مقاصد آن را براى همه مسلمانان آشكار مى نمود.


2 ـ سقّا:
از بـزرگـتـرین و بهترین القاب حضرت كه بیش از دیگر القاب مورد علاقه اش بود، (سـقـّا) مـى بـاشـد. پـس از بـسـتـن راه آب رسـانـى بـه تـشـنـگـان اهـل بـیت( علیهم السّلام ) به وسیله نیروهاى فرزند مرجانه جنایتكار ، جهت از پا درآوردن فرزندان رسول خدا(صلّى اللّه علیه و آله ) قهرمان اسلام ، بارها صفوف دشـمـن را شـكـافـت و خـود را بـه فـرات رسـانـد و تـشـنـگـان اهل بیت و اصحاب امام را سیراب ساخت كه تفصیل آن را هنگام گزارش شهادت حضرت بیان خواهیم كرد.

3 ـ قهرمان علقمى:
(عـلقـمـى(نام رودى بود كه حضرت بر كناره آن به شهات رسید و به وسیله صفوف به هم فشرده سپاه فرزند مرجانه، محافظت مى شد تا كسى از یاران حضرت اباعبداللّه را یـاراى دسـتـیـابـى بـه آب نـبـاشـد و هـمـراهـان امـام و اهـل بـیـت ایـشـان تـشنه بمانند. حضرت عباس با عزمى نیرومند و قهرمانى بى نظیر خود تـوانـسـت بـارهـا به نگهبانان پلید علقمى حمله كند، آنان را درهم شكند و متوارى سازد و پـس از بـرداشـتـن آب ، سربلند بازگردد. در آخرین بار، حضرت در كنار همین رود، به شهادت رسید، لذا او را (قهرمان علقمى(لقب دادند.


4 ـ پرچمدار:
از القاب مشهور حضرت ، پرچمدار (حامل اللواء) است ؛ زیرا ایشان ارزنده ترین پرچم ها؛ پرچم پدر آزادگان ؛ امام حسین (علیه السّلام) را در دست داشتند.
حضرت به دلیل مشاهده توانایی هاى نظامى فوق العاده در برادر خود، پرچم را تنها به ایـشـان سـپـردنـد و از میان اهل بیت و اصحاب، او را نامزد این مقام كردند؛ زیرا در آن هنگام سپردن پرچم سپاه از بزرگترین مقامهاى حساس در سپاه به شمار مى رفت و تنها دلاوران و كارآمدان، بدین امتیاز مفتخر مى گشتند. حضرت عباس نیز پرچم را با دستانى پولادین برفراز سر برادر بزرگوارش به اهتزاز درآورد و از هنگام خروج از مدینه تا كربلا، همچنان در دست داشت . پرچم از دست حضرت به زمین نیفتاد مگر پس از آنكه دو دست خود را فدا كرد و در كنار رود علقمى به خاك افتاد.


5 ـ كبش الكتیبه:
لقبى است كه به بالاترین رده فرماندهى سپاه به سبب حسن تدبیر و دلاورى كه از خود نـشـان مى دهد و نیروهاى تحت امر خود را حفظ مى كند، داده مى شود. این نشان دلیرى ، به دلیل رشادت بى مانند حضرت عباس در روز عاشورا و حمایت بى دریغ از لشكر امام حسین (عـلیـه السـّلام) بـدو داده شـده اسـت. ابـوالفـضل در این روز، نیرویى كوبنده در سپاه بـرادر و صـاعـقـه اى هـولنـاك بـر دشـمـنـان اسـلام و پـیـروان باطل بود.


6 ـ سپهسالار :
لقـبـى است كه به بزرگترین شخصیت فرماندهى و ستاد نظامى داده مى شود. و حضرت را به سبب آنكه فرمانده نیروهاى مسلح برادر در روز عاشورا بود و رهبرى نظامى لشكر امام را بر عهده داشت ، این گونه لقب داده اند.

 

7 ـ حامى بانوان:
از القاب مشهور حضرت ابوالفضل ، (حامى بانوان) (حامى الظعینه )است. بـه دلیـل نـقـش حـسـاس حـضـرت در حـمـایـت از بـانـوان حـرم و اهـل بـیـت نـبوت ، چنین لقبى به حضرت داده شده است. ایشان تمام تلاش خود را مصروف بـانوان رسالت و مخدرات اهل بیت نمود و فرود آوردن از هودجها یا سوار كردن به آنهارا به عهده داشت و در طى سفربه كربلا این وظیفه دشوار را به خوبى انجام داد.


8 ـ باب الحوائج:
یـكـى از مشهورترین و آشناترین لقبهاى ابوالفضل (علیه السلام) در میان مردم (باب الحوائج) است .
آنـان بـه ایـن مـطـلب یقین دارند كه دردمند و نیازمندى قصد حضرت را نمى كند، مگر آنكه خـداونـد حـاجـت او را بـرآورده و درد و اندوهش را برطرف مى سازد و گره مشكلات او را مى گـشـایـد.
ابـوالفـضـل، نـسـیـمـى از رحـمـت هـاى الهـى، درِ رحـمـتـى از درهـایـش و وسـیـله اى از وسایل اوست و او را نزد خداوند منزلتى والاست . این موقعیت ، نتیجه جهاد خالصانه در راه خـدا و دفـاع از آرمـان هـا و اعـتـقـادات اسـلامى و پشتیبانى از سالار شهیدان در سخت ترین شرایط است؛ دفاع از ریحانه رسول خدا تا آخرین مرحله و جانبازى در راه اهداف مقدسش. ایـنـها برخى از لقب هاى حضرت است كه ویژگیهاى شخصیت بزرگ و صفات نیك و مكارم اخلاق اورا بازگو مى كند.1

 

-----------------------
پی نوشت ها
1- بـراى حـضـرت تـا شـانـزده لقـب بـرشـمـرده انـد (ر . ك : تـنـقـیـح المقال ، ج 2، ص 128).

 

منبع : برگرفته از کتاب زنـدگـانـى حـضـرت ابـوالفـضـل العباس علیه السلام؛ علّامه محقق حاج شیخ باقر شریف قرشى

tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوشیدنی هایی که چربی های شکم تان را آب می کند
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:28 | بازدید : 634 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

در این مقاله، چند نوشیدنی سالم و گوارا را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر لذت نوشیدن آنها،سلامت و زیبایی اندام شما نیز حفظ خواهد شد و خبر خوش اینکه، حتی موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نیز می شوند.

 

نوشیدنی های سرد وگوارا، خاطراتی به یاد ماندنی را از فصل زیبای تابستان در فکر اشخاص بر جای می گذارند.اما در عین حال،تشویش و دل نگرانی از چاقی بعد از نوشیدن هم همواره در پی آن خواهد بود.

 

دیگر نگرانی را از خود دور کنید و با خاطری آسوده، به استقبال تابستان رنگارنگ و زیبا بروید!
در این مقاله، چند نوشیدنی سالم و گوارا را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر لذت نوشیدن آنها،سلامت و زیبایی اندام شما نیز حفظ خواهد شد و خبر خوش اینکه، حتی موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نیز می شوند.

آب طعم دار
همانطور که بارها تاکید کردیم، هیدراته نگه داشتن بدن در طی روز اهمیت بسیار زیادی در سلامت و زیبایی بدن خواهد داشت و زمانیکه سعی دارید تا حد امکان سموم را از بدن دور سازید، بهتر است توجه خاصی به این موضوع داشته باشید.

 

نوشیدن آب کافی، به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک زیادی کرده و مانع از کم آبی و همچنین احتباس آب در بدن خواهد شد.
در ضمن، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز، باعث احساس سیری بیشتر و جلوگیری از پرخوری و ریزه خواری ها می شود.

 

اما اگر نوشیدن آب ساده، شما را خسته می کند، می توانید با سبزی های تازه، مرکبات، تکه های خیار و سایر طعم دهنده های طبیعی، آن را طعم دار و دلپذیر تر سازید.

آب هندوانه
مادامیکه شربت ها، به طور طبیعی و بدون افزودن شکر تهیه و مصرف شوند، بدون هیچ گونه نگرانی از افزایش وزن، می توان از نوشیدن آنها لذت برده و بدن را همواره هیدراته نگه داشت و آب هندوانه، یکی از برترین گزینه هاست!

 

هندوانه، این میوه خوش طعم و کم کالری، نه تنها به دلیل محتوای آب فراوان، فوق العاده مفید و باارزش بوده و بدن را کاملا هیدراته نگه می دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی مثل لیکوپن برای مبارزه با سرطان و اسید آمینه ای عالی مثل آرژنین می باشد.

 

در یک مطالعه جدید، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که آرژنین قادر است چربی بدن را کاهش داده و موجب افزایش توده عضلانی بدن شود.

چای نعناعی سرد
این نوشیدنی باطراوت در روزهای گرم سال، فوق العاده است.
چای نعناعی سرد، شکمی صاف و زیبا را به شما هدیه می دهد.
جالب است بدانید نوشیدن این چای، موجب هضم سریعتر چربی های موجود در غذاهایی مثل برگرها و استیک شده، نفخ را برطرف کرده و به این ترتیب ،اندام شما را زیبا و متناسب می سازد.

نوشیدنی آناناس
با تهیه نوشیدنی یخ در بهشت آناناس، شکمی صاف و زیبا داشته باشید.
آناناس، به طور طبیعی، دارای آنزیمی به نام بروملین است که موجب شکسته شدن پروتئین ها، سهولت هضم و رفع نفخ می شود.

نوشیدنی شکلات تلخ
جالب است بدانید این نوشیدنی موجب زیبایی اندام و خوش فرم شدن شکم خواهد شد.
این نوشیدنی پرطرفدار، با سرکوب کردن اشتهای کاذب و کاهش میل شدید به خوردن حجم زیاد مواد غذایی، موجب تناسب اندام و فرم گرفتن شکم خواهد شد.
مصرف این نوشیدنی در وعده مهم صبحانه، یکی از بهترین گزینه ها برای این منظور خواهد بود.
اینکار، تا ساعتها، شما را سیر نگه داشته و مانع از ریزه خواری در طی روز می شود.

چای سبز
مطالعات نشان می دهند که چای سبز، علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی، حاوی ترکیبات و انتی اکسیدان هایی است که می تواند با از بین بردن چربی های شکم، آنرا زیبا وخوش فرم سازد.

مصرف این نوشیدنی قبل از تمرینات ورزشی،موجب چربی سوزی بیشتر طی تمرینات هوازی خواهد شد.
منبع:aftabir.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راههای ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه جنسی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:24 | بازدید : 629 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

راههای ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه جنسی
مطالب بسیاری مبنی بر یکنواخت شدن رابطه با همسر مطرح میشود ، گاها ممکن است بعلت برخی اختلالات جنسی ،فردی تنها از یک روش خاص ارضاء شود و همسر خود را نیز وادار سازد تا صرفا از این طریق با یکدیگر رابطه داشته باشند اما در 80 درصد از موارد دلیل یکنواخت شدن انجام حرکاتی تکراری و قابل حدس در رابطه زوجین میباشد، همیشه یک نقطه آغاز و یک نقطه پایان که مسلما بعد از مدت کوتاهی از جذابیت و کیفیت رابطه میکاهد. بر آن شدیم تا مقاله ای جهت ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه جنسی زوجین درج نمائیم.


حاشیه ها و بازی های جنسی
اگر چه مردان اهل حاشیه نیستند و ترجیح میدهند سریع به اصل بپردازند اما در زمینه مسائل جنسی حاشیه و بازی های جنسی مورد پسند است ، همچنین خانم ها نیز نسبت به آن نظر مثبتی دارند ، در روایات نیز به این مهم پرداخته شده است که شایسته نیست مرد و زن به یکباره با هم نزدیکی کنند.

 

تنوع در حالات جنسی
متاسفانه درصد قابل توجهی از زوجین در نهایت به 3 الی 4 حالت جنسی بسنده میکنند ، روالی تکراری نقطه آغاز تکرای و نقطه پایان تکراری ، همه حرکات قابل حدس هیچ غافلگیری در کار نیست ، ساعات و مکانی تکراری و حتی حرفهای تکراری ، چند مرتبه میتوانید از یک روش بهره بگیرید ؟ خسته نشدید ؟ فکر نمیکنید رابطه مثل قبل نیست ؟
نیازی نیست برای آشنا شدن با حالات جنسی جدید ، اینترنت را زیرو رو کنید عکس ، فیلم و ... بیابید ، ذهن خلاق خودتان را بکار بگیرید ، برای رابطه جنسی باید برنامه ریزی داشت ، ایده های جدید بکار بگیرید فکر کنید امشب که قرار است با همسرتان رابطه داشته باشید چه حرکت جدیدی را تجربه کنید.

 

بهتر نیست به جای اینکه همیشه یک جا رابطه داشته باشید در جاهای مختلف منزل با حالات جدید تجربه کنید ، هر حالتی که میتواند بوسیدن - دخول - معاشقه  - رابطه جنسی دهانی و سایر رفتارهای جنسی را شامل بشود و انجام آنرا میسر مطمئنا خوب که فکر کنید حالات متفاوتی به ذهنتان میرسد ، بعنوان مثال اگر از اینکه شوهرتان  بدن شما را بوبسد - نوازش کند و یا بلیسد لذت میبرید میتوانید مزه شیرینی را به شوهرتان تققدیم کنید : کمی خامه به سینه هایتان بزنید و از همسرتان بخواهید ازروی سینه هایتان  خامه ها را میل کند و امثالهم و یا رفتار مشابهی در مورد آلت جنسی مردانه .


عافلگیری با بستن چشمان
اگر میخواهید هیجان رابطه در حالت جدید بیشتر شود ، چشمان همسرتان را ببندید تا نتواند حرکات بعدی شما را مشاهده کند در نتیجه غافلگیر شود ، بد نیست بدانید زمانی که چشمها بسته باشند مغز بصورت غیر ارادی شروع به پردازش شرایط کرده و افکاری در ذهن شما شکل میگیرد که به موجب ان میتواند تحریک بیشتری نصیبتان شود.

 

بازی با بدن همسر
اگر از نقطه ای آغاز میکنید برای بوسیدن یا ... ، مدام وقفه ایجاد کنید و مجددا از نقطه دیگر از بدن آغاز کنید نه اینکه ادامه آنرا دنبال کنید که برای همسرتان قابل حدس نباشد و مجددا میتوانید به نقطه اول بروید به این حرکت ، حرکت چرخشی نیز میگویند  ، آغاز های بی پایان ، وقفه ، غافلگیری  میتواند عطش هر زن و مردی را شعله ور سازد  ، تمامی نقاط بدن را مورد توجه قرار دهید و یک تقلب بوسیدن و لیسیدن ناحیه گردن باعث تحریک بیشتری در هر دو جنس میشود.

 

موقع رابطه جنسی صحبت کنید اما صحبتهای کوتاه  نه بلند که تمرکز را از شما بگیرد ، حتما میدانید که این صحبت باید در چه زمینه ای باشد نه در مورد قبض آب و برق یا اجاره خانه بلکه در مورد لذتبخش ترین زمانی که میخواهید با همسرتان تجربه کنید.


لباس و آرایشی جدید برای همسر
میدانم که برای رفتن به یک مراسم عروسی از چندین روز قبل به دنبال آن هستید که لباسی تهیه کنید که قبلا آنرا در مجلس های قبل بر تن نکرده اید ، مدل موهایتان و آرایشتان را تغییر میدهید و هر چه در توان دارید بکار میگیرید تا جذابتر از قبل باشید ، هیچ اشکالی ندارد اما آیا برای رابطه با شوهرتان زمانی جهت متفاوت بودن جذاب بودن آرایش جدید لباس جدید صرف میکنید ؟

 

آیا برای نزدیکی با همسرتان صورتتان را اصلاح میکنید؟ بدنتان را معطر میکنید ؟ اگر نمیکنید چطور انتظار دارید رابطه شما همیشه جذاب باشد ؟
لباسهای محرک جنسی بر تن کنید از همسرتان در مورد سلیقه همسرتان اطلاعات کسب کنید ، یک بدن نیمه برهنه برای مردان جذابیت جنسی بیشتر دارد تا بدنی کاملا عریان لذا برای رابطه جنسی همه لباسها را بلافاصله از تن در نیاورید اجازه دهید اندامهای جنسی و نقاط تحریک پذیر بدن شما با لباسهای محرک برای همسرتان بیشتر نمود کند.

 

ناز و عشوه گری برای شوهرتان
صریح بگویم ، براحتی دست یافتنی نباشید ، ناز کنید عشوه گری ، برقصید بازی کنید تا عطش شوهرتان بیشتر شود ، اگر بلافاصله در بستر تسلیم شوید خیلی زود آتش جنسی شوهرتان فروکش میکند .


خانم ها خجالت نکشید
خانم عزیز ، لطفا موقع رابطه جنسی با شوهرتان  بی حیا باشید ، گمان نکنید شوهرتان فکر بدی در مورد شما میکند و یا به گذشته شما شک میکند بی حیا بودن زن در رابطه جنسی یک توصیه دینی است که در روایات به آن اشاره شده است هر چند توصیه بر این است که بعد از رابطه جنسی لباس حیا بر تن شود ، خودتان را رها کنید اگر لازم است فریاد بزنید ،لذت را به همسر خودتان تقدیم کنید و از او لذت ببرید.


عجله نکنید
اگر قرار است یک رابطه 10 دقیقه ای داشته باشید ، اگر نداشته باشید و تا زمانی که بتوانید یک رابطه طولانی داشته باشید صبر کنید شایسته تر است ، هر چه مدت زمان بیشتری صرف بازی های جنسی و حاشیه کنید تحریک و عطش شما و همسرتان بیشتر میشود بد نیست بدانید این نیز یک توصیه مهم در روایات است.


ازهمسرتان نپرسید که ارضا شدی یا نه
نباید در حین رابطه  ازهمسرتان این پرسش را مطرح کنید که ارضا شدی یا نه؟ چرا که مطرح کردن این پرسش میتواند این ذهنیت را در همسر شما ایجاد کند که شما دیگر از ادامه خسته شدید و صرفا دارید تلاش میکنید برای ارضا کردن او و لذتی خودتان از این رابطه نمیبرید برای همین بعید نیست با پاسخ آره ارضا شدم ، یا اینکه نه دیگه ادامه نده مواجه بشید با توجه به شناختی که از همسرتان پیدا میکنید این شما هستید که از حالات و نشانه ها باید متوجه شوید که او به ارگاسم نزدیک است یا خیر.


بعد از رابطه جنسی
راجع به آن صحبت کنید و یکدیگر را در آغوش بگیرید ، بگوئید از کدام حرکات لذت بیشتری برده اید به همسرتان بگوئید فوق العاده بود و اورا تحسین کنید ، اثرات مثبت  یک رابطه زناشوئی کامل بسیار زود نمایان میشود همانطور که اثرات منفی یک رابطه نامناسب زود مشخص میشود.

منبع : tanzimekhanevadeh.com


موضوعات مرتبط: زناشویی , دانستنیهای جنسی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر طراحی ناخن سیاه و سفید
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:19 | بازدید : 652 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

آرایش ناخن, طراحی ناخن, طراحی ناخن سیاه و سفید, ناخن,گالری تصاویر طراحی ناخن سیاه و سفید

منبع: آرایشیک


موضوعات مرتبط: آرایش و زیبایی , آرایش صورت , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواستگارهای کوهی !
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:17 | بازدید : 730 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دختر تنها ! از تنهایی خسته شده بود از طرفی دوست داشت هر چه زودتر ازدوج کنه برای همین از دوستش خواست راهنمایی اش کنه

دوستش میگه : من هم تنهام ، بیا با هم بریم کوه ، چون شنیدم خیلی از مردهای آماده ازدواج و تنها برای پیدا کردن زن میرن کوه ...

اون دو تا میرن کوه
در بالای یه صخره کوه
جایی که اون دو تا هیچ کسی رو نمی بینن
تصمیم می گیرن داد بزنن
و حرف دلشون رو به کوه بگن :
- با من ازدواج می کنی ؟
.
.
.
.
و بعدش شنیدن

…… ﺑـــــــــــــــــــﺎ ﻣـــــــــــــــــــــــــﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣـــــــــﯿﮑﻨـــــــــــــﯽ؟
.
ﺑــــــﺎ ﻣــــــــــﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣـــــــﯿﮑﻨـــــــــــﯽ؟
.
ﺑـــﺎ ﻣــــــﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣــــﯿﮑﻨـــــــﯼ؟
.
ﺑـﺎ ﻣــــﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣـــﯿﮑﻨــﯽ؟
.
ﺑﺎ ﻣﻦ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟

یه نگاهی به هم انداختند
لپ هاشون گل انداخته بود چون ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ پذیرفتن ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﻭ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ
در حالی که از صخره پایین می اومدن گفتند نه ما می خواهیم درس بخونیم ....

 

منبع:asriran.com


موضوعات مرتبط: سرگرمی , داستانهای خواندنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خودکاری که 16 میلیون رنگ را بازتولید می‌کند
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:14 | بازدید : 631 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خودکاری که 16 میلیون رنگ را بازتولید می‌کند
خودکار Scribble Ink به کاربران امکان طراحی‌کردن و نوشتن را با استفاده از رنگ‌هایی که در دنیای اطرافشان وجود دارد، می‌دهد.
خودکار جدید دارای یک حسگر RGB شانزده بیتی در انتهاست که رنگ برگ، آجر، صورت یک شخص یا هر رنگ مورد دلخواه کاربر را شکار می‌کند. سپس یک میکروپردازشگر تعبیه‌شده ARM 9 رنگ را تحلیل کرده و آن را ذخیره می‌کند.


هر زمانی که کاربر بخواهد با استفاده از رنگی مطلوب طراحی کند یا بنویسد، خودکار با مخلوط‌کردن جوهر کارتریج‌های قابل‌پرشدن و دارای رنگ‌های سیاه، سفید، زرد، فیروزه‌ای و بنفش، رنگ دلخواه را بازتولید می‌کند.گفته می‌شود با کمک این سامانه می‌توان بیش از 16 میلیون رنگ را بازتولید کرد که در هر بار، 100 هزار رنگ در 1GB حافظه سیستم ذخیره می‌شوند.


چنانچه فردی بخواهد از این رنگ‌ها روی گوشی هوشمند یا رایانه استفاده کند، ابزار دارای پورت میکرو یو اس بی و اتصال بلوتوثی 4.0 است. نیروی این سامانه به صورت آنبورد و توسط باتری‌های لیتیم-یون قابل‌شارژ دوباره تامین می‌شود.
برای افرادی که صفحه‌های تبلت را به کاغذ ترجیح می‌دهند، شرکت سازنده در نظر دارد Scribble Stylus را تولید کند که قطعات آن بسیار شبیه خودکار Ink هستند گرچه به جای کارتریج‌های جوهری و نوک نوشتاری، سامانه جدید دارای نوک پلاستیکی خازنی خواهد بود. اطلاعات رنگ نیز با بلوتوث به تبلت کاربر منتقل می‌شوند. «شرکت فناوری‌های Scribble» در نظر دارد خودکارهای Ink و Stylus را به ترتیب به بهای 149.95 و 79.95 دلار امریکا به فروش برساند.
منبع : isna.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاری که به تدریج انسان را «مفسد فی‌الارض» می‌کند
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:12 | بازدید : 545 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

قرآن کریم پیمان‌بستن با فاسقان را از آن جهت که عهد خود را با خدا شکسته‌اند غیرقابل اعتماد می‌داند و نتیجه پیمان‌شکنی را فساد در زمین و خسارت دانسته است.

وفای به عهد و پیمان كه یكی از فرایض و از جمله آداب معاشرت و حسن سلوك با مردم به شمار می رود، باید همیشه مورد توجه باشد. در قرآن مجید و روایات اسلامی به این امر فوق العاده اهمیت داده شده كه برخی از آیات و روایات را یادآور می شویم.

مۆمن وقتی متعهد می شود کاری را چه در فضای سیاسی، چه اجتماعی ، چه خانوادگی و چه در هر حوزه دیگری انجام دهد باید به این معنی توجه داشته باشد که وفای به عهد امری لازم و واجب است و قرآن مجید و روایات نسبت به این حقیقت تأکید و پافشاری دارند.

"وَأَوْفُواْ بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْۆُولاً (سوره اسراء آیه 34)؛ به عهد و پیمن وفا کنید زیرا عهد و پیمان مورد بازپرسی است".

"وَاذْكُرْ فِی الْكِتَابِ إِسْمَاعِیلَ إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ ...(سوره مریم آیه 54)؛ به داستان زندگی اسماعیل توجه کن، بی تردید او انسان وفادار به عهد و پیمان بود".

شخصی به نام ابومالک می گوید به حضرت علی بن الحسین (علیه السلام) گفتم مرا به همه قوانین دین خبر ده، گفت حضرت فرمودند : گفتار حق و حکومت به عدالت و وفای به عهد ، همه قوانین دین است.

موسی بن جعفر(علیه السلام) از پدرانش از رسول خدا(صلی الله و علیه وآله) روایت می کند که آن حضرت فرمود: کسی که پایبند به عهد و پیمانش نیست ، دین ندارد.

 وفای به عهد نشانه ی چیست؟
وفای به عهد علامت ایمان: قرآن مجید یكی از ویژگی ها و خصوصیات افراد با ایمان را وفای به عهد می داند و می فرماید: «وَالَّذِینَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ»؛[1] مۆمنان آنها هستند كه امانت ها و عهد خود را مراعات می كنند.

نشانه نیكوكاران: در جای دیگر، قرآن مجید وفای به عهد را نشانه افراد نیكوكار دانسته و می فرماید: «...الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا...»؛[2] ...نیكوكاران كسانی هستند كه به عهد خود (هنگامی كه عهد بستند) وفا می كنند...


وعده ای كه مۆمن به برادر دینی خود می دهد نوعی نذر است كه وفاكردن به آن لازم است جز این كه كفاره ندارد و هر كس از وعده ای كه داده است تخلف كند با خدا مخالفت كرده و خود را در معرض خشم پروردگار قرار داده و این همان است كه قرآن می فرماید: «ای كسانی كه ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید كه عمل نمی كنید؟»

اسماعیل صادق الوعد: در اهمیت وفای به عهد همین بس كه خدای متعال آنگاه كه می خواهد از حضرت اسماعیل علیه السلام به عظمت نام ببرد ، وفای به عهد را به عنوان یكی از اوصاف برجسته او یادآور می شود و می فرماید: «وَاذْكُرْ فِی الْكِتَابِ إِسْمَاعِیلَ إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولًا نَّبِیًّا»؛[3] در كتاب آسمانی خود از اسماعیل یاد كن كه او در وعده هایش صادق و رسول و پیامبر بزرگی بود.

جالب آن كه در این آیه وفای به عهد را پیش از مقام نبوت و رسالت می آورد، گویی كه صدق به وعد پایه نبوت است.

به هر حال، قرآن مجید درباره وفای به عهد زیاد سفارش كرده و می فرماید: «...أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كانَ مَسْۆُلاً»؛[4] ...به عهد (خود) وفا كنید كه از عهد سۆال می شود.

وفای به عهد از ویژگی های مۆمنان: رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: من كان یۆمن بالله والیوم الاخر فلیف اذا وعد.[5] آن كس كه به خدا و روز جزا ایمان دارد ، باید به وعده خود وفا كند.

خلف وعده، علامت نفاق: در حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده است كه فرمود: آیه المنافق ثلاثٌ إذا حدیث كذب و إذا وعد أخلف و إذا ائتمن خان.[6] نشانه منافق سه چیز است: دروغگویی، پیمان شكنی و خیانت در امانت.

وفای به عهد همانند نذر است: هشام بن سالم می گوید: امام صادق علیه السلام فرمود: عده المۆمن اخاه نذرٌ لاكفاره له فمن أخلف فبخلف الله بدأ ولمقته تعرض و ذلك قوله: «یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لاتفعلون كبر مقتاً عندالله ان تقولوا ما لاتفعلون؟»[7]

وعده ای كه مۆمن به برادر دینی خود می دهد نوعی نذر است كه وفاكردن به آن لازم است جز این كه كفاره ندارد و هر كس از وعده ای كه داده است تخلف كند با خدا مخالفت كرده و خود را در معرض خشم پروردگار قرار داده و این همان است كه قرآن می فرماید: «ای كسانی كه ایمان آورده اید! چرا سخنی می گویید كه عمل نمی كنید؟».

خلف وعده، موجب خشم خدا است: امیرمۆمنان علیه السلام در فرمان خود به مالك اشتر فرمود: إیاك... ان تعدهم فتتبع موعدك بخلفك... و الخلف یوجب المقت عندالله و الناس قال الله تعالی «كبر مقتاً عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون»...[8] بپرهیز از این كه به مردم وعده بدهی و تخلّف كنی... زیرا (تخلف از وعده) موجب خشم خدا و مردم خواهد شد، چنان كه قرآن می فرماید: «نزد خدا بسیار خشم آور است كه بگویید چیزی را كه به آن عمل نمی كنید...».

وفای به عهد از حقوق ایمانی است: امام صادق علیه السلام فرمود: المۆمن اخوا المۆمن عینه و دلیله لایخونه و لایظلمه و لایغشه ولایعده عده فیخلفه.[9] مۆمن برادر مۆمن و مانند چشم و راهنمای اوست، به او خیانت نمی كند و ستم روا نمی دارد و او را فریب نمی دهد و به او وعده ای نمی دهد كه تخلّف كند.

 تذكّر لازم
همان گونه كه از آیات و روایات استفاده می شود ، مسئله وفای به عهد از مسائل مهم و اساسی به شمار می رود كه در دین مقدس اسلام مورد كمال عنایت قرار گرفته است، زیرا اگر بنا باشد به این مسئله اساسی توجه نشود زندگی مردم متلاشی خواهد شد و در اثر بی نظمی و هرج و مرج مردم از یكدیگر سلب اعتماد خواهند كرد و در نتیجه زیربنای روابط اجتماعی سست می شود. از این رو اسلام آنقدر به وفای به عهد اهمیت می دهد كه حتی در مورد دشمن و كسی كه از نظر عقیده و مسلك و هدف با انسان توافق ندارد وفای به عهد و پیمان را لازم می شمرد.

امام صادق علیه السلام فرمود: ثلاثٌ لم یجعل الله عزوجل لاحد فیهن رخصه: أداء الامانه الی البر والفاجر والوفاء بالعهد للبر والفاجر و بر الوالدین برین كانا اوفاجرین.[10]

سه چیز است كه خداوند به هیچ كس اجازه تخلّف از آن را نداده است: ادای امانت در مورد هر كس خواه نیكوكار باشد یا بدكار و وفای به عهد درباره هر كس خواه نیكوكار باشد یا بدكار و نیكی به پدر و مادر خواه نیكوكار باشند یا بدكار.

امیرمۆمنان علیه السلام به مالك اشتر فرمان داد كه اگر به دشمن خود هم وعده ای داده ای باید به پیمان خود وفا كنی، آنجا كه فرمود: و إن عقدت بینك و بین عدوك عقده او البسته منك ذمه فحط عهدك بالوفاء وارع ذمّتك بالامانه واجعل نفسك جنه دون ما اعطیت، فإنّه لیس من فرائض الله شیء الناس اشد علیه اجتماعا مع تفرق اهوائهم و تشتّت آرائهم من تعظیم الوفاء بالعهود و قد لزم ذلك المشركون فیما بینهم دون المسلمین لما استوبلوا من عواقب الغدر فلا تعذرنّ بذمّتك ولا تخیسن بعهدك و لاتختلن عدوك فإنه لایجتری علی الله إلا جاهل شقی، و قد جعل الله عهده و ذمّته أمناً أفضاه بین العباد برحمته و حریماً یسكنون إلی منعته...[11]

اگر بین خود و دشمنت پیمانی بستی و یا تعهد كردی كه به او پناه دهی، جامه وفا را بر عهد خود بپوشان و تعهدات خود را محترم بشمار و جان خود را سپر تعهدات خویش قرار ده! زیرا هیچ یك از فرایض الهی مانند وفای به عهد و پیمان نیست كه مردم جهان با تمام اختلافاتی كه دارند نسبت به آن این چنین اتفاق نظر داشته باشند و حتی مشركان زمان جاهلیت آن را مراعات می كردند، چرا كه عواقب پیمان شكنی را آزموده بودند. بنابراین، هرگز پیمان شكنی مكن و در عهد خود خیانت روا مدار و دشمنت را فریب مده، زیرا غیر از شخص جاهل و شقی، كسی گستاخی بر خداوند را روا نمی دارد. خداوند عهد و پیمانی را كه بنام او منعقد می شود با رحمت خود مایه آسایش بندگان و حریم امنی برایشان قرار داده تا به آن پناه برند...

در آئین مقدس اسلام وفای به عهد یكی از وظایف مسلمین است، خواه موقع جنگ باشد یا در حال عادی، طرف پیمان مسلمان باشد یا غیرمسلمان كه برای نمونه به برخی از آیات و روایاتی كه در این باره رسیده است، می پردازیم.

قرآن مجید می فرماید: «إِلاَّ الَّذِینَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِینَ ثُمَّ لَمْ یَنقُصُوكُمْ شَیْئًا وَلَمْ یُظَاهِرُواْ عَلَیْكُمْ أَحَدًا فَأَتِمُّواْ إِلَیْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلَى مُدَّتِهِمْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقِینَ»؛[12] مگر كسانی از مشركان كه با آنها عهد بسته اید و چیزی از آن فروگذار نكرده اند و با احدی بر ضدّ شما همدست نشده اند. پیمان آنها را تا پایان مدتش محترم بشمرید، زیرا خداوند پرهیزكاران را دوست می دارد.
سه چیز است كه خداوند به هیچ كس اجازه تخلّف از آن را نداده است: ادای امانت در مورد هر كس خواه نیكوكار باشد یا بدكار و وفای به عهد درباره هر كس خواه نیكوكار باشد یا بدكار و نیكی به پدر و مادر خواه نیكوكار باشند یا بدكار

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: المسلمون اخوه تتكافی دمائهم و یسعی بذمتهم ادناهم هم ید علی من سواهم؛[13] ارزش خون مسلمانان با یكدیگر برابر است و امانی كه كوچكترین فرد آنها می دهد برای همه شان محترم است و آنها در مقابل بیگانگان به هم پیوسته و دارای قدرت متشكل و فشرده اند.

 کاری که به تدریج انسان را «مفسد فی‌الارض» می‌کند
وَ مَا یُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفَاسِقِینَ؛ خداوند از اینکه مثال (به موجودات ظاهراً کوچکی مانند) پشه و حتی بالاتر از آن بزند شرم نمی‏کند (در این میان) آنها که ایمان آورده‏اند می‏دانند حقیقتی است از طرف پروردگارشان، و اما آنها که راه کفر را پیموده‏اند (این موضوع را بهانه کرده) و می‏گویند منظور خداوند از این مثل چه بوده است؟! (آری) خدا جمع زیادی را با آن گمراه و عده کثیری را هدایت می‏کند ولی تنها فاسقان را با آن گمراه می‏سازد . (بقره/26)

الَّذِینَ یَنقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِن بَعْدِ مِیثَاقِهِ وَ یَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن یُوصَلَ وَ یُفْسِدُونَ فی الأَرْضِ أُولَئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ؛ (فاسقان آنها هستند که) پیمان خدا را پس از آن که محکم ساختند، می‏شکنند، و پیوندهائی را که خدا دستور داده برقرار سازند قطع می‏نمایند، و در جهان فساد می‏کنند، اینها زیانکارانند (بقره/27)

به پیمان فاسقان، اعتماد نکنید. کسى که پیمان خداوند را نقض مى‏کند، به عهد و پیمان دیگران وفادار نخواهد بود و عهدشکن، به تدریج مفسد مى‏شود. «ینقضون، یفسدون».

پی نوشت ها:
1- سوره مۆمنون/8، سوره معارج/32.
2- سوره بقره/177.
3- سوره مریم/54.
4- سوره اسراء /34.
5- اصول كافی، ج2/ص364، حدیث 2.
6- المستطرف، ج1/ ص198.
7- اصول كافی، ج2/ص364، حدیث 1.
8- نهج البلاغه، صبحی صالح، نامه 53.
9- اصول كافی، ج2/ص166، حدیث 3.
10- اصول كافی، چاپ اسلامیه، ج2/ص162، حدیث 15؛ بحارالانوار، چاپ بیروت، ج72/ص92.
11- نهج البلاغه صبحی صالح، نامه 53.
12- سوره توبه/4.
13- وسائل الشیعه، چاپ بیروت، ج 19، ص 55.

منابع:
محمدرضا مهدوی كنی، نقطه های آغاز در اخلاق عملی.
مهر نیوز


موضوعات مرتبط: مذهبی , متفرقه دینی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش درست کردن دستبند چرمی خوشه ای + عکس
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:8 | بازدید : 752 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

به راحتی با چند تکه پارچه و گوشواره های قدیمی تان یک دستبند چرمی زیبا درست کنید.
در اینجا درست کردن یک دستبند چرمی را به شما آموزش داده ایم که به مانند گوشواره های خوشه ای و قدیمی می باشد .

وسایل لازم برای درست کردن دستبند چرمی :
چند تکه پارچه ی فابریک
مقداری پارچه چرم
6 حلقه ی نازک
چند تکه روبان
6 تکه گوشواره ی مدل خوشه ای
 چسب بی رنگ

طرز کار :
1 - ابتدا از تکه پارچه چرم تان به اندازه ای که می خواهید طول دستبند چرمی تان باشد ببرید.

2 - سپس محل هایی که می خواهید قفل دستبند تان قرار داشته باشد را مشخص و سوراخ کنید و حلقه ها را در محل های مخصوص قرار دهد.

3 - سپس برای انتهای دستبند از تکه پارچه ای که دارید بریده و به دور دستبند چرمی تان ببندید.

4 - برای طرف دیگر دستبند چرمی هم همین کار را تکرار کرده و در انتها خوشه هایی که از گوشواره های قدیمی تان باز کرده اید را با چسب بی رنگ روی پاچه بچسبانید.

منبع : seemorgh.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1742
:: بازدید ماه : 2124
:: بازدید سال : 8386
:: بازدید کلی : 108482