کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
پوکی استخوان و تأثیر ورزش بر آن
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:6 | بازدید : 653 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

پوکی استخوان و تأثیر ورزش بر آن
پوکی استخوان یا استئوپروز، عبارت از حالتی است که در اثر تخریب بافت استخوانی، توده‏ای استخوان کاهش یافته سرانجام به شکستگی استخوان منجر می‏شود (تعداد و اندازه‏ی تیغه‏ های استخوانی بافت استخوانی کاهش می‏یابد). سازمان بهداشت جهانی (WHO ) چهار دسته برای سطوح مختلف تراکم استخوان شناسایی کرده است:  نورمال، استئوپنیا ، استئوپروزیس ،  استئوپروزیس تثبیت شده.

 

در پوکی استخوان تراکم بافت استخوان کاهش می یابد و میزان مواد معدنی استخوان کاهش می یابد. در پوکی استخوان ساختار بافتی استخوان تغییر نمی کند تنها تراکم آن کاهش پیدا می کند .شکستگی های ناشی از پوکی استخوان در ۶۰% زنان بالای ۶۰ سال و ۳۰% مردان به پوکی استخوان بالای ۶۰ سال را گرفتار و متاثر می کند. در زنان تغییرات هورمونی که در زمان یائسگی رخ می دهد و طی آن کاهش تراکم استخوانی شدت می گیرد سبب می شود که بیشتر مستعد به شکستگی در این زمینه باشند.


روند ایجاد پوکی استخوان
در دوران کودکی و نوجوانی سرعت تشکیل بافت های استخوانی بیشتر از سرعت برداشت از بافت استخوانی است  و لذا استخوان ضخیم تر شده و رشد می کند و اندازه آن بزرگ می شود که سبب رشد قدی و عرضی فرد می گردد. از سویی در این دوره زمانی تراکم استخوان هم به حداکثر خود می رسد بطوری که حداکثر تراکم استخوانی در ۲۰ سالگی وجود دارد.

 

در فاصله ۳۰-۲۰ سالگی میزان رشد و برداشت استخوان یکسان می شوند و لذا تراکم و اندازه استخوان ها ثابت می ماند. از ۳۰ سالگی به بعد میزان برداشت استخوان از میزان تشکیل رشد استخوان پیشی می گیرد و لذا استخوان شروع به نازک شدن می کند و تراکم آن بتدریج کاهش می یابد. تحقیقات نشان داده اند که از ۳۰ سالگی به بعد سالانه حدود ۱% از تراکم استخوان کاسته می شود.


در زنان حوالی یائسگی به خاطر کاهش سطح هورمون استروژن که محرک تولید استخوان سازی است سرعت کاهش تراکم استخوان افزایش می یابد و سالانه حدود ۲% از تراکم استخوانی کاسته می شود. اما در مردان با همان سرعت ۱% در سال از تراکم استخوان کاسته می شود. در زنان فعال قبل از دوره یائسگی چنانچه به هر دلیل چه به علت بیماری مثل تخمدان پلی کیستیک چه به علت ورزش های شدید و نامتعارف توقف سیکل های ماهیانه رخ دهد و این توقف بیش از ۳ ماه طول بکشد سطوح استروژن خون کاهش یافته و در معرض کاهش تراکم استخوان قرار خواهد گرفت. چنانچه دوران قطع سیکل های ماهیانه بیش از ۶ ماه باشد این کاهش تراکم محسوس خواهد بود.


احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد ذیل بیشتر می باشد:
سن بیش از ۵۰ سال (خصوصا در بانوان ،  قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید،  یائسگی (بخصوص یائسگی زودرس)، عدم تحرک در زندگی. ورزش و فعالیت فیزیکی متناسب با اعمال وزن و نیرو روی استخوان های درگیر سبب تقویت تراکم استخوان می شوند. افرادی که  فعالیت کمی دارند یا در بستر هستند مستعد پوکی استخوان زودرس می باشند.


سیگار کشیدن ، ارث،  استفاده دراز مدت از کورتون یا داروهای انعقاد خون،  نوشیدن زیاد قهوه، کافئین ، پفک، مصرف غذاهای پرنمک،  مصرف الکل،برخی از اختلالات هورمونی مانند(پرکاری تیروئید، پرکاری غده فوق کلیه، کم کاری غدد جنسی و برخی از سرطان ها،  کمبود طولانی‌ مدت‌ کلسیم‌ و پروتئین‌ در رژیم‌ غذایی‌.

 

یک رژیم سالم و متعادل غذائی نقش مهمی را در رشد و حفظ تراکم استخوان دارد. محدودیتهای غذائی طولانی مدت می تواند با کاهش دادن رسیدن مواد غذائی لازم به بدن بخصوص کلسیم و ویتامین D سبب کاهش رشد یا افزایش بروز پوکی استخوان شوند.

 

عوامل تشدید کننده بیماری
-جراحی‌ برداشت‌ تخمدان‌ها
- اشعه‌درمانی‌ برای‌ سرطان‌ تخمدان‌
- فقر تغذیه‌ای‌، به‌ خصوص‌ کمبود کلسیم‌ و پروتئین‌ رژیم‌ غذایی‌
-نوع‌ ساختار بدن‌. خانم‌های‌ لاغر با استخوانبندی‌ کوچک‌ نسبت‌ به‌ این‌ عارضه‌ مستعدترند.
- سابقه‌ خانوادگی‌ پوکی‌ استخوان‌
- استعمال‌ دخانیات‌
- مصرف‌ الکل‌
- مصرف‌ داروهای‌ تیرویید


راه های پیشگیری از پوکی استخوان:
- فعالیت های ورزشی مناسب داشته باشید.
- سیگار نکشید
-روزانه به مدت حداقل ۱۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
- پس از یائسگی با صلاحدید پزشک از هورمون درمانی استفاده کنید.
- مهمتر از همه غذاهای حاوی کلیسم بخصوص لبنیات بیشتر استفاده کنید.

 

تأثیر ورزش بر پوکی استخوان
یکی از متخصصین استخوان و مفاصل، فعـالیت‌های ورزشـی را یکی از راهـکارهای پیشگیری و درمان بیماری‌های مفصلی ذکر و تاکید کرد: ورزش از بروز پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کند. وی ورزش‌های ایزومتریک،‌ ایزوتونیک را از جمله ورزش‌های بهبود دهنده بیماری‌های مفصلی دانست و افزود: ورزش‌های ایزومتریک باعث افزایش قدرت عضلات بدن و حرکت مفاصل مجاور آن ها و ‌کاهش فشار به مفاصل و غضروف‌ها می‌شود.


ورزش‌های ایزومتریک ضمن کاهش درد در نواحی مفاصل،‌ بیماری‌های مفاصل زانو، ‌کمر و ناحیه گردن را نیز بهبود ‌بخشیده و باعث کاهش فشار به مفاصل کشکک و ران می‌شود. از دیگر فواید ورزش‌ به ‌افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان، بهبود در راه‌رفتن، ایستادن و انجام فعالیت‌های روزانه، تاثیر بر سیستم عضلانی واسکلتی‌ و در نتیجه بهبود عملکرد سایر ارگان‌های بدن از جمله قلب می توان اشاره کرد.


افزایش کارایی فرد در سنین جوانی، میانسالی و پیری از جمله تاثیرات ورزش مداوم در رابطه با بیماری‌های مفصلی است. تاثیر ورزش بر مفاصل ناحیه ستون فقرات فراوان است، ورزش ایستادن صحیح را تقویت و فشار بر دیسک و لیگامان‌های مهره‌های فقرات‌ و همچنین میزان بیرون زدگی دیسک در ناحیه کمر و بالطبع دردهای ناحیه کمر را کاهش می‌دهد.


چه نوع ورزش های برای این عارضه مفید هستند؟
هنگامی که کار بیشتری از استخوان ها می خواهیم، پاسخ آنها قوی تر و متراکم تر شدن است. تحمل یا مقاومت در برابر وزن ، یا به طور کلی هر فعالیتی که در مقابله با جاذبه صورت می گیرد، رشد بافت استخوانی جدید را تحریک می کند. استخوان های تحمل کننده وزن بدن عمدتاً در پاها قرار دارند و در فعالیت هایی چون قدم زدن، راه رفتن سریع، فوتبال و بالا رفتن از پله ها مورد استفاده قرار می گیرند. شنا برای در فرم ماندن کلی بدن مفید است، ولی ربطی به تحمل وزن ندارد و از این رو کمکی به افزایش توده و تراکم استخوان ها نمی کند.

 

ورزش های مقاومتی یا ورزش با وزنه  یا طناب های مقاومتی می توانند به مراتب موثر تر از ورزش وزنه برداری بر استخوان ها باشند. در این ورزش ها عضلات و تاندون ها بر استخوان ها فشار وارد می سازند. بدین ترتیب عضلات قوی تر شده، با نیروی بیشتر استخوان ها را به سمت خود می کشند؛ که این خود، به تشکیل توده استخوانی کمک می کند.

اهداف تمرینات ورزشی
در تمرینات ورزشی باید علاوه بر هدف پیشگیری از شکستگی ها، افزایش توده استخوانی را نیز در نظر داشت. تمرینات ورزشی می تواند وضع ظاهری بدن را نیز بهبود بخشند. با داشتن عضلاتی قوی می توان به نرمی بر روی زمین فرودآمد و از شکستگی جلوگیری نمود.  با افزایش چابکی و تعادل در بدن از سقوط بر روی زمین جلوگیری کرد، اعتماد به نفس هم در این زمینه مفید است.

 

اهداف یک برنامه تمرینی پیشگیری کننده از شکستگی در حالتی که هنوز پوکی استخوان ایجاد نشده است، به شرح ذیل می باشد:
۱-بدست آوردن توده استخوانی کافی،۲- پیشگیری از اتلاف استخوانی ناشی از افزایش وزن، ۳- بهبود وضع هماهنگی اعضای بدن،۴-افزایش توده استخوانی،۵- ثابت نگه داشتن وضعیت طبیعی بدن،۶-بدست آوردن آمادگی قلبی و ریوی،۷- بدست آوردن اعتماد به نفس.


چهار بخش یک برنامه تمرینی موثر
۱-تناوب: ۳تا ۵ روز در هفته تمرین کنید.

2-شدت: ضربان قلب می تواند از حداقل ۶۰ تا حداکثر ۹۰ در افراد به نسبت سن در طی تمرینات ورزشی متفاوت باشد.

۳-  مدت: ۱۵ تا ۶۰ دقیقه فعالیت هوازی مداوم، بسته به شدت تمرین انجام دهید.

۴-  نوع: فعالیتی که درآن از عضلات بزرگ استفاده شده باشد، تمریناتی مداوم، منظم و از نوع هوازی باشد.


نمونه تمرینات ورزشی جهت جلوگیری و درمان پوکی استخوان
 آنچه در ذیل می‌آید ورزش‌های بسیار مفیدی است که جهت جلوگیری و یا حتی درمان پوکی‌استخوان طراحی شده‌است. این ورزش‌ها عضلات و استخوان‌ها را تقویت کرده و موجب بهبود تناسب بدنی و وضعیت اندام‌ها می‌شوند. جهت کسب بهترین نتایج، توصیه می‌شود که این ورزش‌ها حداقل به مدت ۴ روز در هفته انجام شوند.
۱- تمرین صحیح ایستادن: ایستادن صحیح و مناسب علاوه بر بهبود وضعیت بدنی، موجب سلامت قامت نیز می‌شود. جهت یادگیری و حفظ ایستادن صحیح، این حرکات را انجام دهید:

الف) در حالی که پشت به دیوار ایستاده‌اید و پاشنه‌هایتان از دیوار ۵ تا ۷ سانتی‌متر فاصله دارند، سر، شانه‌ها و باسن خود را به دیوار تکیه دهید.

ب) سعی کنید شانه‌هایتان به حالت طبیعی‌شان باشند، در این حال دهان خود را ببندید و عضلات شکم و باسن خود را سفت کنید.

پ) در حالی که قوس کمری خود را حفظ کرده‌اید، پشت خود را به دیوار فشار دهید.


۲- تمرین صحیح راه رفتن: راه رفتن به‌ویژه راه رفتن صحیح موجب تقویت پاها، قلب و تناسب کلی بدن می‌شود. جهت راه رفتن صحیح، بهتر است در حین راه رفتن نکات زیر را رعایت کنید:

الف) سرتان را بالا نگه داشته و کمر و گردنتان را نیز صاف نگهدارید.

ب) به آرامی شکمتان را سفت کنید.

پ) اجازه دهید تا شانه‌هایتان به‌صورت طبیعی و به راحتی حرکت کنند.


۳- تقویت شانه و کتف: انجام ورزش زیر موجب کشیده شدن عضلات شانه‌ها و کتف و سفت شدن عضلات کمر و شکم شما می‌شود:

الف) در حالی که پاهایتان از یکدیگر و از دیوار ۱۵ سانتی‌متر فاصله دارند، رو به دیوار بایستید.

ب) یک نفس عمیق کشید، در عین حال شکم خود را شل کنید و هر دو دست خود را بر روی دیوار (در ارتفاع بالای سرتان) قرار دهید.

پ) نفس خود را بیرون دهید و هر دو دست خود را پائین بیاورید.

ت) در حالی که نفس می‌کشید، دست راست خود را بالا برده و روی دیوار قرار دهید و دست چپ خود را به سمت پائین بکشید.

ث) نفس خود را بیرون دهید و در همین حالا بازوی راست خود را پائین بیاورید.

ج) همین عمل را مجددا با دست‌های مخالف انجام داده و این حرکات را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.


۴-ورزش‌های کششی قفسه سینه: انجام این گونه ورزش‌ها به تقویت عضلات و استخوان‌های کمری کمک کرده و آنها را بهبود می‌بخشد:

الف) روی یک صندلی و به حالت صاف نشسته و مستقیم رو به جلو نگاه کنید.

ب) دستان خود را به دو طرف باز کنید و در حالی که همسطح با شانه‌هایتان قرار دارند، آنها را به سمت عقب بکشید.

پ) با خم کردن بازوهایتان در ناحیه آرنج، دست‌هایتان را به سمت قفسه سینه‌تان بیاورید. این حرکت را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

۵- ورزش‌ کششی قسمت فوقانی کمر: انجام این ورزش موجب کشیده شدن و تقویت عضلات و استخوان‌های قفسه‌سینه و عضلات فوقانی کمر می‌شود:

الف) به آرامی بر روی یک صندلی بنشینید ولی به آن تکیه ندهید و کمر و گردن خود را راست نگهدارید.

ب) در حالی که رو به جلو نگاه می‌کنید، بازوهایتان را از ناحیه آرنج خم کنید.

پ) به آرامی بازوهایتان و سپس شانه‌هایتان را به سمت عقب حرکت دهید تا جایی که احساس ناراحتی نکنید. به مدت ۵ ثانیه و در حالی که به‌طور طبیعی نفس می‌کشید این وضعیت را نگاهدارید. سپس بازوهای خود را به حالت اول برگردانده و این حرکت را ۵ تا ۱۰ مرتبه انجام دهید.


۶-ورزش کششی جهت قسمت فوقانی کمر و قفسه‌سینه: انجام این ورزش به صاف شدن قسمت فوقانی کمر و کشیده شدن قفسه سینه کمک کرده و موجب بهبود سلامت اندام می‌شود.

الف) روی یک صندلی نشسته و دست‌هایتان را پشت گردنتان ببرید. در حالی که به آرامی آرنج‌هایتان را به سمت عقب حرکت می‌دهید، به‌طور طبیعی نفس بکشید.

ب) این حالت را برای مدت چندین ثانیه نگهدارید و بسته به توانایی‌تان، ۵ تا ۱۰ مرتبه آن را انجام دهید.


۷-ورزش کششی جهت تقویت عضلات ران:

الف) روی یک صندلی به آرامی بنشینید در حالی که کمرتان صاف است، دست‌هایتان را بر روی رانتان قرار دهید و در حالی که عضلات شکمی خود را سفت می‌کنید، رو به جلو نگاه کنید.

ب) به آرامی و بدون تکان دادن کمرتان یک زانو را صاف کرده و پایتان را به سمت بالا بیاورید. در حالی که به‌صورت طبیعی نفس می‌کشید این حالت را برای مدت چند ثانیه نگاهدارید. سپس زانوی خود را شل کنید و آن را به حالت اول برگردانید. این حرکت را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.


۸-ورزش کششی کتف: این ورزش نه تنها موجب کشیده شدن عضلات کتف می‌شود، بلکه عضلات پشت ران را نیز تقویت می‌کند و به سلامت اندام کمک می‌کند:

الف) در حالی که ایستاده‌اید و پاهایتان به موازات هم قرار دارند، دست‌هایتان را به پشت یک صندلی جهت حفظ تعادل تکیه دهید.

ب) زانوهایتان را کمی خم کرده و در همین حال شکمتان را شل کنید ولی کمر و شانه‌هایتان را صاف نگاهدارید.

پ) یک پایتان را به سمت عقب برده و آن را صاف بر روی زمین نگاهدارید. در همین حال وزن بدنتان را به سمت جلو و بر روی پای جلوییتان بیندازید. این حالت را برای مدت چند ثانیه نگهدارید. این حرکت را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار نمایید.


۹-تقویت شکم:

الف) به پشت بر روی زمین دراز بکشید در حالی که بازوهایتان در کنار بدنتان قرار دارند، عضلات شکمتان را سفت کنید.

ب) درحالی که به‌طور طبیعی نفس می‌کشید، سر و قسمت فوقانی کمرتان را بدون خم کردن چند سانتی‌متر از سطح زمین بلند کنید. جهت جلوگیری از فشار به دنده‌ها، سرتان را بیش از حد بالا نبرید و سعی کنید سر و گردن و سینه شما در امتداد یکدیگر باشند. این حالت را به مدت ۵ ثانیه نگهدارید و سپس چند ثانیه استراحت کنید. این ورزش را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.


۱۰ نکته برای یک برنامه موفق تمرینی
۱-قبل از شروع یک برنامه با پزشک خود مشورت کنید.

۲- با پیاده روی سریع کار خود را آغاز کنید.

۳- تمرینات بایستی ۶تا۷ مرتبه در هفته و در هر دفعه برای حداقل ۳۰ دقیقه باشد.

۴-فقط در مواردی که آب و هوا مناسب است، در خارج از خانه ورزش کنید.

۵- برنامه تمرینات باید متنوع و لذت بخش باشد.

 

۶- از وسایل راحت، سبک و متناسب با بدنتان استفاده کنید.

۷- پس از تمرینات ورزشی، دوش آب ولرم بگیرید.

۸- هرگاه تمرینات ورزشی برای بیماری یا آسیب متوقف گردید باقی برنامه تان را با شدتی کمتر ادامه بدهید.

۹- برنامه خود را به آرامی افزایش دهید. البته تا موقعی که احساس ختسگی تان رفع گردد. ۱۰- گزارش کار روزانه ای از ورزش خود ثبت کنید که شامل تاریخ، نوع و زمان تمرینات ورزشی و ضربان قلب حاصله باشد.
منبع :elmevarzesh.com


موضوعات مرتبط: ورزش , درمان با ورزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه شنیسل روسی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:1 | بازدید : 657 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

آماده سازی : 60 دقیقه 


پخت : 30 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه شنیسل روسی برای 8 نفر :

 سینه مرغ متصل به کتف 2 عدد
 پنیر پیتزا ورقه ای  4 عدد
 کره گیاهی 25 گرم
 گشنیز خرد شده  2 قاشق غذا خوری
 آرد سوخاری و آرد زعفرانی به میزان لازم
 تخم مرغ 2 عدد
 خامه 1 قاشق غذا خوری
 آبلیمو  به میزان لازم
 نمک و فلفل به میزان لازم 


طرز تهیه شنیسل روسی :
سینه مرغ را با آبلیمو و نمک آغشته کرده.

 

سپس به دو نیم کرده طوری که بهم وصل باشد و روی آنرا نایلون بکشید و با استیک کوب آنرا بکوبید.

و روی میز کار قرار داده و وسط ان 2 پنیر ورقه گذاشته و نیمی از کره و گشنیز بریزید و دوباره به هم وصل کنید و کمی با استیک کوب بزنید.

آرد سوخاری و آرد زعفرانی را به میزان آرد سوخاری دو برابر آرد زعفرانی با هم مخلوط کنید و مرغ را در آن بغلطانید .تخم مرغ و خامه و نمک را مخلوط کرده و مرغ را در آن بغلطانید و مجددا در آرد سوخاری و آرد زعفرانی بزنید و در روغن فراوان سرخ کنید .میتوانید در مرحله دوم از کورن فلکس پودر شده هم استفاده کنید و با آرد سوخاری مخلوط نمایید .حرارت را کم کنید تا مغز پخت شود.

سپس روی دستمال گذاشته تا روغن آن گرفته شود و برای اطمینان بیشتر از پخت آن کیوسکی آماده را در ماکروفر برای 5 دقیقه حرارت دهید . شنیسل روسی را با انواع سس می توان سرو کرد .

 

منبع : beryooni.com

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خانه ای که رنگ هایش قلبتان را به تپش وا می دارد!
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 19:55 | بازدید : 564 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

یك خانه 162 متر مربعی در انگلستان برای رسیدن به ظاهری تلفیقی و مطبوع پر از رنگ شده است. برای این‌كه ظاهر رنگ‌ها تازه و سرزنده باقی بماند، كفپوش‌های با رنگ‌مایه‌های چوب طبیعی جدا شده و به جای آن از كفپوش‌هایی با رنگ خاكستری براق كه یادآور كفپوش‌های بتنی است استفاده شده است. دیوارها، شومینه، قاب آینه، چراغ‌ها، و اكثر وسایل تزئینی به رنگ سفید درآمده‌اند تا با قفسه‌های لاجوردی، صندلی زرد لیمویی، و كاناپه قرمز در تعادل و هماهنگی باشند. حتی در حاشیه بیرونی صندلی‌های غذاخوری از رنگ قرمز استفاده شده است.

رنگ مبلمان این اتاق روشن و شاد انتخاب شده است تا به دلیل داشتن سایه‌های قدرتمند رنگ‌های اصلی بیش از حد در اتاق خودنمایی نکنند. علاوه بر این، پایه‌های این مبلمان ضخیم و به رنگ سیاه هستند و این امر باعث می‌شود تا كفپوش‌های خاكستری نیز به چشم بیایند و  چشم در كل اتاق بچرخد.

قفسه‌های لاجوردی تا آشپزخانه امتداد می‌یابند و از این طریق فضای نشیمن از آشپزخانه جدا می‌شود. رنگ لاجوردی در دیوارها و پیش‌خان نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما قفسه‌ قرمز بالای كابینت‌ها و كابینت‌های نارنجی باعث ایجاد تعادل بصری در آشپزخانه شده‌اند. هم‌چنین برای ارتباط رنگی در دو فضا پیش‌خان روی كابینت‌ها به رنگ خاكستری (همانند رنگ كفپوش‌ها) درآمده است.

 

راه‌پله ما را به طبقه پایین هدایت می‌كند اما در این‌جا هم همان داستان رنگ‌ها تكرار می‌شود. پله‌های به رنگ قرمز لاكی و دیوارهای لاجوردی فضایی خاص می‌سازند كه بسته به اشیایی كه در قفسه‌ها قرار می‌گیرند یا آثار هنری كه به دیوار نصب می‌شوند اثر این فضا كم یا زیاد می‌شود. اگر مالك این خانه بخواهد اثر رنگ‌ها را در این فضا كم كند باید از وسایل تزئینی به رنگ سفید استفاده كند، اما اگر بخواهد اثر رنگ‌ها را تشدید كند انتخاب اشیایی با رنگ‌های زرد، بنفش، و نارنجی انتخاب‌های مناسبی هستند. راه‌پله‌ها فضاهای گذر هستند به همین دلیل بهترین مكان برای انتخاب رنگ‌های تند و ماجراجویانه هستند.

 

این راه‌پله‌ها هم‌چنین به طبقه بالایی منتهی می‌شوند و در این‌جا فضایی را می‌بینید كه در پشت شومینه اتاق نشیمن قرار گرفته و یك شومینه مصنوعی را كه درست مقابل یك پنجره قوسی شكل را كه در درون دیوار وجود دارد در خود جای داده است. تورفتگی شومینه و دیواری كه در مقابل آن قرار گرفته فضایی دنج برای تمدد اعصاب، مطالعه، و گوش كردن به موسیقی فراهم كرده است. سقف این فضا كه در واقع پله‌های قرمز هستند و دیوارهای آبی كنتراست خوبی با صندلی جلوی شومینه برقرار كرده‌اند و فضایی خاص و منحصربه‌فرد را در این قسمت به وجود آورده‌اند.

پنجره موجود در دل دیوار، تورفتگی شومینه، و راه‌پله تنالیته‌های رنگی كاملا جذاب و زیبایی به وجود آورده‌اند كه این فضا را از یكنواختی درآورده است.

برای ایجاد فضاهای نگهدارنده بیش‌تر در حاشیه راه‌پله قفسه‌های دیواری زرد رنگ قرار گرفته‌اند و بر روی این قفسه‌ها چراغ‌های رومیزی قرمز رنگی وجود دارند كه نور آن‌ها جلوه فوق‌العاده زیبایی به این فضا می‌دهد و آن را تبدیل به یك كتابخانه ی كامل كرده است.

از قفسه‌ها به شیوه‌ای خلاقانه به عنوان دیوارهای جداكننده اتاق‌ها استفاده شده است. این قفسه‌ها یك راهرو را از یك اتاق كار جدا كرده‌اند و در درون آن‌ها یك كركره قرار گرفته است كه بر اساس نیاز می‌توان آن را باز و بسته كرد. این كركره یك طبقه پایین‌تر از طبقه نهایی قفسه قرار گرفته تا هنگامی كه كركره كاملا بسته است نیز نور به داخل اتاق بیاید و فضا كاملا بسته نباشد. این اتاق مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن (كه در عكس اول دیدید) دارای چراغ‌های سفیدرنگ است. عنصر مشترك دیگر در این اتاق میز و صندلی چوبی است.

درست در بیرون اتاق كار یك راه پله كوچك به رنگ زرد قناری است كه به قسمت كمدها منتهی می‌شود. این‌ راه‌پله چهار پله دارد كه دو پله آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند كه می‌توان بر روی آن‌ها وسایل تزئینی را به نمایش گذاشت یا وسایلی را در آن نگهداری كرد. یك كمد بزرگ از جنس استیل در این فضا قرار دارد كه می‌توان در آن لباس‌ها و كفش‌ها را نگهداری كرد. سقف این فضا به گونه‌ای طراحی شده كه نور طبیعی به داخل آن می‌تابد و این فضا را در روز روشن نگه می‌دارد. هم‌چنین چراغ‌ها دیواری مسئول تامین نور در هنگام شب هستند.

در قسمت دیگری از این خانه نیز یك راه پله زرد رنگ وجود دارد كه به اتاق‌خواب منتهی می‌شود. راه‌پله دارای یك نرده آبی‌رنگ و ورودی منحنی شكل است. برای ایجاد هماهنگی با دیگر قسمت‌های این خانه چراغ‌ها و دیوارها به رنگ سفید درآمده‌اند.

رنگ آبی از طریق موزائیك‌ها در حمام تكرار شده است، اما هم‌چنین رنگ نارنجی نیز از طریق دستگیره‌ها و گرم‌كننده حوله‌ها به فضا اضافه شده است. برای اضافه‌كردن رنگ گرم در حمام از حوله‌های قرمز و كمدی سیاه رنگ با دستگیره‌های استیل استفاده شده است. هم‌چنین چارچوب كمدِ حاوی وسایل بهداشتی نیز به رنگ سیاه درآمده است. با استفاده از یك ورودی منحنی شكل و نیز موزائیك‌هایی از دو رنگ مختلف فضای روشویی و توالت و وان از هم جدا شده‌اند.

اگر به فضای نشیمن و غذاخوری بازگردیم متوجه می‌شویم كه رنگ‌های آبی، قرمز، زرد، و خاكستری موجود در این فضا در دیگر قسمت‌های این خانه تكرار شده‌اند. از آن‌جایی كه از این فضا استفاده زیادی می‌شود رنگ‌های به كار رفته در آن  نسبت به قسمت‌های دیگر كم‌تر خودنمایی و جلب توجه می‌كنند، اما در عین حال فضایی خاص و منحصربه‌فرد را در این خانه خلق می‌كنند.

 

منبع : chidaneh.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیماری مزمن کلیه و درمان آن
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 19:45 | بازدید : 730 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

بیماری مزمن کلیوی (CKD ) همچنین نارسایی مزمن کلیوی نیز نامیده می شود و این بیماری سبب تخریب کلیه ها می شود. این بیماری پیشرونده و برگشت ناپذیر است. کلیه های شما یک بخش اساسی از بدن شما هستند. آنها وظایف مانند ( کمک به حفظ تعادل مواد معدنی و الکترولیت هایی مانند ( کلسیم، سدیم و پتاسیم )، تولید سلول های قرمز خون، حفظ تعادل اسید و باز خون، دفع مواد زائد محلول در آب از بدن ) را به عهده دارند.

 

درمان برای بیماری مزمن کلیه معمولا با کنترل علت زمینه ای، برای کند کردن روند پیشرفت آسیب کلیوی، تمرکز دارد. بیماری مزمن کلیه می تواند به مرحله نهایی نارسایی کلیه، پیشرفت کرده که بدون فیلتر مصنوعی ( دیالیز ) یا پیوند کلیه این بیماری کشنده است.

 

چه عواملی باعث بیماری مزمن کلیه می شود؟
شایع ترین علل بیماری مزمن کلیوی، فشار خون بالا و دیابت هستند.
هر کلیه حاوی حدود یک میلیون واحد فیلتر بسیار ریز عملکردی بنام نفرون می باشد. هر بیماری که سبب زخم و اسکار این واحد فیلتر شود موجب بیماری کلیه می شود. دیابت و فشار خون بالا می تواند هر دو به نفرون آسیب برساند.

 

فشار خون بالا می تواند به رگ های خونی کلیه ها، قلب و مغز صدمه بزند. به طور کلی، بیماری های رگ های خونی برای کلیه ها خطرناک است. کلیه ها حاوی تعداد زیادی عروق خونی هستند.

 

بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و می تواند آنتی بادی بر علیه بافت کلیه ایجاد کند.

 

علل مختلف دیگر بیماری مزمن کلیوی مانند بیماری کلیه پلی کیستیک یک علت ارثی از بیماری مزمن کلیوی است. گلومرولونفریت می تواند با لوپوس ایجاد شود. همچنین این بیماری می تواند بعد از یک عفونت استرپتوکوکی ایجاد شود.


عوامل خطر برای بیماری مزمن کلیه
خطر بیماری مزمن کلیوی در سن بالای 65 سال افزایش می یابد این با احتمال بیشتر در آمریکایی های آفریقایی تبار، سرخپوستان آمریکایی و آمریکایی های آسیایی تبار رخ می دهد. سایر عوامل خطرساز برای بیماری مزمن کلیه عبارتند از مصرف سیگار، چاقی، کلسترول بالا، دیابت نوع 1 و 2، بیماری های خود ایمنی، بیماری کلیه انسدادی ( از جمله انسداد مثانه ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات )، تصلب شریان، سیروز و نارسایی کبد، تنگ شدن عروق تامین کننده کلیه، سرطان کلیه، سرطان مثانه، سنگ کلیه، عفونت کلیه، لوپوس، اسکلرودرما، واسکولیت، ریفلاکس مثانه به حالب ( برگشت جریان ادرار جریان به کلیه )
شناخت نشانه های بیماری مزمن کلیه

بیماری های مزمن کلیوی ( CKD ) تا حدود90 درصد از کلیه نابود نشود هیچ علامتی ندارد هنگامی که کلیه به شدت آسیب دید نشانه های بیماری مزمن کلیه مانند ( تورم اطراف چشم ( ادم اطراف حدقه )، تورم پاها ( ادم پدال )، خستگی، تنگی نفس، تهوع، استفراغ ( به خصوص در صبح و بعد از خوردن غذا )، بوی ادرار شبیه بوی تنفس، درد استخوان، پوست غیر طبیعی تیره یا روشن، شبنم اورمیک، خواب آلودگی، بی حسی در دست و پا، سندرم پای بی قرار، ناخن و موهای شکننده، خارش، از دست دادن وزن، از دست دادن توده عضلانی، کشش عضلات و گرفتگی، بروز کبودی و خونریزی، خون در مدفوع، سکسکه، تشنگی بیش از حد، سطح پایین تمایل جنسی، ناتوانی جنسی، بیخوابی، آپنه خواب ) پیدا می شود.

تشخیص بیماری مزمن کلیه
تشخیص بیماری مزمن کلیوی با یک تاریخچه پزشکی آغاز می شود. تاریخچه خانوادگی از نارسایی کلیه می تواند سوء ظن شما را بالا ببرد. بنابراین می توانید سابقه فشار خون بالا یا دیابت را در نظر داشته باشید با این حال، آزمایش های دیگری برای تایید تشخیص بیماری مزمن کلیوی مورد نیاز است.

 

شمارش کامل خون - شمارش کامل خون ( CBC ) می تواند کم خونی را نشان می دهد. کلیه ها تولید اریتروپویتین می کنند این هورمونی است که باعث تحریک مغز استخوان به تولید سلول های قرمز خون می شود هنگامی که کلیه به شدت آسیب دیده باشد توانایی تولید اریتروپویتین کاهش می یابد. این سبب کاهش در سلول های قرمز خون می شود و کم خونی نامیده می شود.

 

الکترولیت ها -  CKDمی تواند روی سطح الکترولیت شما تاثیر بگذارد پتاسیم ممکن است بالا باشد و سطح بی کربنات ممکن است کم شود. ممکن است سبب افزایش اسید خون شود.

 

نیتروژن اوره خون ( BUN ) - زمانی که کلیه ها شروع به تخریب می کند BUN بالا می رود به طور معمول کلیه ها، محصولات تجزیه پروتئین را از خون پاک می کنند لذا پس از آسیب کلیه، محصولات جانبی ساخت اوره که یک محصول جانبی از تجزیه پروتئین است بالا می رود اوره چیزی است که ادرار بوی آن را می دهد.

 

کراتینین - در کاهش عملکرد کلیه، کراتینین افزایش می یابد. این پروتئین نیز به توده عضلانی مرتبط است

 

هورمون پاراتیروئید ( PTH ) - کلیه و غدد پاراتیروئید در تنظیم کلسیم و فسفر تداخل می کنند. تغییرات در عملکرد کلیه روی آزاد شدن PTH تاثیر می گذارد و در سراسر بدن روی میزان کلسیم تاثیر می گذارد

 

هنگامی که کلیه پیشرفت کند و به مرحله ( ESRD ) برسد هیپرفسفاتمی ایجاد می شود و سنتز ویتامین D دچار اختلال می شود با گذشت زمان، این باعث می شود کلسیم از استخوان آزاد شده و استخوان ضعیف شود.

 

جریان کلیه و اسکن - این بررسی های تصویربرداری عملکرد کلیه را نشام می دهد

 

سونوگرافی کلیه - این آزمایش اندازه گیری غیر تهاجمی کلیه ها و پروستات است و اگر مانعی وجود داشته باشد نشان می دهد.

 

تست های اضافی برای CKD عبارتند از:
بیوپسی کلیه
تست تراکم استخوان
سی تی اسکن شکم ( CT )
تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی شکم ( MRI )

 


درمان بیماری مزمن کلیه
بسته به علت زمینه ای، بعضی از انواع بیماری های کلیوی می تواند درمان شود. هر چند اغلب بیمارهای مزمن کلیه، درمان ندارد. به طور کلی، درمان شامل اقدامات برای کمک به کنترل علائم و نشانه ها، کاهش عوارض و پیشرفت آهسته این بیماری است. بیماریهای مزمن کلیه، مزمن و برگشت ناپذیر است و لذا درمان برای بهبود بیماری زمینه ای تمرکز دارد. درمان می تواند سبب پیشگیری و درمان عوارض ناشی از CKD مانند ( اضافه بار حجم، نارسایی احتقانی قلب، کم خونی، استخوان های شکننده، از دست دادن وزن و عدم تعادل الکترولیتی ) شود.

 

داروهای فشار خون بالا - افراد مبتلا شدن به بیماری های کلیوی ممکن است فشار خون بالای آنها بدتر شود پزشک ممکن است داروهایی برای کاهش فشار خون توصیه کند که معمولا آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ( ACE ) مهار کننده یا مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین II  که برای حفظ عملکرد کلیه است. داروهای فشار خون بالا در ابتدا می تواند عملکرد کلیه را کاهش و سطح الکترولیت را تغییر دهند بنابراین شما ممکن است نیاز به آزمایش خون مکرر برای نظارت بر وضعیت خود داشته باشید پزشک ممکن است به احتمال زیاد یک قرص آب ( دیورتیک ) و یک رژیم غذایی کم نمک را نیز توصیه کند.

 

داروها برای پایین آوردن سطح کلسترول - پزشک شما ممکن است داروهایی موسوم به استاتین را برای پایین آوردن کلسترول توصیه کند افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی اغلب مبتلا به سطوح بالای کلسترول بد که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

 

داروهایی برای درمان کم خونی - در برخی شرایط، دکتر شما ممکن است مکمل هورمون اریتروپویتین ( uh-rith-roe-POI-uh-tin ) را توصیه کند گاهی اوقات آهن به آن اضافه می شود مکمل اریتروپویتین به تولید سلول های قرمز خون کمک می کند و ممکن است خستگی و ضعف در ارتباط با کم خونی را کاهش دهد.

 

داروها برای تسکین تورم - افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه ممکن است مایعات را در بدن احتباس کنند و این می تواند سبب تورم در پاها و همچنین به فشار خون بالا منجر شود داروهای دیورتیک ها می تواند به حفظ تعادل مایعات در بدن شما کمک کند.

 

داروها برای محافظت از استخوان - دکتر شما ممکن است مکمل کلسیم و ویتامین D را برای جلوگیری از استخوان های ضعیف و کاهش خطر شکستگی تجویز کند همچنین شما می توانید برای محافظت عروق خونی از آسیب های رسوب کلسیم ( آهکی شدت ) از  داروهایی که از میزان فسفات در خون شما بکاهد استفاده کنید برای داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین پایین و سالم، برای به حداقل رساندن مواد زائد در خون، لازم است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید

 

کنترل مشکلات زمینه ای، مانند فشار خون بالا و دیابت می تواند میزان آسیب کلیوی را کاهش دهد.
هنگامی که عملکرد کلیه به 10 درصد یا کمتر کاهش یابد نشانه های بیماری ظاهر شده و در این مرحله، ممکن است شما نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه پیدا کنید.

 

زمانی که کلیه ها به کلی از کار افتاد و خاموش شد بیماری مرحله انتهایی کلیه نامیده می شود.

 

درمان مرحله نهایی کلیه CKD / ESRD عبارتند از
ترک سیگار
وعده های غذایی کم چرب
محدودیت نمک برای کنترل فشار خون و جلوگیری از اضافه حجم بار
رژیم غذایی با پروتئین محدود و کالری کافی برای حفظ وزن
رژیم غذایی با پتاسیم محدود شده
انجام ورزش کافی
تصفیه خون از طریق دیالیز
پیوند کلیه
محدودیت مایعات برای جلوگیری از اضافه حجم بار
محدودیت کربوهیدرات برای بیماران مبتلا به دیابت
کنترل دیابت
کنترل فشار خون
آهن و مکمل ویتامین برای مدیریت کم خونی
تزریق اریتروپویتین برای تحریک تولید سلول های قرمز خون
مکمل های کلسیم و ویتامین D
استفاده از داروهای باند کننده فسفات
نرم کننده های مدفوع برای یبوست
آنتی هیستامین ها برای خارش


افراد مبتلا به CKD / ESRD که ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باشند توصیه می شود که از واکسن های ( پنوموکوکی، هپاتیت B و A، انفلوانزا، H1N1 ( آنفولانزای خوکی ) استفاده کنند.


پیشگیری از بیماری مزمن کلیه
همیشه نمی توان از CKD جلوگیری کرد با این حال، شرایط مانند کنترل فشار خون بالا و دیابت کمک کننده است.
دستورالعمل های مربوط به داروها را دنبال کنید. مصرف بیش از حد بسیاری از داروهای از بین برنده درد، مانند داروهای ضد درد بدون نسخه، نظیر آسپیرین، ایبوپروفن ( Advil، موترین IB و غیره) و استامینوفن ( تیلنول ، غیره) می تواند به آسیب کلیه منجر شود و اگر شما بیماری کلیه دارید به طور کلی باید از خوردن آنها اجتناب شود از پزشک خود در مورد خطر داروها بپرسید.

 

حفظ وزن سالم - اگر شما در یک وزن سالم هستید توسط فعالیت فیزیکی در بیشتر روزهای هفته، آن وزن را حفظ کنید اگر شما نیاز به از دست دادن وزن دارید با پزشک خود در مورد استراتژی برای کاهش وزن و داشتن وزن سالم صحبت کنید. که اغلب شامل افزایش فعالیت بدنی روزانه و کاهش کالری می باشد.

 

سیگار نکشید - اگر شما یک فرد سیگاری هستید، با دکتر خود در مورد استراتژی برای ترک سیگار صحبت کنید.
منبع:foodregime.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قصر نُوی‌شوان‌شتَین آلمان (+تصاویر)
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 19:35 | بازدید : 618 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

قصر نُوی‌شوان‌شتَین آلمان (+تصاویر)
قصر نُوی‌شوان‌شتَین نام قصری است متعلق به قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا در جنوب کشور آلمان. قصر نُوی‌شوان‌شتَین توسط پادشاه وقت باوریا  به نام لادویگ دوم ساخته شد. این قصر به عنوان یک پناهگاه شخصی برای پادشاه منزوی در نظر گرفته شده بود ، اما بلافاصله پس از مرگ وی، در سال 1886  به یک مکان بازدید عمومی تبدیل شد. از آن زمان تا کنون بیش از 60 میلیون نفر از این کاخ عظیم بازدید کرده اند.

این کاخ مظهر سبک و مدل  معماری شناخته شده "قلعه رمانتیسم" و همچنین شور و شوق زیاد لادویگ دوم  برای اپراهای ریچارد واگنر – خواننده سبک اپرا در زمان وی می باشد. قصر نُوی‌شوان‌شتَین هم اکنون یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در کشور آلمان است و همواره جزو زیبا ترین قصرهای دنیا محسوب می شود.

 

تصاویر قصر نُوی‌شوان‌شتَین آلمان

 

 منبع: parsacity.com

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داستان بهلول و شکستن سر استاد
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:24 | بازدید : 803 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

روزی بهلول در حالی که داشت از کوچه ای می گذشت شنید که استادی به شاگردانش می گوید :

من امام صادق (ع) را قبول دارم اما در سه مورد با او کاملا مخالفم !

یک اینکه می گوید :

خداوند دیده نمی شود

پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد

دوم می گوید :

خدا شیطان را در آتش جهنم می سوزاند

در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد

سوم هم می گوید :

انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد

در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد

بهلول تا این سخنان را از استاد شنید فورا کلوخ بزرگی به دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد

اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد و آنرا شکافت !

استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند

خلیفه گفت : ماجرا چیست؟

استاد گفت : داشتم به  دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد و آنرا شکست !

بهلول پرسید : آیا تو درد را می بینی؟

گفت : نه

بهلول گفت : پس دردی وجود ندارد

ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد

ثالثا : مگر نمی گویی انسانها از خود اختیار ندارند ؟

پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم

استاد دلایل بهلول دیوانه را شنید و خجل شد و از جای برخاست و رفت !!!

منبع:namakstan.ir


موضوعات مرتبط: سرگرمی , داستانهای خواندنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه بر روی کارهای خود بهتر تمرکز کنیم؟
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:19 | بازدید : 642 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اصولاً زمانی یک شخص می‌تواند کاری را به‌درستی انجام دهد که بتواند بر روی آن کار تمرکز کند و توانایی آن را داشته باشد که تمام جزئیات مربوط به آن کار را ببیند.
حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید کاری را انجام بدهید ولی تمرکز کافی را برای انجام آن کار نداشته و نتوانسته‌اید آن کار را به‌درستی انجام دهید، اصولاً زمانی یک شخص می‌تواند کاری را به‌درستی انجام دهد که بتواند بر روی آن کار تمرکز کند و توانایی آن را داشته باشد که تمام جزئیات مربوط به آن کار را ببیند، زیرا انجام یک کار بدون توجه به تمام زوایای پیدا و پنهان آن کار بدون شک نتیجه مطلوب را برای شما به ارمغان نخواهد آورد، لذا توانایی تمرکز بر روی یک کار درآن‌واحد یکی از ویژگی‌های مثبت هر شخص محسوب می‌شود پس در این مقاله ما با یکدیگر راه‌های افزایش این توانایی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

تمرکز چیست؟
این‌یک سؤال بنیادی است که بایستی به‌درستی موشکافی شود زیرا بدون دانستن تعریفی جامع و شامل از تمرکز نمی‌توانیم به اهداف تعیین‌شده خود دست‌یابیم، تمرکز تعاریف مختلفی دارد ولی بهترین آن‌ها می‌گوید که تمرکز یعنی اینکه ذهن خود را بجای  فکر کردن و درگیر شدن درباره چند موضوع، بر روی یک موضوع خاص متمرکز کنیم. یعنی اینکه زمانی که می‌خواهید کاری را انجام دهید لازم است که به دیگر امور فکر نکنیم تا بتوانیم با حداکثر توانایی ذهنمان گوشه‌های نهان آن موضوع خاص را واکاوی کنیم، زیرا ذهن هر شخص توان خاص و البته محدودی دارد و نمی‌تواند تا هراندازه بخواهد بر روی چند موضوع و یا حتی یک موضوع تمرکز کند پس با فکر کردن به یک موضوع درآن‌واحد می‌توان تمرکز خود را بالا برد که هرچند این قضیه به یک سری دستورالعمل‌ها نیاز دارد که آن دستورالعمل‌ها را یک‌به‌یک با همدیگر مرور می‌کنیم.

 

یکی از اولین گام‌هایی که در این راستا بایستی برداشته شود تصمیم‌گیری برای این است که شما اصلاً در یک‌زمان خاص می‌خواهید به چه موضوعی فکر کنید و یا اینکه چه‌کاری را می‌خواهید انجام دهید، زیرا زمانی که شما برای خود هدف‌گذاری کرده باشید خیلی راحت‌تر می‌توانید بر روی آن هدف خود تمرکز کنید و بقیه موضوعات را که به هدفتان ربطی ندارد و یا اینکه در اولویت‌های بعدی قرار دارند را کنار بگذارید، پس در اولین گام بایستی موضوع موردنظر خود را به‌روشنی و با جزییات بالا تفکیک کنید تا موضوع موردنظر برای تمرکز، به‌روشنی مشخص شود.

در زمینه مشاهده نشانه‌های تمرکز راهکارهای زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها رفتن به تئاتر و یا سینما و مشاهده دیگران است زیرا زمانی که شما در سینما به دیگران نگاه می‌کنید به نکته جالبی پی می‌برید زیرا زمان پخش فیلم و یا اجرای نمایش اکثر حضار بدون اینکه پلک بزنند و یا اینکه با یکدیگر حرف بزنند با تمام وجود در حال تماشای فیلم خود هستند این مشاهده به شما نشانه‌های یک شخص متمرکز را به‌صورت تجربی نشان خواهد داد و نتیجه این تجربه تلاش برای استفاده از تمام حواس خود برای افزایش تمرکز است.

آماده‌سازی شرایط محیطی
از روش‌های مفید برای افزایش تمرکز آماده‌سازی شرایط محیطی است، آماده‌سازی شرایط محیطی بدین گونه است که شما بایستی با توجه به کاری که می‌خواهید انجام دهید محیط آن کار را برای افزایش تمرکز خود مهیا سازید برای مثال شما می‌خواهید مطالعه داشته باشید لذا در راستای افزایش تمرکز خود بایستی شرایط محیطی مطالعه را نیز افزایش دهید بدین‌سان که از مطالعه در نقاط شلوغ خودداری کنید و اینکه وسایلی را که ممکن است تمرکز شما را بر هم بزند را مثل موبایل و تبلت را از خود دور کنید تا بتوانید بدون دغدغه ذهنی به مطالعه خود بپردازید.

از دیگر روش‌های  افزایش تمرکز افزایش آرامش خود است زیرا فردی که آرامش درونی دارد بدون شک مرغ خیال او کمتر از این شاخه به آن شاخه می‌پرد و بیشتر می‌تواند به یک موضوع درآن‌واحد فکر کند زیرا شخصی  که دارای آرامش درونی است در کل موضوعات ذهنی برای او کمتر وجود دارد و ذهن ایشان کمتر دچار دریفت ذهنی می‌شود، در کل روی‌هم‌رفته تلاش برای آرام بودن بسیار می‌تواند در زندگی شخصیتان به شما کمک کند.

حال گاهی اوقات پیش میاید که شما بر روی کاری تمرکز می‌کنید ولی بعد از گذشت مدتی مشاهده می‌کنید که ذهنتان مشغول یک سری فکر و خیال دیگر می‌شود که در اینجا پیشنهاد ما به شما این است که زمانی که به این مرحله رسیدید دست از کار خود بردارید و برای مدتی استراحت کنید البته بهترین کار در این‌زمانی قدم زدن است شما می‌توانید مدتی را پیاده‌روی کنید و به تمام دغدغه‌های ذهنی خود فکر کنید و برای آن‌ها به‌صورت ذهنی راه‌حلی پیدا کنید تا اینکه وقتی می‌خواهید مجدداً به سر کار خود برگردید دیگر آن موضوعات پریشان کننده برای شما دغدغه ذهنی محسوب نشود.

در ادامه این مقاله برای افزایش تمرکز سه راهکار را که بر روی خروجی‌های دانشگاه کانزاس قرار گرفته بود، تحلیل می‌کنیم که امید است مفید واقع شود. درباره این سه راهکار بایستی خدمت شما بیان شود که این راهکارها در واقع یک سری استراتژی‌هایی هستند که با تمرین و تکرار آن‌ها می‌شود تمرکز خود را تا حد زیادی افزایش داد، البته نبایستی فراموش شود که این‌ها همگی با تمرین و تکرار است که مؤثر واقع می‌شوند وگرنه بدون تأثیر خواهند ماند لذا رمز موفقیت با این راهکارها در تکرار و تمرین است.

1- همین حالا اینجا باش

بعضی اوقات که شما در حال تمرکز کردن بر روی یک کار هستید به‌صورت ناخودآگاه ذهنتان به یک موضوع دیگر به‌اصطلاح پرش می‌کند که این قضیه را پرش ذهن میگویند، حال زمانی که شما مثلاً در کلاس درس هستید و ناگهان متوجه می‌شوید که دچار پرش ذهن شده‌اید بایستی بلافاصله به خود بگویید که ” همین حالا برگرد” تا یک تلنگری به خود داده باشید و سریعاً به موضوع اصلی بحث برگردید، البته شایان ذکر است که این تمرین با گذر زمان نتیجه می‌دهد و شما بعد از چند هفته با تکرار زیاد شاهد این خواهید بود که فاصله بین پرش‌های ذهن شما خیلی بیشتر از قبل می‌شود و شما در واقع متمرکزتر می‌شوید.

2- تکنیک عنکبوت

بعضی اوقات امکان مهیاکردن 100% شرایط محیطی برای ما وجود ندارد و گاهی اوقات چه بخواهیم و چه نخواهیم دچار یک سری عوامل حواس‌پرتی از خارج خواهیم شد، در اینجا مثالی برای شما می‌زنیم که متوجه شوید چگونه می‌شود این قبیل حواس‌پرتی‌ها را نادیده گرفت و بر سر موضوع اصلی خودمان همچون گذشته متمرکز باقی بمانیم، اگر شما با یک تکیه چوب به تار یک عنکبوت مرتب ضربه وارد کنید عنکبوت به‌صورت غریزی به سمت آن چوب حرکت می‌کند زیرا فکر می‌کند که در تارش دامی گرفتار گشته است ولی بعد از بررسی متوجه می‌شود که به کاه دان زده و از غذا خبری نیست! درنتیجه تکرار این عمل عنکبوت ما دیگر پاسخی به تکان‌های تار خود نمی‌دهد و فکر می‌کند که بقیه تکان‌ها هم مثل قبل بیهوده خواهد بود نتیجه این داستان این است که اگر ما تلاش کنیم که نسبت به وقایع اطرافمان بی‌توجه باشیم نتیجه این اتفاق این خواهد بود که دیگر هر صدایی یا حرکتی باعث پرت شدن حواس ما نخواهد شد.

پس برای شروع سعی کنید نسبت به اتفاقات اطرافتان بی‌توجه باشید مثلاً اگر سر کلاس درس یکی از دانشجویان سرفه کرد یا مدادش از روی میز افتاد برنگردید و آن را نگاه نکنید و یا حتی به آن صدا فکر نیز نکنید و یا هنگامی‌که در حال صحبت با دوست خود هستید صرفاً به او توجه کنید و جای دیگری جز صورت او را نگاه نکنید، با انجام این تمرین کم‌کم تمرکز شما حساسیت خود را نسبت به اتفاقات حاشیه‌ای از دست می‌دهد و شما کمتر دچار پرش ذهن می‌شوید.

3- وقت نگرانی

حال شما گاهی مورد هجوم سیلی از افکار و دل‌مشغولی‌هایی می‌شوید که منجر به پرش ذهن شما می‌شود، در این قسمت نگارنده به شما توصیه می‌کند که در طول روز برای خود یک‌زمان را به‌عنوان زمانی جهت رسیدگی به آن دل‌مشغولی‌ها و نگرانی‌ها اختصاص دهید که نتیجه این کار باعث می‌شود  زمانی که فکری رشته افکار شما را پاره کرد بلافاصله به خود بگویید که من برای رسیدگی به این امور وقت مخصوص به آن را دارم پس در حال حاضر بایستی بر روی مشکل فعلی خودم تمرکز کنم، نهایتاً با اختصاص دادن این وقت لابه‌لای جدول برنامه‌های روزانه خود باعث تمرکز بیشتر حواس خود می‌شوید، خیلی جالب است که بدانید در این زمینه نیز تحقیقاتی صورت گرفته است و نتیجه آن بدین شکل بوده که هر کس که از این وقت در برنامه زمانی روزانه خود استفاده کند در حدود 35% کمتر از دیگران دچار پرش ذهن در طول روز می‌شود.

از دیگر روش‌های افزایش تمرکز این است که مثلاً زمانی که شما بر روی موضوعی خاص در حال فکر کردن هستید برای کاهش پرش ذهن خود بیشتر روی جزییات آن موضوع فکر کنید و تا می‌توانید ذهن خود را بیشتر و بیشتر بر روی آن موضوع درگیر کنید تا وقت کمتری برای پریدن و فکر کردن بر روی دیگر موضوعات داشته باشد. البته دانستن سطح انرژی خود در طول روز نیز می‌تواند کمک شایانی برای برنامه‌ریزی شما کند مثلاً اگر شما بدانید که در صبح‌ها از انرژی بیشتری برخوردار هستید می‌توانید موضوعات چالشی را که برای تمرکز بر روی آن‌ها انرژی زیادی می‌خواهد، برای آن‌وقت قرار دهید و مثلاً شب‌ها که از انرژی کمتری برخوردار هستید بر روی موضوعات ساده‌تر کار کنید.

البته از نقطه نظر فیزیکی و محیطی می‌شود مقاله‌ها در راستای تمرکز داد ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه آن‌ها را مرور کنیم مسئله نور و ژست شما هنگام انجام کاری از تأثیرگذارترین عوامل بر روی تمرکز شما خواهد بود.

 

یک دید دیگر
حال مناسب است که از نقطه نظر پزشکی به مسئله تمرکز نگاه کنیم، گاهی مشاهده کرده‌اید که بعد از حدوداً 30 دقیقه تمرکز بر روی یک موضوع ذهن شما به‌شدت خسته می‌شود و بسیار می‌خواهد که از روی آن موضوع بپرد، دلیل این امر بسیار جالب است و تماماً به چرخش جریان خون درون مغز انسان رابطه دارد، سوخت مغز انسان گلوکز است که از طریق خون و اکسیژن درون آن وارد مغز می‌شود حال اگر شما برای مدت طولانی یکجا بنشینید و تحرک نداشته باشید به دلیل این یکجا نشستن سیستم گردش خون شما دچار اختلالاتی می‌شود که مستقیماً بر روی تمرکز شما تأثیر مستقیم می‌گذارد، در این مواقع پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از انجام 30 تا 60 دقیقه کار ذهنی اندکی قدم بزنید یا اینکه حرکات کششی انجام دهید تا سیستم خون‌رسانی خود را بهبود ببخشید، از طرف دیگر مکانیسم مغز انسان به‌گونه‌ای است که اطلاعات ورودی را در هنگام استراحت طبقه‌بندی می‌کند پس اگر ما استراحت کافی نداشته باشیم اطلاعات ورودی به‌شدت روی‌هم انباشته می‌شود و استخراج و فراخوانی آن‌ها برای مغز انسان بسیار دشوار می‌شود که نتیجه این قضیه نیز تأثیر مستقیم بر روی تمرکز شما خواهد داشت.

راه‌ها و روش‌های افزایش تمرکز بسیارند که در اینجا با یکدیگر خلاصه  بعضی از مهم‌ترین‌ها را با یکدیگر مرور کردیم، ولی جا دارد که یک روش بسیار مؤثر و مفید دیگر را نیز برای شما دوستان واکاوی کنیم، در این روش که به آن اصطلاحاً روش کلیدواژه‌ها میگویند بدین گونه است که شما بایستی همواره تعدادی کلیدواژه را که معرف اکثر ویژگی‌های فعالیت‌های موردنظرتان است را به خاطر داشته باشید و بعدازاینکه دچار پرش ذهن شدید بلافاصله آن کلیدواژه‌ها را برای خود تکرار کنید زیرا این کلیدواژه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با گفتن یک کلمه به‌سرعت اصل موضوع را در ذهن خود بازخوانی کنید و با سرعت هرچه بیشتر به اصل رشته فکری خود بازگردید.

منبع:فارنت

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , برای زندگی بهتر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه پوست خود را با برگ آلوئه ورا مرطوب کنیم
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:16 | بازدید : 592 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

استفاده از گیاه آلوئه ورا روشی کاملاً طبیعی برای مرطوب کردن پوستتان است. این گیاه در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی پوست و آفتاب سوختگی موثر است.

برگ آلوئه ورا
استفاده از گیاه آلوئه ورا روشی کاملاً طبیعی برای مرطوب کردن پوستتان است. به گفته استیون دی. الریچ از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، گیاه آلوئه ورا در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی پوست و آفتاب سوختگی موثر است. گیاه آلوئه ورا از 99 درصد آب و 1 درصد ژل تشکیل شده است. این ژل ترکیبی از گلیکوپروتئینها و پلی ساکاریدها است که خاصیت درمانی و مرطوب‌کنندگی دارند. شما می‌توانید براحتی پوست و موی خود را در خانه با برگ‌های آلوئه‌ورا مرطوب کنید. 

دستورالعمل
1. یک برگ تازه آلوئه ورا را از گیاه آن جدا کنید.


2 . برگ را از وسط و در طول آن برش داده و سپس آن را در یک کاسه قرار دهید. صبر کنید تا ژل از برگ خارج شده و در کاسه جمع شود، برای تسریع کار می توانید با انگشت یا یک قاشق ژل را از برگ خارج کنید.

3 . یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. روغن زیتون ژل را در خود حل می کند و به این ترتیب شما راحت تر می توانید آن را به پوست یا موی خود بزنید. اگر روغن زیتون ندارید برای کاهش غلظت ژل، چند قطره آب به آن اضافه کنید.

4 . ژل آلوئه ورا را به نقاط خشک پوست خود در آرنج، لب ها و یا سایر مناطق زده و سپس آن قسمت را ماساژ دهید. صبر کنید تا ژل جذب پوستتان شود؛ نیازی به شستن پوست ندارید. چنانچه می خواهید موی سر خود را با این ژل مرطوب کنید، ژل را با انگشتان خود به موهایتان زده و با یک شانه آن را به طور مساوی پخش کنید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشوئید.
 
توصیه‌ها و هشدارها:
• قبل از استفاده از آلوئه ورا حتما با با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که پوستتان نسبت به آن واکنش های آلرژیک نداشته باشد. ممکن است آلوئه‌ورا در ترکیب با سایر مکمل ها یا داروهای گیاهی، عوارض جانبی زیانباری داشته باشد.

• از تماس آلوئه‌ورا با زخم‌های باز خودداری کنید.
منبع:wiki.5040.ir

 


موضوعات مرتبط: ارایش و زیبایی , سلامت پوست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آداب و رسوم استان فارس
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:12 | بازدید : 684 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

آداب و رسوم ازدواج :
مراسم ازدواج: دلالگی، مادر و خواهر داماد و چند نفر از نزدیکانش به خانه ای که دختر داشته باشد ، می روند . خانواده دختر در صورتی که موافق باشند ، علاوه بر چای ، شربت هم برای آنها می آورند . در صورتی که خانواده دختر تنها به چای اکتفا کنند ، نشانه آن است که به این وصلت رضایت ندارند . پس موضوع منتفی شده و خانواده داماد به خانه ی دیگری می روند.

 

مراسم درخت نارنج: در شيراز رسم بر اين است كه اگر درخت نارنجي كه در خانه است نارنج كم دهد يا اصلا ندهد آن را عروس كنند و برايش مراسم عروسي بگيرند براي اين كار ابتدا زن صاحب خانه زنان همسايه را دعوت به عروسي  درخت نارنج مي كند همه در يك زمان مشخص در خانه جمع مي شوند و زن صاحب خانه اره اي را مي آورد تا شاخه ي درخت را ببرد .  يكي از زنان  همسايه مي آيد و ضامن درخت مي شود سپس تور نازكي روي در خت مي كشند و روي آن شكر پنير مي پاشند كر مي كشند و اسولك مي خوانند و شادي مي كنند و بر اين باورند كه آن درخت  در فصل بهار بعدي بار نارنج خواهد داد.

موسیقی :

در ايل قشقايي سه گروه موسيقي دان وجود دارد : عاشق ها ، چنگيان و ساربانان .
عاشقان قشقايي : عاشقان قشقايي از مناطقي مانند قفقاز و شيروان به استان فارس مهاجرت کرده اند و از اين رو ترک زبانند . ساز اصلي آنها «چگور» است اما از سه دهه پيش «تار» جاي آن را گرفت و اکنون کمانچه ساز اصلي آنها است . عاشق ها به دليل شرايط سخت زندگي ، بيشتر در شهرها زندگي مي کنند و ارتباط چنداني با ايل ندارند .

 

بسياري ديگر نيز به دليل تنگدستي در روستاهاي دوردست و آبادي هاي اطراف شيراز زندگي مي کنند و بدين ترتيب بسياري از آهنگ هاي آنها فراموش شده است . عاشق ها معمولاً داستان هاي طولاني را توأم با ساز و آواز ارائه مي کنند . از آهنگ هاي قديمي عاشق ها مي توان از «سحرآوازي» ، «جنگ نامه» و از آهنگ هاي متداول امروزي از «کوراوغلي» ، «محمود و صنم» ، «هليله و خسرو» و «بيستون» نام برد.

 

چنگيان : موسيقي قوم قشقايي در ميان «چنگيان» رايج است . آنها نوازندگان «کـُرنا» ، «ساز» و «نقاره» هستند . اين هنرمندان معمولاً در عروسي ها و ساير جشن ها مي نوازند . چنگي ها نيز مانند عاشق ها از مردم محروم و زحمتکش ايل هستند . چنگيان نمايانگر موسيقي متداول طايفه خويش هستند و نواهاي آنها ، پيچيدگي و دشواري نواهاي عاشقي را ندارد و آينه تمام نماي موسيقي عاميانه به شمار مي رود.

 

ساربانان : ساربانان آهنگ هاي قومي ايل را با «ني» مي نوازند. «ني» در ميان مردم ايل ، سازي قديمي و شناخته شده است . ترانه هاي عاشق ها و چنگيان به زبان ترکي قشقايي است ولي ساربانان با زباني غير از آن يعني «کوروشي» مي خوانند که شبيه زبان پهلوي است . در ميان آهنگ هاي مخصوص ساربانان مي توان از «گدادارنما» که در وصف شترهاي در حال حرکت است ، نام برد . بخش قابل توجهي از موسيقي ايل قشقايي را «لالايي» تشکيل مي دهد که در ميان مادران ايل معمول است . در ايل قشقايي آهنگ هايي وجود دارد که آنها را در هنگام کار اجرا مي کنند و معروف ترين آنها عبارت اند از : سحرآوازي ، جنگ نامه و موسيقي هايي که براي برنج کوبي، راندن گله و دوشيدن احشام نواخته و خوانده مي شود.
 

پوشاك مردمان فارس

پوشاك مردمان فارس به دليل گوناگون فرهنگي،بسيار متنوع است از اين رو به پوشاك سنتي عشاير كوهمره سرخي اشاره مي شود:
پوشاك مردان: لباس مردانه سنتي عشاير فارس از اجزاي زير تشكيل شده است :
قبا(ارخالق) : پوشش اصلي بدن است ك درازاي آن تا روي كفش (ملكي) مي رسد و مچ پا را مي پوشاند . قبا لباسي گشاد است و تحرك در راه هاي كوهستاني را ممكن مي سازد. پارچه ي آن ضخيم و به رنگ هاي الوان گاه با نقش ستاره و ماه همراه است . رنگ هاي سبز و قرمز جلف محسوب مي شود .


شال: روي قبا و دور كمر بسته مي شود. شال حدود 7 تا 25 متر پارچه دبيت مشكي يا قهوه اي رنگ است كه چند رديف به طرز مخصوصي دور كمر پيچيده مي شود .


چقه : روي قبا مي پوشند و به عبا شباهت دارد . پارچه آن نازك و سوراخ دار و از جنس پشم است . آستين هاي آن كوتاه است.زيباترين و گران ترين چقه،چقه سفيد بود كه كلانتر به عنوان عيدي به جوانان برجسته ميداد.

غذاها و خواركي ها مخصوص استان فارس

از غذاها و خواركي ها مخصوص استان فارس مي توان آش كارده، آش سبزي صبحانه،كلم پلوي شيرازي، كوفته هلو، آلو دو پيازه، كوفته سبزي، فالوده، دم پخت عدس عدس و كلم چنگال نام برد.

 

ادبیات قومی
زبان و گویش : زبان بیشتر مردم فارس فارسی است و به گویش های مختلف از جمله شیرازی گویش لاری و لری و شمال فارس صحبت می کنند.
منبع:ichto.ir


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر , فرهنگ زندگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حقایقی خواندنی در مورد پول و خوشبختی
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:10 | بازدید : 809 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

از زمان اختراع پول در قرن 19 قبل از میلاد در خاورمیانه شاید این سوال در بین مردم وجود داشته که آیا پول خوشبختی می اورد؟

مطالعات اخیر به جواب هایی در مورد این سوال قدیمی و همیشگی دست پیدا کرده که فراتر از اظهار نظرهای شخصی در این مورد بوده و تا حدود زیادی پایه و اساس علمی و آماری دارد.

علاوه بر این در ادامه به برخی توصیه های ارائه شده در راستای همین مطالعات برای شاد تر بودن در کنار انتخاب های صحیح پولی و مالی اشاره خواهیم کرد.

1. چه جیزی طبقه متوسط جامعه را خوشحال می کند؟
هیچ کس به طور دقیق نمی داند خوشحال  خوشبختی چیست و دقیقا چه مفهومی دارد. چطور شرایط خاص فردی را خوشحال می کند و در مقابل همان شرایط برای فرد دیگری معنای خاصی ندارد و یا بالعکس ناراحت کننده است. مطالعات اخیر نشان می دهد که دو نوع شادی و خوشحالی وجود دارد.

یکی از آنها "تامین احساسی" نام دارد و به تجربه روزانه فرد که شامل میزان خنده، استرس ، عصبانیت ویا لذت بردن است مربوط می شود.

در مطالعه انجام شده در سال 2010 در دانشکاه پرینستون این نتیجه حاصل شد که طبقه پاین اقتصادی جامعه به اندازه کسانی که پول بیشتری درمی آورند شاد و خوشحال نیستند. اما میزان این اختلاف تنها تا یک حد معینی وجود دارد یعنی از یک حد درآمد بیشتر دیگر کسب درآمد بیشتر باعث بروز خوشحالی و شادی بیشتر نمی شود.

در واقع این نوع شادی و خوشحالی به میزان سلامت و ارتباطات سالم بستگی دارد نه به رقم حقوق و دستمزد افراد.

2.سطح بالاتری از شادی و خوشحالی
نوع دیگری از شادی و خوشحالی وجود دارد که آن را "ارزشیابی زندگی" می نامند. این نوع رضایت به چشم انداز فرد از زندگی خود در دراز مدت و پیش بینی رسیدن به اهداف و آرزوهای آن فرد مربوط می شود.

محققین معتقدند این نوع شادی و خوشحالی با بالارفتن میزان درآمد و تحصیلات ارتباط دارد.

مطالعات سال 2013 در دانشگاه میشیگان بر روی 25 کشور مختلف نشان داد که افرادی کع درآمد بیشتری دارند به نظر شادتر و خوش حال تر از کسانی هستند که درآمد کمتری دارند. با این حال هیچ فاکتور ثابتی برای اینکه ارتباط بین پول و میزان خوشحالی و شادی افراد را توجیه کند وجود ندارد. برای مثال به دنبال نقض این مورد در مطالعات انجام شده افرادی وجود داشتنه اند که تا نیم میلیون دلار درآمد داشته اند اما میزان شادی و رضایتشان از زندگی بسیار کمتر از افراد با درآمد پایین بوده است.

3. چه چیز باعت شادی و رضایت در دوران بازنشستگی می شود؟
مطالعات موسسه پول ملی در سال 2013 نشان می دهد شاد ترین افراد بازنشسته کسانی هستند که هیچ گونه بدهی نداشته باشند و یا اینکه بدهی شان صاف شده باشد.

36 درصد بازنشتگان خوشحال و راضی کسانی بودند که بدهیشان تا 7 سال آینده تمام خواهد شد و در مقابل 24 درصد نا راضی قرار می گیرند.

اما چه چیزی باعث می شود که میزان بدهی و وام اینقدر اهمیت داشته باشد؟ افراد معمولا پس از بازنشستگی میزان درآمد و حقوق ثابتی دارند. به همین دلیل در صورت اتمام بدهی شان میزان پول بیشتری برای صرف کردن در امور مختلف دارند و به نسبت میزان شادی و رضایت بیشتری خواهند داشت.

84 درصد افراد مورد مطالعه نیز اظهار داشته اند که ذخیره کردن برای روز مبادا باعث می شود که احساس کنترل بیشتری بر روی زندگی خود داشته باشند و در نهایت رضایت و خوشحالی بیشتری داشته باشند.

4. جطور می توانیم خوشحال تر و راضی تر باشیم
با وجود اینکه میزان شادی ورضایت افراد از زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما می توان به طور عمده آن را نتیجه تصمیمات ما در باره زمان و پول در نظر گرفت.

برای مثال اگر محل سکونت شما در نزدیکی محل کارتان باشد و زمان رفت و آمد شمتا کمت باشد به مراتب نسبت به زمانی که در یک خانه مجلل و به دور از محل کارتنا ساکن باشید احساس شادی و رضایت بیشتری خواهید داشت.

همچنین شیوه زندگی مصرف گرایانه الزاما شادی و خوشحالی به همراه نخواهد داشت  ولی د ر مقابل ارتباطات اجتماعی با میزان رضایت افراد از زندگی رابطه مستقیم دارد.

بنابراین می توان گفت که صرف کردن پول و وقت برای داشتن ارتباط بیشتر با دوستان و آشنایان بسیار بهتر از رفتن به مراکز خرید و صرف هزینه برای خرید اقلام و کالاهای مختلف است.

منبع:بازار خبر


موضوعات مرتبط: روانشناسی , برای زندگی بهتر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :