کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
سه شنبه 9 خرداد 1393 ساعت 16:36 | بازدید : 269 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

زبان,یادگیری زبان دوم,فواید یادگیری زبان دوم

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
پژوهش صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، یادگیری زبان دوم پس از 10 سالگی باعث بهبود ساختار ماده سفید مغز می‌شود.
در تحقیقات قبلی عنوان شده بود که یادگیری زبان دوم از سنین کودکی به تقویت ساختار مغز کمک می‌کند؛ اما پژوهش صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کنت نشان می‌دهد، تأثیر یادگیری زبان خارجی بر ساختار مغز حتی پس از سن 10 سالگی نیز ادامه دارد.
در این پژوهش، 20 فرد 30 ساله که یادگیری زبان انگلیسی را پس از سن 10 سالگی آغاز کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند؛ تصاویر اسکن مغزی این افراد حاکی از سطوح بالای بهبود ساختار در مناطق مسئول یادگیری زبان است.


سپس این تصاویر با اسکن مغزی 25 فرد همسال که تنها به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند، مقایسه شد که نشان می‌دهد، ساختار ماده سفید مغز افرادی که پس از 10 سالگی یادگیری زبان دوم را آغاز کرده بودند، تکامل یافته‌تر از افراد تک زبانه است. به گفته محققان، تعامل روزانه با دو یا چند زبان خارجی باعث تحریک شناختی مناطق مغزی درگیر با زبان شده و می‌تواند از بروز مشکلات شناختی مانند زوال عقل در سالمندی پیشگیری کند.
نتایج این پژوهش در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS)‌ منتشر شد.

منبع : isna.ir


موضوعات مرتبط: علمی و آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا خواب های خود را درست تعبییر می کنید؟
دو شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 21:45 | بازدید : 202 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

خواب دیدن ، تعبیر خواب ، خواب های بی معنا

تعبیر خواب را بااصول علمی و دینی مسلم و قطعی مقایسه کنید

در تعبیر خواب ممکن است دچار اشتباه شویم، ولی این دلیل نمی شود که تعبیر کردن را کنار بگذاریم (دقیقاً مثل راه رفتن، حرف زدن و تمام کارهای دیگر).

همۀ ما در طول شب یا روز خواب هایی می بینیم که ممکن است درست و صادق بوده و معنایی را در خود داشته باشند یا اینکه بی معنا باشند.

علت خواب های بی معنا چیزهایی مثل ضعف یا پرخوری قبل از خواب و یا صدای محیط زمان خواب و یا حتی می تواند نتیجه تلقین شیطان باشد و فقط پیامبران و معصومین (علیهم السلام) هستند که تمام خواب هایشان درست و صادق بوده و حسابشان جدا است. حضرت امام صادق (علیه السلام) به مفضل که از یاران ایشان است فرمودند:

فکر کن ای مفضل!... در مورد خواب ها... که چگونه تدبیر کرده است حق تعالی... که راست آن ها را با دروغ آمیخته، به خاطر اینکه اگر همه آن ها راست می بودند، بی شک همه انسان ها پیغمبر بودند و پیغمبران را امتیازی از سایر انسان ها نبود، و اگر همه آن ها دروغ می بودند، سود و منفعتی در آن ها نبود و زائد و بی فایده می بودند. پس چنین مقرر فرموده که گاهی راست باشند و مردم به سوی مصلحتی راهنمایی شوند تا از آن بهره مند گردند یا اینکه از ضرر و زیانی دوری کنند، و بسیاری از آن ها دروغ می باشند تا کاملاً به آن ها اعتماد نکنند (کتاب توحید مفضل ترجمۀ علامه محمد باقر مجلسی، با کمی ساده نویسی).

پس مشخص شد که هم خواب های درست داریم و هم نادرست. حال سوال این است که چگونه آن ها را از هم تشخیص بدهیم؟ فهمیدن اینکه چه خوابی درست یا نادرست است راه و روش خودش را دارد و اینکه تعبیر خواب آن چه چیزی می شود نیز دارای راه روش مخصوص خودش می باشد که در این جا نمی خواهم به این روش ها بپردازم، ولی همین اندازه می گویم که در تمامی این راه و روش ها امکان خطا و اشتباه وجود دارد (دقیقاً مثل خود همان خواب ها!)... یعنی ممکن است خوابی را تعبیر کنید که اصلاً از پایه غلط بوده و صادق نباشد (مثلاً همان طور که گفته شد آن خواب را در اثر پرخوری قبل از خواب مشاهده کرده باشید) یا اگر هم آن خواب درست و صادق باشد، در تعبیر کردن آن دچار اشتباه شده باشید. همین باعث می شود انسان از تعبیر خواب هایی که می بیند ناامید شده و روی تمامی آن ها را خط بکشد... چون معمولاً تر و خشک را با هم می سوزانند... ولی آیا این درست است؟... اگر خیلی تنبل یا خیلی ترسو باشید می گویید "بله"... ولی جوابش مسلماً "نه" می باشد.

تعبیر خواب,خواب دیدن,علت خواب های بی معنا

علت خواب های بی معنا چیزهایی مثل ضعف یا پرخوری است

 مثل این می ماند که بگوییم چون در هنگام راه رفتن ممکن است دچار خطا و لغزش شویم و به زمین بخوریم و احیاناً سر، به جائی برخورد کرده و آسیب ببیند و احیاناً آسیب دیدگی موجب مرگ ما شود پس دیگر راه نرویم!

یا مثلاً بگوییم که چون در حرف زدن خود دچار اشکال می شویم (که معمولاً هم در طی روز، بارها این اتفاق می افتد) پس دیگر حرف نزنیم و سکوت کنیم!... چقدر اشتباه کردیم و می کنیم تا این حرف زدن را یاد گرفته ایم و یاد می گیریم.

این ها و هزاران مثال دیگر دلیل محکمی بر این می باشند که "اشتباه در تشخیص خواب درست از غلط  در تعبیر خواب و فهم معنای خواب نباید باعث چشم پوشی از تلاش برای جستجوی معنای خواب شود".

مثلاً خود من در کنار تعبیرهای اشتباهی که از خواب هایم داشته ام، خواب های فراوانی را نیز به درستی تعبیر کرده ام و از آن ها بهره برده ام (این با وجودی است که تعبیرگر و معبر خواب نیستم و فقط با تعبیر خواب آشنایی دارم). اگر مقاله "تعبیر با تقویم" را خوانده باشید حتماً متوجه شده اید که از بین حدود ۴۰۰ خوابی که در طی یکسال دیده ام، توانسته ام ۱۶۰ خواب را تعبیر کنم (البته در مورد درستی برخی از آن ها شک دارم، ولی مطمئن هستم که خیلی را درست به هدف زده ام)... خب این خیلی بهتر از دست روی دست گذاشتن است.

به جای بی اساس دانستن "تعبیر خواب" همیشه این دو نکته را به خاطر داشته باشید تا به پایه و اساس درستی برسید:

۱- تعبیر خواب ها را با اصول علمی و دینی مسلم و قطعی مقایسه کنید. مثلاً اگر در خواب دیدید که در حال پرستش بت هستید مسلماً نمی خواهند تو را تشویق به بت پرستی کنند و بگویند که بت بپرستید! چون با اصول دین مخالفت دارد، شاید با توجه به تعبیر "بت و بت پرستی" می خواهند بگویند که دچار گمراهی شده اید.

۲- پس از مقایسه با حقایق مسلم و بدیهی نیز اگر باز هم در مورد درستی تعبیر خواب شک دارید و به نتیجه ای نرسیدید، به "احتیاط" عمل کنید. یعنی مثلاً اگر "تعبیر" خواب، شما را به ساختن چیزی فرمان می دهد و در درستی آن شک دارید، چنانچه درست کردن آن چیز ضرری نداشته و دارای سود و منفعت است و در توان شما هم می باشد، پس آن را بسازید. یا اگر تعبیر خوابی، شما را به مسافرتی فرمان می دهد که در درستی آن شک دارید، چنانچه خطر این وجود دارد که در اثر این مسافرت دچار زیان شوید، پس لازم نیست به مسافرت بروید.

پس با این توضیحات در دنیای تعبیرها راه بروید و از افتادن نترسید و شکر "خواب دیدن" را به وسیلۀ "تعبیر کردنش" به جا آورید که او گفته است: لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید اگر شکر کنید، [نعمت را] برایتان زیادتر می کنم و اگر کفران نعمت کنید، بدرستی که عذابم شدید است (سورۀ ابراهیم آیه ۷).


منبع: سایت تعبیرستان


موضوعات مرتبط: سرگرمی , فال و طالع بینی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهایی مناسب برای کاهش وزن
دو شنبه 21 ارديبهشت 1393 ساعت 21:44 | بازدید : 262 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

کاهش وزن,کاهش اشتها,غذاهایی برای کاهش اشتها

غذاهایی مناسب برای کاهش وزن

-- دارچین
برخی مطالعات نشان میدند دارچین خاصیت تثبیت قند خون دارد. دارچین میتواند اشتها را به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 فروبنشاند. تقریبا همه افراد میتوانند دارچین را به شیوه سنتی مصرف کنند. میتوانید مقداری دارچین را در قهوه، چای، ماست و برای افزودن طعم شیرینی بدون افزایش کالری به انواع غذاها (مانند شله زرد) بیفزایید.

 

-- ماست
ماست پروتئین دارد و مدت بیشتری طول می کشد تا از معده خارج شود بنابراین مدت طولانی تری احساس سیری در شما باقی می ماند. علاوه بر این برای گوارش پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات می سوزانید. ماست بدون شکر و بدون چربی یا کم چرب انتخاب کنید.

 

--  گریپ فروت
گریپ فروت هیچ خاصیت چربی سوزی جادویی ندارد اما می تواند به شما کمک کند با دریافت کالری کمتر احساس سیری پیدا کنید. علت این امر فیبر محلول موجود در گریپ فروت است که گوارش آن مدتی طول می کشد. پیش از غذا نصف گریپ فروت یا یک لیوان آب گریپ فروت مصرف کنید تا به واسطه احساس سیری ناشی از آن کمتر غذا بخورید.

 

-- فلفل قرمز
فلفل قرمز ماده شیمیایی بدون طعمی به نام کاپسایسین دارد. در برخی انواع فلفل مقدار این ماده بسیار بیشتر و در برخی مانند فلفل دلمه ای مقدار آن بسیار کمتر است. کاپسایسین به نظر می رسد اشتها را فرونشانده و متابولیسم را کمی افزایش می دهد اما تنها برای مدت کوتاهی. احتمالا کاپسایسین تاثیر قابل ملاحظه ای بر وزن ندارد مگر این که به خاطر طعم تندش باعث شود کمتر غذا بخورید.


-- چای سبز
چندین مطالعه نشان داده است که چای سبز با تحریک بدن به سوزاندن چربیهای شکم، میتواند کاهش وزن را تسریع نماید. چای سبز حاوی ماده ای به نام کاتچین است. کاتچین نوعی ماده شیمیایی گیاهی است که بر سوخت و ساز تاثیر می گذارد. برای اینکه بیشترین بهره را از چای سبز ببرید باید چند مرتبه در روز این نوشیدنی را مصرف کنید. توصیه می شود چای را داغ مصرف کنید چون مدت بیشتری طول می کشد تا آن را بنوشید و بنابراین احساس آرامش به شما میبخشد.


-- هندوانه
غذاهایی که محتوای آب زیادی دارند فضای بیشتری در معده تان می گیرند بنابراین سیگنالی ارسال می شود که به اندازه کافی خورده اید و جای زیادی برای غذاهای دیگر نیست. بسیاری از سبزیجات و میوه های خام آب و مواد مغذی زیاد و کالری کمی دارند. هندوانه یکی از بهترین نمونه های این مواد غذایی است و منبع خوبی برای آنتی اکسیدان لیکوپن بوده و ویتامین ث و آ زیادی نیز در اختیار شما قرار می دهد.


-- گلابی و سیب
سیب و گلابی نیز آب زیادی دارند. بهتر است این میوه ها را با پوست بخورید تا به واسطه فیبر آن مدت بیشتری احساس سیری کنید. به جای آب میوه بهتر است میوه کامل مصرف کنید تا فیبر بیشتری دریافت کنید و میوه را بجوید. با جویدن میوه مقداری کالری نیز می سوزانید و مدت بیشتری طول می کشد تا میوه را بخورید که این ویژگیهای برتری مصرف میوه کامل نسبت به اسموتی را نشان می دهند.


-- انگور در مقابل کشمش
دو فنجان انگور با یک چهارم فنجان کشمش مقایسه می شود. هر دوی آنها کمی بیشتر از 100 کالری دارند اما احتمالا با خوردن انگور بیشتر سیر می شوید. میوه های خشک نیز جایگاه خود را دارند و به مقدار کم می توان در سالاد آنها را استفاده کرد.


-- بری ها (توت ها)
بری ها همانند میوه های دیگر پر از آب و فیبر هستند و شما را مدتی سیر می کنند. همچنین بسیار شیرین هستند و با مقدار کمی کالری (نسبت به کلوچه و بیسکویت) میل شما به شیرینی را ارضا می کنند. بلوبری نمونه خوبی از این دست میوه ها و سرشار از آنتی اکسیدانها است.


-- سیب زمینی
سیب زمینی سرخ کرده احتمالا گزینه ای عالی است اما اگر از سیب زمینی تنوری به جای آن استفاده کنید، انتخاب بهتری داشته اید. سیب زمینی تنوری به قدری طعم دارد که نیازی به چیز دیگری در کنار آن نیست. با مصرف سیب زمینی تنوری در مصرف کالری مقدار زیادی صرفه جویی می کنید. سیب زمینی سرشار از پتاسیم، بتاکاروتن، ویتامین ث و فیبر است.


-- تخم مرغ
یک تخم مرغ تنها 75 کالری و 7 گرم پروتئین دارد و علاوه بر آن از مواد مغذی حیاتی دیگری نیز برخوردار است. به خاطر داشته باشید بدن برای گوارش تخم مرغ کالری بیشتری می سوزاند تا گوارش صبحانه پر کربوهیدرات. اگر کلسترولتان بالا است، یک تخم مرغ تقریبا همه مقدار کلسترولی که در روز می توانید دریافت کنید، را وارد بدن شما می کند بنابراین سفید تخم مرغ را که بدون کلسترول است مصرف کنید.


-- قهوه
حتما برایتان جالب است نوشیدنی لذیذ و مورد علاقه تان یکی از مواد غذایی است که به افزایش متابولیسم و در نتیجه کاهش وزن کمک میکند. قهوه متابولیسم را کمی افزایش میدهد اما این مقدار به ویژه اگر همراه آن میان وعده های پرکالری مصرف کنید، موجب کاهش وزن قابل توجهی نمی شود.


-- جوی دو سر
خوراک جوی دو سر، سه ویژگی مفید برای کاهش وزن دارد: فیبر زیاد، مقدار زیادی آب و حرارت. در مجموع این سه فاکتور بسیار سیر کننده هستند. خوردن غذاهای گرم مدت بیشتری طول می کشد، از طرفی چون جوی دوسر سرشار از فیبر و مایعات است مدت بیشتری شما را سیر نگه میدارد. خوراک جوی دو سر را زیاد شیرین نکنید. به جای آن از دارچین یا جوز هندی استفاده کنید تا نیاز به شکر کمتری داشته باشد.

 

-- سبزیجات خام
سبزیجات خام میان وعده عالی به حساب می آیند. سبزیجات خام تمایل به خوردن میان وعده ترد را براورده کرده و به واسطه محتوای زیادی آب به شما احساس سیری می دهند در حالی که کم کالری هستند. نصف فنجان کرفس خرد شده تنها 8 کالری دارد. مقداری کره بادام زمینی به کرفس بمالید یا هویج را در سالسا خرد کنید. وقتی تمایل به مصرف چیپس دارید، به جای آن سبزیجات خام مصرف کنید.

 

-- نان ترد سبوس دار
کراکر یا نان ترد غلات کامل جایگزین پرفیبر و کم چربی به جای بیسکوئیت و کراکرهای معمولی هستند. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که غلات کامل به جای غلات تصفیه شده مصرف می کنند چربی شکم کمتری دارند. غلات کامل مواد مغذی زیادی نیز در بردارد و بنابراین فواید آن برای سلامتی زیاد است اما این در مورد کراکر و بیسکوئیت صادق نیست. همچنین ماکارونی و نان غلات کامل میتوانید مصرف کنید.


-- سوپ
در اینجا سوپ بر پایه آب مرغ یا گوشت مد نظر است نه خامه ای. سوپ پر از آب بوده و شما را با کالری بسیار کمی سیر می کند. از طرف دیگر به خاطر داغ بودنش مانع از پرخوری می شود. سوپ را پیش از غذای اصلی میل کنید تا فضای معده شما را محدود کند و نگذارد زیاد غذای پرکالری بخورید. همچنین میتوانید با افزودن مرغ، ماهی، سبزیجات یا حبوبات سوپ را به عنوان غذای اصلی بخورید.


-- سالاد
یکی دیگر از راه‌هایی که قبل از غذای اصلی شکم خود را پر کنید، مصرف سالاد است. کاهو مقدار زیادی آب در خود دارد و حجم معده را اشغال می‌کند. این کار باعث می‌شود فضای کمتری برای غذاهای چربی که ممکن بود در ادامه وارد معده شوند باقی بماند. با افزودن میوه‌ها و سبزی‌ها و پنیر رنده شده، سالاد خود را خوش‌طعم کنید. البته مراقب تزئینات سالاد باشید، زیرا ممکن است کالری زیادی به آن اضافه کند.


-- سرکه
اگر شما به سالاد خود روغن و سرکه اضافه می‌کنید، به احتمال زیاد از مزیت ضد چاقی این ترکیب استفاده می‌کنید. تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است ولی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که سرکه باعث شکسته شده چربی‌ها در بدن می‌شود. در هر صورت، مصرف سرکه با سالاد، به دلیل اینکه طعم خوبی به سالاد می‌دهد و هیچ کالری ای ندارد، پیشنهاد می‌شود.


-- مغزهای گیاهی
مغزهای گیاهی برای فرونشاندن گرسنگی بین وعده های غذایی بسیار مناسبند. مغزهای گیاهی سرشار از پروتئین، فیبر و چربیهای سالم و مفید برای قلب هستند. مطالعات نشان می دهند مغزهای گیاهی در صورتی که به مقدار متعادل مصرف شوند موجب بهبود سطح کلسترول شده و به کاهش وزن کمک می نمایند. این مواد پرکالری هستند بنابراین باید مصرف انها محدود باشد. اگر هنگام خوردن بخواهید آنها را پوست بکنید، باعث می شود فرایند خوردنتان کندتر شده و کمتر بخورید.


-- پاپ کورن (پف فیل) هواپز شده
سه فنجان پاپ کورن ممکن است به نظرتان خیلی زیاد باشد اما در واقع کالری خیلی زیادی ندارد. هوا موجب افزایش حجم ذرت شده و بدون چربی یا شکر افزودنی، احساس سیری می کنید.


-- شیر چربی گرفته
شیر چربی گرفته پروتئین، کلسیم و ویتامین دی زیادی دارد بدون این که چربی زیاد موجود در شیر کامل را داشته باشد. با این که شیر چربی گرفته، چربی ندارد اما به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید چون نسبت به نوشیدنیهای کم پروتئین مدت بیشتری طول می کشد تا از معده خارج شود.


-- گوشت بدون چربی
همان طور که متوجه شدید پروتئین شما را سیر نگه داشته و در حین هضم، کالری بیشتری می‌سوزاند ولی لازم است که شما در انتخاب نوع پروتئین دقت کنید. گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی است که این چربی باعث می‌شود مزایای لاغری آن خنثی شود. استفاده از گوشت بی‌چربی همانند سینه بدون پوست مرغ، انتخابی عالی برای برنامه لاغری شما می‌تواند باشد. گوشت پهلو، ران و راسته کم چرب تر بوده و کمتر از 4 گرم چربی اشباع شده در هر سهم دارند. حداکثر یک پرس 85 تا 110 گرمی مصرف کنید.


-- ماهی
یکی از بهترین منابع پروتئین ماهی است. بیشتر ماهی ها کم چرب هستند و ماهی های پر چرب هم اسیدهای چرب امگا 3 دارند که بسیار مفیدند. اسیدهای چرب امگا 3 که در سالمون، شاه ماهی و ماهی های چرب دیگر یافت می شود به محافظت از ما در مقابل بیماریهای قلبی و وضعیتهای مزمن دیگر کمک می کند.


-- حبوبات
حبوبات دارای سه ارزش بزرگ غذایی هستند: گیاهی هستند، پروتئین دارند، و منبع بزرگی برای فیبر محسوب می‌شوند. این معنی که شما را با مقدار کمی کالری، سیر نگاه می‌دارند. بعلاوه، زمانی که گرسنگی به سراغ شما آمد، درست کردن آن‌ها خیلی راحت است. فقط کافی است یک قوطی لوبیا یا عدس آماده را بازکرده و آن‌ها را در سوپ یا آش بریزید، یا اینکه به صورت جداگانه مصرف  کنید. یک فنجان حبوبات حاوی 12 گرم فیبر، تنها 4 گرم چربی و 15 گرم پروتئین میباشد.
منبع : seemorgh.com


موضوعات مرتبط: آشپزی و تغذیه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تأثیر یوگا بر بهبود کیفیت زندگی زنان یائسه
سه شنبه 15 ارديبهشت 1393 ساعت 12:26 | بازدید : 273 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

یوگا,فواید یوگا,تاثیر یوگا بر زنان یائسه

تأثیر یوگا بر بهبود کیفیت زندگی زنان یائسه
تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، انجام تمرینات یوگا به مدت 12 هفته به بهبود کیفیت خواب زنان یائسه کمک می‌کند.

زنان یائسه با تغییرات هورمونی، گر گرفتگی، افسردگی و اختلال در خواب مواجه می‌شوند؛ گر گرفتگی به دلیل تغییرات هورمونی بروز می‌کند و با تعریق شدید همراه است. محققان معتقدند که یوگا می‌تواند به کاهش علائم یائسگی بویژه بهبود کیفیت خواب و خلق و خوی فرد کمک کند.

 

در این پژوهش، محققان مرکز سلامت روان زنان در آمریکا 355 زن در آستانه یائسگی و زنان یائسه 40 تا 62 ساله را مورد بررسی قرار دادند. این گروه از زنان طی 12 هفته، روزانه 90 دقیقه در جلسات یوگا شرکت کرده و تمرینات ایروبیک را در منزل انجام دادند. نتایج بدست آمده، بهبود قابل توجه کیفیت زندگی زنان یائسه شامل بهبود وضعیت خلق و خو، خواب، وزن و تناسب اندام این گروه را نشان می‌دهد.
نتایج این پژوهش در مجله menopause منتشر شده است. 

منبع : isna.ir


موضوعات مرتبط: علمی و آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه پلوی کدو حلوایی
سه شنبه 6 ارديبهشت 1393 ساعت 18:20 | بازدید : 298 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

پخت پلوی کدو حلوایی, نحوه پخت پلوی کدو حلوایی


مواد لازم برای پلوی کدو حلوایی :

 برنج  ۳ پیمانه
آب برای برنج  ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده بدون چربی ۵۰۰ گرم
 کدو حلوایی  ۷۰۰ الی ۹۰۰ گرم
عدس پلویی ۱ پیمانه
پیاز سرخ شده بدون روغن ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری
نمک و شکر و فلفل سیاه و آرد به مقدار لازم
روغن مخصوص پخت برای کته ۲ قاشق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ برای سرخ کردن کدو به میزان لازم


طرز تهیه پلوی کدو حلوایی :
این غذا یکی از غذاهای ابتکاری و من درآوردی است که می پزم برای تهیه این غذا برنج را با آب و نمک و ۲ قاشق روغن به صورت کته در آورید و از پلوپز هم می توانید استفاده کنید.

در فاصله ای  کته درست می شود به گوشت چرخ کرده نمک و فلفل اضافه کرده و برای این غذا گوشت باید حالت چسبندگی داشته باشد بهتر است برای مخلوط آن از مولینکس استفاده کنید و یک الی دو قاشق آرد به آن بزنید و خوب مالش دهید و درون ظرفی دو لیوان آب و نمک و زردچوبه بریزید و روی حرارت گذاشته وقتی جوش آمد کوفته قلقلی ریز درست کرده و در آب جوش بیندازید تا کامل بپزد و آبش جمع شده و شعله زیر آنرا خاموش کنید بعضی به جای پختن کوفته قلقلی را سرخ میکنند شما هر جوری که دوست دارید انجام دهید .

کدو را چهار گوش به اندازه حبه های قند کنید و در روغن سرخ کرده و بعد از خارج کردن از روغن روی صافی یا دستمال خشک کن بریزید تا روغنش گرفته شود و بلا فاصله روی آن به مقدار دلخواه شکر بپاشید چون کدو گرم است شکر حل شده و جذب کدو میشود اگر کدو خیلی شیرین بود نیازی به این کار نیست اما اگر کدو شیرینی اش کم بود شکر اضافه کنید خوشمزه تر میشود .

عدس را هم جداگانه با کمی نمک و آب بپزید.

پیاز سرخ شده را به موادی که آماده کردید اضافه کنید و وقتی برنج دم کشید در دیس یک کفگیر برنج بکشید و یک کفگیر از مواد و چند بار این کار را انجام دهید تا دیس پر شود و بعد هم نوش جان کنید.

 

پخت پلوی کدو حلوایی, نحوه پخت پلوی کدو حلوایی

 

منبع : ashpazierangin.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوجوانی تا 25 سالگی ادامه دارد
سه شنبه 23 فروردين 1393 ساعت 10:29 | بازدید : 246 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دوران نوجوانی,آغاز دوران بزرگسالی,بیش فعالی

تحققات جدید نشان داد، نوجوانی تا 25 سالگی ادامه دارد
نتایج پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد که بزرگسالی از 25 سالگی آغاز می‌شود.
«بئاتریس لونا» روانپزشک دانشکده پزشکی پیتسبورگ بر این باور است که تمایلات نوجوانان برای نمایش شور و هیجان و تجددگرایی زمانی افزایش می‌یابد که افراد خانه را ترک کرده و به دفاع از خود می‌پردازند. پیش از این تصور می‌شد که چنین تمایلاتی در 15 سالگی به اوج خود می‌رسند، اما تحقیقات جدید نشان داده که آن‌ها تا سنین بالاتر نیز ادامه دارند.

 

یکی از یافته‌های اصلی این پژوهش، شواهدی از بیش فعالی در بخشی از مغز موسوم به جسم مخطط بود که توسط پاداش تحریک شده و اینکه این بیش‌فعالی تا اواسط دهه 20 زندگی ادامه دارد.تصور می‌شود که مسؤولیت‌های بزرگسالی برای داشتن یک کار ثابت، پرداخت وام و تشکیل خانواده به شکل مسؤولانه‌ای این اثرات را در مغز متوقف می‌کند.


پرفسور لونا معتقد است، سنی که افراد از آستانه بزرگسالی عبور می‌کنند، احتمالا بیشتر به 25 سالگی نزدیک است. در نوجوانان، بخش شور و هیجان‌خواهی مغز با مرکز برنامه‌ریزی یا قشر پیش‌پیشانی به منظور هدایت کنجکاوی و آزمایشگری همکاری می‌کند. پروفسور لونا در سخنرانی خود در نشست سالانه انجمن پیشرفت علم آمریکا در سن‌خوزه کالیفرنیا اظهار کرد: هیجان‌خواهی که در حقیقت جستجو برای اطلاعات و تجددگرایی است، در سراسر گونه‌ها و جوامع بشری آشکار بوده و با قشر پیش‌پیشانی ترکیب می‌شوند.


این سیستم به نوجوانان اجازه می‌دهد تا شرایط جدیدی را تجربه کرده و دیگر از پدر و مادر خود کمک نخواهند. لونا به تحقیقات خود برای درک اینکه این تغییرات مغزی تا چه سنی ادامه پیدا می‌کند، ادامه خواهد داد، اما به گفته وی امکان دارد که این تغییرات حتی تا دهه 30 سالگی افراد ادامه داشته باشد.


وی اظهار کرد: تصور می‌کنم زمانی که مطالبات محیطی نیازمند بزرگ شدن فرد باشد، به این معنی که افراد مسؤولیت‌های زیادی برای انجام داشته باشند، ممکن است سیگنالی به مغز برای توقف نوع خاصی از شکل‌پذیری ارسال شود، زیرا در آن زمان، انسان نیازمند ثبات و قابلیت اطمینان است. اگرچه برخورداری از آزادی برای بازیگوشی بیشتر در زندگی نیز می‌تواند شانس خوبی باشد.

منبع : isna.ir


موضوعات مرتبط: علمی و آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۷ فروردین سروش روز،جشن سروشگان
دو شنبه 17 فروردين 1393 ساعت 21:39 | بازدید : 232 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

سروش روز,۱۷ فروردین سروش روز, جشن سروشگان

۱۷ فروردین سروش روز،جشن سروشگان

هفدهمین روز از هر ماه در گاهشماری ایرانی « سروش » نام دارد و هفدهم فروردین نخستین روز سروش سال، هنگام جشن « سروشگان » يا جشن « هفده‌روز » است. این روز در ستايش « سْـرَئوشَـه/ سروش »،ايزد پيام‌آور خداوند و نگاهبان بيداری بوده است. خروس و به ويژه خروس سپيد از گرامی‌ترين جانوران در نزد ايرانيان بشمار می‌رفته و به سبب بانگ بامدادی،نماد سروش دانسته ‌شده است.

 

سروش و جشن سروشگان - در اوستا به صورت sraoša- یا seraoša و در فارسی میانه مانوی به صورت به معنی "شنیدن"Ösrõšahrãy یا srõšãw آمده است. این واژه از ریشه ی sru  اشتقاق یافته است و در اوستا هم به معنی "فرمانبرداری" به کار رفته است و هم نام یکی از ایزدان است. سروش ایزدی است که زمزمه کردن (نیایش) را به مردم آموخت. او ایزدی است که قبل از طلوع آفتاب بانگ زده و مردم را برای نیایش پروردگار فرا می­خواند. او از ایزدان بزرگی است که بر نظم جهان مراقبت دارد.

 

روز سروش در ماه فروردین از اهمیت ویژه­ای برخوردار بوده و جشن سروشگان گرفته می­ شده است. ایرانیان در این روز به عبادت و نیایش پروردگار پرداخته و به معابد می­رفتند.

ایزد سروش بر فراز کوه البرز کاخی دارد، با یک‌هزار ستون که به خودی خود روشن است و ستاره‌نشان (یسنه ۵۷، بند ۱۰).گردونهٔ او را در آسمان،چهار اسب نر درخشان و تیز رو با سم‌های زرین می‌رانند.هیچ موجودی از ایشان پیشی نمی‌گیرد و بدین‌گونه است که او دشمنان خود را در هر کجا که باشند، دستگیر می‌کند. سروش همیشه بیدار است و هرگز به خواب نمی رود و مخلوقات مزدا را پاسبانی می کند و برای محافظت نوع بشر هر روز و هر شب،سه بار به دور زمین می گردد. نماد مادی سروش خروس نام نهاده شده که با بانگ بامدادی خود مردم را از پی ستایش خداوند بخواند. در مجموعه ی یشت ها، یشت یازدهم برای سروش است.


برخی از صفات سروش در اوستا به قرار زیر است:

قوی بازو ،چست و چالاک ، چابک ترین در میان جوانان ، شهریار جهان، دارنده ی سلاح سخت، دارای سلاح آخته، دارای ابزار مینوی یعنی "اهونور" ، "یسنوکرتی" و "فشوشومانتره" ،"تنومانتره" یعنی دارای پیکری با کلام مقدس ، پاک ترین و رد (:سرور) پاکی ،  دارای اندیشه ای والا ، خوش سخن ، نگهبان آفریدگان، پاسبان سرار گیتی و پناه دهنده ی بینوایان .

 

سروش در میان ایزدان نخستین کسی است که زبان به ستایش خداوند و نیایش امشاسپندان گشود. نخستین کسی که مراسم مذهبی به جای آورد و پنج گاتهای زرتشت را بسرود. ایزد سروش بر آن است تا  نیروهای اهریمنی چون "خشم"،  "کنده یا مستی" ، "بوشاسپ یا خواب و تنبلی" (و مهمتر از همه " دروغ" را  از میان ببرد.


سروش نابود کننده ی دیو آز و خشم است و به همراه مهر و رشن (دو ایزد باستانی ایرانیان)  اعمال انسان ها را سنجیده و به نیکو کاران پاداش و به بدکاران کیفر می دهد. او فرمانروا و دهبد جهان است. بر تمامی ارزه (کشور غربی) و سوه (کشور شرقی) فرمانروایی دارد. او نگهبان تن در جهان است و برای نگهبانی آفریدگان،همواره بیدار و هوشیار بر گرد جهان می گردد. هفدهمین روز هر ماه به نام ایزد سروش به عنوان پیام آور غیب و پیک ایزدی شناخته می شود.


ابوریحان بیرونی می نویسد:

سروش اولین کسی است که مردم را برای ستایش پروردگار به زمزمه کردن امر کرده است. در این روز دعا و عبادت کردن و به معبد رفتن بسیار نیک است.

منبع : manelimajd.persianblog


موضوعات مرتبط: داستانهای خواندنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دکوراسیون خانه در سال 2015
سه شنبه 17 فروردين 1393 ساعت 18:16 | بازدید : 320 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

نمونه هایی از شیک ترین دکوراسیون های خانه در سال 2015

 

دکوراسیون های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

طراحی و چیدمان خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

شیک ترین چیدمان خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

چیدمان های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

طراحی خانه های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

دکوراسیون های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

طراحی و چیدمان خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

شیک ترین چیدمان خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

چیدمان های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

طراحی خانه های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

دکوراسیون های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

طراحی و چیدمان خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

شیک ترین چیدمان خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

چیدمان های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

طراحی خانه های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

دکوراسیون های 2015

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015

طراحی و چیدمان خانه

دکوراسیون و چیدمان خانه, دکوراسیون های 2015



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یشم سرخ و خواص آن
سه شنبه 10 فروردين 1393 ساعت 17:53 | بازدید : 275 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

یشم سرخ,خواص درمانی یشم سرخ,انواع سنگ یشم

یشم سرخ و خواص آن
سنگ يشم به رنگ سبز است ولي مي توان آن را در رنگهاي ديگر نيز يافت مانند: زرد، سرخ، خاكي، سياه و بژ.
سنگ يشم شادي عميقي در روح ايجاد مي كند به همين علت سنگي مناسب براي مديتيشن است. اين سنگ به زندگي احساسي ما تازگي مي بخشد و آن را اصلاح و ما را متعادل مي كند. نوسانات آرام بخش و موزون يشم باعث تعادل در تمامي بدن مي شود. اين سنگ طرز كار غدد را حمايت و تشنج و بيماري ريه را درمان مي كند.در ضمن در كساني كه به دليل مشكلات رواني و انجام نشدن عمل لقاح باردار نمي شوند باعث تسهيل بارداري و حتي هنگام زايمان باعث سرعت تولد نوزاد مي شود.

 

یشم سرخ,خواص درمانی یشم سرخ,انواع سنگ یشم

 

هر يك از رنگهاي سنگ يشم داراي خواصي مي باشند. يشم سرخ و بژ اثرات به خصوصي دارند. مثلا" يشم سرخ ارتعاشات منفي را از بين مي برد و ما را در برابر همه نفوذ ها و نيرو هاي شوم و بد يمن حمايت مي كند. اين سنگ باعث رقت قلب، عاطفه و درك و فهم مي شود.

 

همچنين باعث تسكين عوارض روده اي، نفخ و يبوست مي شود و نيز معده را تقويت كرده و حالت تهوع را از بين مي برد. در ضمن لحظه تولد نوزاد، يعني زايمان را بدون درد مي كند.
سنگ يشم بژ خيلي شبيه يشم سرخ است و باعث ديدن روياهاي لذتبخش در خواب مي شود، نگرانيها را از بين مي برد و موجب قابليت درك و حساسيت مي شود. يشم بژ پوست را تصفيه مي كند، حس بويايي را زياد مي كند و عمل كبد، كليه ها و كيسه صفرا را نيز افزايش مي دهد.

منبع : zar.ir

برچسب‌ها: یشم سرخ و خواص آن ,

موضوعات مرتبط: علمی و آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 ... 42 43 44 45 46 ... 47 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 28
:: بازدید هفته : 144
:: بازدید ماه : 1794
:: بازدید سال : 6238
:: بازدید کلی : 106334