کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
سردرد، اولین علامت تومور مغزی
دو شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 7:24 | بازدید : 185 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

درمان تومور مغزی, شیمی درمانی

استفراغ و اختلال در دید از علائم تومور مغزی می باشد.

 

مغز انسان در یک محفظه استخوانی به نام جمجمه قرار دارد. وقتی توده یا توموری در آن شکل می گیرد از هر سو به بافت اطراف مغز فشار می آورد و علائمی ایجاد می کند. تومورهای مغزی، به خصوص تومورهای بدخیم، لجام گسیخته اند و با سرعت تکثیر می شوند و به همین دلیل، درمان به موقع در این بیماری ضرورت دارد برای اینکه از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آید.

 

اولین علامت تومور مغزی سردرد است؛ البته سردردی که با مصرف مسکن ها تسکین نمی یابد. هر توموری الگوی سردرد خاصی دارد. بیشتر بیماران مبتلا به تومور مغزی در طول روز شکایت زیادی از سردرد ندارند. سردرد ناشی از تومور، معمولا شبانه است که صبح ها و هنگام برخاستن از خواب به بیشترین میزان خود می رسد. بعضی از بیماران هم سردرد حمله ای یا ضربانی دارند. علائم فقط به سردرد محدود نمی شود. بیماران ممکن است دچار استفراغ و اختلال در دید هم باشند. اگر فشار داخل مغزی بالا برود تورم عصب ته چشم نیز دیده می شود. تومورها علائم اختصاصی هم دارند.

 

این علائم با توجه به محل قرارگیری تومور است؛ مثلا اگر تومور در ناحیه پل مخچه قرار داشته باشد؛ بیمار اشکال شنوایی پیدا می کند. اگر در مخچه ایجاد شده باشد باعث اختلال در تعادل و در صورتی که در نیمکره مغزی باشد، باعث بی حسی در یک طرف بدن می شود. تشنج نیز در بعضی از بیماران دیده می شود. تومورهای مغزی که در مخچه ایجاد می شوند با حجم کمتر عارضه بیشتری ایجاد می کنند و بیمار هم به علت علائم ناشی از تومور خیلی زودتر به پزشک مراجعه می کند ولی تومورهایی که در ناحیه مخ ایجاد می شوند، معمولا حجیم ترند و وقتی عارضه ایجاد می کنند که فشار داخل مغز بالا می رود. البته بعضی از تومورها هیچ علامتی ندارند و اتفاقی و در یک تصویربرداری کشف می شوند.

 

سی تی اسکن, درمان تومور مغزی

برای تشخیص نوع تومور حتما باید نمونه برداری انجام شود.

 

راهکار تشخیص تومور عمدتا استفاده از سی تی اسکن و ام آر آی است. بعد از اینکه محل تومور کاملا مشخص شد جراح تصمیم می گیرد که آیا می توان تومور را خارج کرد و اگر امکان جراحی وجود دارد، چگونه تومور خارج شود که کمترین عارضه را برای بیمار داشته باشد. بعضی از تومورها در مناطق داخلی مغز تشکیل می شوند و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. این تومورها قابل برداشتن نیستند و فقط می توان با شیمی درمانی یا رادیوتراپی، بیماری را کنترل کرد. بعضی دیگر نیز در مکان حساسی قرار دارند و باید خیلی با احتیاط برداشته شوند چون احتمال آسیب به نسج مغز و عوارض بعد از عمل وجود دارد.

 

البته جراحی هم عارضه دارد. شایع ترین عارضه بعد از جراحی، سردرد و تشنج است که سردرد با داروهای استروئیدی و تشنج هم با داروهای ضدتشنج کنترل می شود. احتمال خونریزی در محل عمل هم وجود دارد. گاهی بافت مغزی، هنگام خروج تومور آسیب می بیند. عارضه ایجاد شده در بیمار ممکن است به شکل کجی صورت، اختلال در بینایی، اختلال در بلع، افتادگی پلک و اشکال در حرکت و تعادل و... باشد.

 

وقتی وجود تومور در مغز تایید شد، قدم بعدی درجه بندی تومور است، تومورها معمولا به 4 درجه تقسیم می شوند. درجه 1 و 2 اغلب خوش خیم اند و درجه 3 و 4 معمولا بدخیم. پیشرفت تومور می تواند آن را از نوع خوش خیم در مرحله 1 و 2 به مرحله بدخیم 3 و 4 تبدیل کند. البته قرار گرفتن تومور در مرحله 1 یا 2 به این معنا نیست که هیچ خطری متوجه بیمار نیست و با درمان برطرف می شود چون مواردی وجود دارند که درمان را با مشکل روبرو می کند. مثلا گاهی تومور خوش خیم و درجه 1 است اما در محلی مثل ساقه مغز قرار دارد که مشکلات ثانویه ایجاد می کند.

 

ساقه مغز محل کنترل فعالیت های حیاتی بدن مثل تنفس و ضربان قلب و کنترل فشار خون است. بعضی از تومورها هم از ابتدا خوش خیم اند ولی رشد سریعی دارند. اگر چنین توموری در بطن مغز قرار گرفته باشد، می تواند محل خروجی آب تولید شده در بطن را ببندد و باعث افزایش فشار داخل مغز و مرگ بیمار شود. در مواردی هم تومور در محلی قرار دارد که عملا نمی توان کاری برای بیمار انجام داد و خارج کردن تومور مساوی است با عوارض یا ناتوانی های شدید.

 

تومورهای بدخیم هم از نامشان پیداست که مشکل ساز هستند ولی گاهی ممکن است در جای مناسبی قرار گرفته باشند و جراح نیز به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. با این حال از آنجا که سرعت زیادی در دست اندازی آنها وجود دارد و با جریان لنف به نقطه دیگری از مغز یا بدن می روند، ممکن است از جای دیگری سر درآورند. با توجه به سی تی اسکن و ام آر آی نمی توان به دقت نوع تومور را تعیین کرد. به همین دلیل برای تشخیص نوع تومور حتما باید نمونه برداری انجام شود.

 

درمان تومور مغزی, شیمی درمانی

اولین علامت تومور مغزی سردردی است که با مسکن تسکین نیابد.

 

شیوع تومورهای مغزی در جامعه حدود یک در 10هزار نفر جمعیت است. این تومورها به دو دسته کلی اولیه و ثانویه تقسیم می شوند. در ادامه، با این دسته بندی و سایر دسته بندی های این بیماری آشنا خواهید شد.

برخی از تومورهای مغزی اولیه اند و برخی دیگر، ثانویه. تومورهای اولیه از بافت مغز به وجود می آیند و معمولا ریشه ژنتیکی دارند. تومورهای ثانویه منشاء مغزی ندارند و در اثر دست اندازی سلول های سرطانی پستان، ریه، کبد یا اعضای دیگر بدن به مغز ایجاد می شوند. حدود 50درصد از تومورهای مغزی، نوع ثانویه هستند. تومورهایی که در اثر دست اندازی ایجاد شده اند، معمولا بدخیم هستند و باید جراحی، شیمی درمانی یا رادیوتراپی شوند.

تومورها در 2 ناحیه از مغز تشکیل می شوند؛ بیرون مغز و داخل مغز. تومورهای داخل یا خارج مغز ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشند ولی آنهایی که داخل مغز تشکیل می شوند، بیشتر تمایل به بدخیمی دارند؛ مثل گلیوما. تومورهای خارج مغزی مثل مننژیوما و نورینوما تومورهای نسبتا خوش خیمی هستند و احتمال عود کمتری هم دارند.

بعضی از تومورها مثل مننژیوما و گلیوما تک گیر هستند یعنی ارتباط به ارث ندارند و اگر در خانواده یک نفر به این نوع از تومور مبتلا بود، خطری بستگان بیمار را تهدید نمی کند اما تومورهایی مثل نوروفیبروماتوزیس زیربنای ژنتیکی دارند چون اختلالی در کروموزوم 5 وجود دارد و این اختلالات کروموزومی قابل انتقال در خانواده هستند. خوشبختانه این موارد چندان شایع نیستند ولی با ابتلای یک نفر در خانواده، بستگان بیمار هم به بررسی نیاز خواهندداشت.

 

تومورهایی که در غده هیپوفیز تشکیل می شوند، فعالیت ترشحی دارند؛ مثلا ممکن است باعث ترشح هورمون رشد شوند و بیماری ای به نام آکرومگالی ایجاد کنند که در آن استخوان های صورت، دست ها و پاها رشد می کند. بیماری دیگر که می توان در همین زمینه مطرح کرد، کوشینگ نام دارد. در این بیماری نیز به دلیل وجود تومور در هیپوفیز، هورمون کورتیزول ترشح می شود و بیمار صورت گرد یا قرص ماهی و پشت کوهانی پیدا می کند.
منبع:tabnak.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس های جالب و خنده دار از میوه ها
دو شنبه 11 خرداد 1394 ساعت 21:16 | بازدید : 234 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های خنده دار میوه ها

 

عکس های جالب و خنده دار از میوه ها, تصاویر طنز

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های خنده دار میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های جالب و خنده دار از میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

 تصاویر هنری از میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات,عکس های فانتزی میوه ها

تصاویر طنز

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های خنده دار میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های جالب و خنده دار از میوه ها

 

میوه آرایی, عکس های فانتزی میوه ها

عکس خنده دار از میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

کاریکاتور و تصاویر طنز



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه گشنیز کباب ، غذای آذربایجانی
دو شنبه 11 خرداد 1394 ساعت 8:14 | بازدید : 258 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

گشنیز کباب غذاهای آذری, مواد لازم برای گشنیز کباب

گشنیز کباب یکی از غذاهای خوشمزه آذربایجان است


امروز به سراغ یکی از غذاهای خوشمزه آذربایجان یعنی گشنیز کباب رفتیم؛ غذایی که مخلوطی از گوشت و سبزی هاست و بهتر است در یک وعده اصلی میل شود.

مواد لازم برای گشنیز کباب : برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده 500 گرم  935 کیلوکالری
لپه  2 لیوان  200 کیلوکالری
پیاز متوسط  3 عدد  30 کیلوکالری
تخم مرغ  2 عدد  200 کیلوکالری
گشنیز خردشده 4 لیوان 100 کیلوکالری
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری 27 کیلوکالری
روغن مخصوص سرخ کردن 2 قاشق غذاخوری 180 کیلوکالری
لیمو عمانی 6 عدد 0 کیلوکالری
نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه 0 کیلوکالری

 

طرز تهیه :

ابتدا لپه ها را شسته و در یک قابلمه می پزید. بعد از پخت لپه ها آن ها را آبکشی کنید، آب لپه را نگه دارید. دو تا از پیازها را پوست بکنید. گوشت چرخ‌ کرده را با یک عدد پیاز، داخل دستگاه خردکن یا همان ۳-۲-۱ بریزید و اجازه دهید که کاملا له شود. پس از آن مخلوط له‌ شده را به کاسه‌ای بریزید. حالا یکی دیگر از پیاز را با لپه پخته‌ شده در دستگاه بریزید و آن را نیز له کنید. سپس مخلوط له شده پیاز و لپه را به گوشت و پیاز داخل کاسه اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید. پس از آن، با اضافه‌کردن نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم، مایه را مزه‌دار کنید. حالا نوبت به تخم‌مرغ‌ها می‌رسد؛ تخم‌مرغ‌ها را شکسته و به مایه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. به این ترتیب، مایه درست‌کردن کوفته‌ها آماده می‌شود.

نکته: اضافه‌کردن تخم‌مرغ به خاطر ایجاد چسبندگی در مواد و در نتیجه جلوگیری از وا رفتن کوفته‌هاست.

در یک تابه متوسط مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس مخلوط گوشت و لپه آماده شده را به صورت کوفته‌های کوچک در آورده و داخل روغن سرخ کنید.

نکته: توجه داشته باشید اندازه کوفته‌ها باید کمی از گردو بزرگ‌تر باشد.

پس از اینکه تمام مخلوط گوشتی به کوفته‌های سرخ‌شده تبدیل شد، آنها را کنار بگذارید.گشنیزهای پاک‌شده را بشویید و داخل سبدی بریزید پس از اینکه آب اضافی‌شان خارج شد، آنها را خرد کنید.

نکته: گشنیزها نباید به صورت ساتوری و ریز خرد شوند بلکه برای این غذا گشنیزها باید درشت تر باشند.

تابه کوچکی آماده کرده و مقداری روغن در آن بریزید. تابه را روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود سپس گشنیز خردشده را در روغن تفت دهید. پیاز سومی را نیز پس از پوست‌کندن، شسته و ریز خرد کنید. سپس قابلمه متوسطی آماده کنید و کمی روغن در آن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. پیاز خردشده را داخل روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. سپس یک قاشق آرد به آن بیفزایید و با پیاز داغ مخلوط کنید تا آرد نیز کمی تفت داده شود. پس از آن، آب لپه را با یک پیمانه آب به این قابلمه اضافه کنید. حالا لیمو عمانی‌ها را شسته و داخل هرکدام با چنگال، چند سوراخ ایجاد کرده و در قابلمه بریزید. پس از آنکه آب جوشید، گشنیز تفت‌ داده شده را اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه حرارت ببیند سپس کوفته‌های سرخ شده را به مخلوط لیمو عمانی و گشنیز افزوده و ۴ تا ۵ دقیقه دیگر حرارت دهید تا کوفته ها خوب بپزند و آماده خوردن شوند.

 

خواص پخت گوشت چرخ کرده, گشنیز کباب غذاهای آذری

گوشت، تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن و ضد بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های عفونی است


گوشت چرخ کرده؛ ضدعفونت
پروتئین یکی از درشت مغذی‌هایی است که دریافت روزانه آن توصیه می‌شود. برای تأمین این نیاز، خوردن گوشت که مواد معدنی‌ای مانند آهن، روی و سلنیوم دارد، پیشنهاد می‌شود. البته بهتر است تمام چربی‌های قابل‌مشاهده گوشت قرمز کاملاً گرفته شوند زیرا این چربی‌ها از نوع اشباع هستند و می‌توانند کلسترول خون را بالا ببرند. در واقع همین چربی است که لزوم محدودیت در مصرف گوشت قرمز را فراهم می‌آورد و این مقدار چربی در گوشت‌های چرخ‌کرده بیشتر است و توصیه می‌شود قبل از چرخ کردن، چربی تمام قطعات گوشت گرفته شوند. البته جالب است بدانید اسیدهای آمینه ضروری موجود در گوشت شامل آرژینین، لوسین، والین و لیزین است که هر یک به ترتیب در بدن در تولید گلبول‌های سفید خون، تأمین انرژی برای ماهیچه‌ها، سنتز پروتئین‌ها و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن دخالت دارند. به همین دلیل گوشت را می‌توان تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن و ضد بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های عفونی دانست.

آشنایی با خواص گشنیز,فواید گشنیز

مصرف گشنیز برای افراد مضطرب و افسرده و دیابتی مفید است


گشنیز؛ ضددیابت
این سبزی برگ‌سبز در میان اجزای تشکیل‌دهنده سبزی خوردن هم، یافت می‌شود اما خواص بسیاری را به آن نسبت می‌دهند از جمله اینکه دارای آنتی‌اکسیدان است و ترکیب‌هایی دارد که به آن خاصیت ضدباکتریایی می‌دهد و به خصوص میکروب سالمونلا را غیرفعال خواهد کرد.

در ضمن، نتایج مطالعه‌ها نشان داده‌اند که با خوردن گشنیز می‌توان سطح کلسترول بد و تریگلیسریدخون را پایین و سطح کلسترول خوب را افزایش داد. مصرف این سبزی برای افراد مستعد اضطراب و افسردگی مفید است.

گشنیز به دلیل فیبری که دارد می‌تواند سطح قندخون را کاهش دهد بنابراین خوردن آن برای دیابتی‌ها نیز توصیه می‌شود.

 

فواید داروئی لپه,خاصیت لپه

لپه پروتئین گیاهی، و دارای آهن و کلسیم گیاهی نیز است


لپه؛ ضدکم‌خونی
لپه در خانواده حبوبات جای می‌گیرد و یکی از منابع گیاهی تأمین‌کننده پروتئین مورد نیاز بدن است به طوری که خوردن نصف لیوان لپه، معادل 30 گرم گوشت پروتئین دارد بنابراین کسانی که گوشت کمتر می‌خورند، بهتر است این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانند. علاوه بر پروتئین گیاهی، لپه دارای آهن و کلسیم گیاهی نیز است. به این ترتیب گیاه‌خواران باید آن را همراه حبوبات در برنامه روزانه‌شان قرار دهند تا احتمال کم‌خونی و کمبود کلسیم به حداقل ممکن برسد. در ضمن، از آنجا که حبوبات به آهستگی هضم می‌شوند، سطح قندخون را در مدت بیشتری ثابت نگه می‌دارند و احساس گرسنگی دیرتر ایجاد خواهد شد بنابراین هنگام گرسنگی‌های طولانی‌مدت، بهتر است لپه و سایر حبوبات در برنامه غذایی فرد جا داشته باشند.

همراه این غذا
این غذا همراه نان میل می‌شود. برخی خانواده‌های آذری در آب این غذا تکه‌های نان هم خرد می‌کنند و توصیه می‌شود اگر شما هم می‌خواهید این کار را بکنید، از نان‌های خشک و البته سبوس‌دار استفاده کنید و البته در صورتی که فقط می‌خواهید با این غذا نان بخورید، نان سنگک بهترین گزینه است. توصیه می‌شود همراه گشنیز کباب یک بشقاب سبزی خوردن تازه و یک لیوان دوغ کفیر میل کنید که تکمیل‌کننده وعده شما خواهند بود.

اگر کم‌خون هستید
بهتر است به جای گوشت قرمز، غذاهای‌تان را با گوشت شترمرغ تهیه کنید زیرا به این ترتیب آهن بیشتری را دریافت خواهید کرد. غذای‌تان را با شربت آب‌لیموی تازه میل کنید زیرا ویتامین C دریافتی جذب آهن را بالا می‌برد.

اگر چربی خون دارید
به جای گوشت قرمز می‌توانید سینه مرغ چرخ شده به کار برید و حداقل روغن را استفاده کنید. بهتر است نان مصرفی‌تان، از آرد جوی سبوس‌دار تهیه شده باشد تا چربی‌خونتان کاهش یابد.

اگر گیاه‌خوار هستید
در تهیه این غذا از سویا استفاده کنید. یادتان باشد مخلوطی از نخود، لپه و لوبیا نیز می‌تواند مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای از نیاز به پروتئین را تأمین کند. البته خوردن این غذا با یک لیوان آب‌میوه تازه خانگی می‌تواند جذب املاح دریافتی را بالا ببرد.


نکته خانه‌ داری
یادتان باشد تخم‌مرغ‌ های افزوده‌ شده مانع وارفتن کوفته‌ ها می‌شوند پس حتماً آن‌ها را با گوشت مخلوط و بلافاصله این مخلوط را برای پخت استفاده کنید زیرا این مواد به دلیل خامی و مغذی بودن، مستعد فساد میکروبی هستند. کوفته‌ها باید به اندازه یک گردو باشند و گشنیزها نیز زیاد ریز نشوند بلکه بهتر است به قطعات درشت‌تری خرد شوند تا مواد مغذی موجود در این سبزی‌ها کمتر ضایع شوند.

مقدار کالری
این غذا در مجموع 1670 کیلوکالری انرژی دارد و در صورت تقسیم آن به 4 قسمت، میزان انرژی دریافتی هر نفر 400 کیلوکالری خواهد بود که در صورت مصرف این غذا با نان بر مقدار کالری اولیه اضافه خواهد شد.

منبع: هفته نامه سلامت

tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غیرفعال کردن Quick Access در ویندوز 10
دو شنبه 10 خرداد 1394 ساعت 19:23 | بازدید : 241 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 ویندوز اکسپلورر, هارد‌دیسک

تنظیمات ویندوز اکسپلورر ویندوز 10

 
شاید بسیاری از کاربران اولین تغییر ویندوز 10 را در ویندوز اکسپلورر آن مشاهده کنند. برخلاف نسخه‌های قبلی ویندوز که با مراجعه به ویندوز اکسپلورر (دوبار کلیک روی آیکون My Computer یا Computer) فهرستی از درایوهای هارد‌دیسک برای کاربر به‌نمایش در می‌آمد، در این نسخه گزینه‌ای با عنوان Quick Access وجود دارد که فهرستی از پوشه‌ها و فایل‌‍‌هایی را که بتازگی استفاده کرده‌اید برای شما به‌نمایش در می‌آورد.

 

این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است، زیرا قصد ندارند همیشه به درایوهای مختلف هارد‌دیسک مراجعه کنند و ترجیح می‌دهند در ابتدای فهرست ویندوز اکسپلورر، فایل‌هایی را که بتازگی به آنها دسترسی داشته‌اند، مشاهده کنند. اما در مقابل، بعضی از کاربران نیز همان درایوهای همیشگی را ترجیح می‌دهند و با قابلیت Quick Access در ویندوز جدید راحت نیستند. اگر شما هم جزو این کاربران هستید و می‌خواهید ویندوز اکسپلورر را همچون گذشته استفاده کنید، از روش زیر کمک بگیرید:

 

1 ـ ابتدا یک پنجره ویندوز اکسپلورر باز کنید (می‌توانید کلیدهای WIN+E را فشار دهید).

 

2 ـ از ریبون بالایی به تب View بروید و Options را کلیک کنید.

 

3 ـ در پنجره Folder Options به تب general رفته و همان ابتدا منوی مقابل گزینه pen File Explorer را کلیک کرده و گزینه This PC را انتخاب کنید.

 

 ویندوز اکسپلورر, هارد‌دیسک

 
4 ـ با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و از اکسپلورر آشنای گذشته لذت ببرید.

منبع:jamejamonline.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترفندهایی برای زوج های تازه کار
دو شنبه 10 خرداد 1394 ساعت 9:49 | بازدید : 260 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

آموزش مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی را در خود تقویت کنید و سطح کیفیت روابط فردی و زناشویی خود را ارتقا دهید

 

تازه ازدواج کرده‌اید و هنوز رگ خواب همسرتان دستتان نیامده است؟! نمی‌دانید چطور خواسته‌تان را به همسرتان بگویید که به او بر نخورد و غرور مردانه‌اش جریحه‌دار نشود؟! باما همراه باشید تا زیر و بم های زندگی مشترک را برایتان بگوییم.

نیازها یکی‌ است؛ زبان آدم‌ها متفاوت است
نیازهای انسان‌ها تفاوت چندانی با هم ندارد بلکه آدم‌ها به خاطر تفاوت در فرهنگ‌های متفاوت، به شیوه‌های مختلفی رشد می‌کنند و مثل هم نیستند، بنابراین نیازهایشان به شیوه‌های مختلفی بیان می‌شود و تفاوت آنچنانی با هم ندارد. در واقع همه آدم‌ها نیازهای زیستی، روانی- اجتماعی و عاطفی دارند اما به‌دلیل سبک متفاوت زندگی‌شان، نحوه بیان نیازهایشان هم با هم متفاوت است.

وقتی آدم‌ها با خصوصیات و هیجان‌های دیگران، با شیوه و سبک زندگی که در آن بزرگ شده‌اند، آشنا نباشند، در روابط بین‌فردی خود دچار مشکل می‌شوند و این اتفاق به‌صورت پررنگ‌تری در روابط بین زن و شوهرها خود را نشان می‌دهد. برای جلوگیری از این مشکلات، باید چند نکته را به خاطر بسپاریم: در بحث‌های مختلف زندگی، مهارتی به عنوان حل مساله وجود دارد و اولین اصل حل مساله این است که بپذیریم «من و همسرم دو آدم متفاوت هستیم و دلیلی ندارد مثل هم باشیم» و این تفاوت ناشی از سبک‌های زندگی و شیوه‌های متفاوت تربیتی است.

شما زنانه می‌بینید و او مردانه!
بپذیرید شما و همسرتان دو جنسیت متفاوت دارید و بسیاری از ویژگی‌های رفتاری افراد، مرتبط با جنس‌شان است، جنس زنانه و جنس مردانه. به همین دلیل نوع نگاه افراد در قالب جنسیت بسیار متفاوت از یکدیگر است و مساله‌ای که برای یک خانم بسیار جذاب است ممکن است برای همسرش جذاب نباشد یا ماجرایی که برای یک آقا جالب است، لزوما مورد پسند همسرش نیست! پس باید دقت کنیم که جنسیت در نوع نگاه، بیان و ابراز احساسات‌مان متفاوت است. اما همه اینها آموختنی است و تمام این رفتارها از بروز عواطف و احساسات، نحوه صحبت کردن، ابراز وجود، درک کردن دیگران و همچنین نحوه مذاکره همه مهارت‌های آموختنی هستند، بنابراین مسائل ژنتیکی نقشی در آنها ندارند و غیرقابل‌حل نیستند.

غرورش را نشکنید
در مقایسه‌های بین مردها، مسائلی به خصوص مثل جربزه، عرضه داشتن و لیاقت داشتن را نباید دستکاری کرد. فرض کنید خانمی بعد از یک مهمانی، به همسرش می‌گوید: «ما و فلانی، هر دو همزمان ازدواج کردیم؛ اما ببین وضع زندگی آنها چطور است و زندگی ما چطور!» نباید فراموش کنیم که توانمندی، هوش و امکانات آدم‌ها با هم متفاوت است و همین تفاوت‌هاست که باعث ایجاد فاصله‌های اجتماعی، اقتصادی و طبقاتی می‌شود.

اگر همیشه قرار باشد یک خانم همسرش را سرزنش کند، این حرف‌ها نه‌تنها کمکی به رشد همسرش نمی‌کند، که اعتماد به‌نفس او را کاهش داده، از توانایی‌هایی که هم که دارد کم می‌کند و به شدت احساس خشم و کینه نسبت به فردی که با او مقایسه شده از خود نشان می‌دهد و این رفتار را در قالب بی‌احترامی، پرخاشگری و... نسبت به کسی که با او مقایسه شده، بروز می‌دهد. در ضمن، وقتی آقایی ببیند که مدام با دیگران مقایسه می‌شود، اول از همه از همسرش منزجر می‌شود چون فکر می‌کند خانم برایش ارزش قائل نیست و داشته‌هایش- مهربانی و... - را نادیده می‌گیرد و فقط امکانات مادی زندگی دیگران را به رخش می‌کشد.

راه رسیدن به هدفتان اینجاست!
اگر خواسته‌ای از همسرتان دارید و مثلا می‌خواهید داشته‌هایتان را رشد دهید، اول به نقاط قوت، قدرت و مثبت او، چه به لحاظ رابطه عاطفی و چه از نظر موقعیت اجتماعی و خانوادگی اشاره کرده، پررنگشان کنید و در موردش صحبت کنید.

همه باید یاد بگیرند
همه آدم‌ها، چه کسانی که تازه تصمیم به ازدواج گرفته‌اند و چه زوج‌هایی که 20-10 سال از زندگی مشترک‌شان می‌گذرد، نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی هستند. همه اشکال در روابط بین زوج‌ها به خاطر عدم آگاهی افراد و نبود ابزار و امکانات آموزشی است. به کلاس‌ها و کارگاه‌ها و سمینارها ی مرتبط با مهارت های ارتباطی، فردی و خانوادگی بروید و مهارت‌های خود را تقویت کنید و سطح کیفیت روابط فردی و زناشویی خود را ارتقا دهید.
منبع: تندرستی


موضوعات مرتبط: زناشویی , رازهای موفقیت , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدل تخت چرمی 2015
دو شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 19:57 | بازدید : 373 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

همانطور که می دانید تخت خواب ها، شخصی ترین وسیله موجود در تاق خواب هستند تا جایی که می شود نام آنها را به قلعه خصوصی هر شخصی تغییر داد زیرا تخت خواب ها قادرند به ذهن و جسم ما آرامش بدهند. اما یک تخت خواب باید علاوه بر راحت بودن، زیبا و شیک نیز باشد تا ما را به خود جذب کند و جلوه ای باشکوه در دکوراسیون اتاق خواب بوجود آورد، بعلاوه تقریبا تمامی ما علاقه داریم مقداری از لوازم لوکس را در دکوراسیون خانه خود داشته باشیم هر چند به میزان کم. به همین دلیل تخت خواب های ساخته شده از چرم بهترین فرصت برای داشتن دکوراسیونی با فضای لوکس و شیک در اتاق خواب هستند و در کنار ایجاد فضای گرم، شخصیتی قوی و خاص به دکوراسیون اتاق خواب ما می دهند.

 

مدل تخت های 2015,جدیدترین مدل تخت

مدل تخت چرمی,شیک ترین مدل تخت

مدل سرویس خواب چرمی

 

جدیدترین مدل تخت, تخت های شیک 2015

شیک ترین مدل تخت,مدل تخت های 2015

جدیدترین مدل تخت های چرمی

 

مدل تخت های عروس,جدیدترین سرویس خواب های چرمی

مدل های سرویس خواب,جدیدترین مدل تخت های دونفره

مدل تخت چرمی

 

طراحی تخت های چرمی, مدل سرویس خواب چرمی

جدیدترین سرویس خواب های چرمی, مدل های سرویس خواب

شیک ترین مدل تخت

 

مدل تخت های 2015,جدیدترین مدل تخت

مدل تخت چرمی,شیک ترین مدل تخت

مدل سرویس خواب چرمی

 

جدیدترین مدل تخت, تخت های شیک 2015

شیک ترین مدل تخت,مدل تخت های 2015

جدیدترین مدل تخت های چرمی

 

مدل تخت های عروس,جدیدترین سرویس خواب های چرمی

مدل های سرویس خواب,جدیدترین مدل تخت های دونفره

مدل تخت چرمی

برچسب‌ها: مدل تخت چرمی 2015 ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زندگی با آدم خشمگین و عصبانی
دو شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 8:11 | بازدید : 174 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

زندگی با آدم خشمگین و عصبانی

خشم و عصبانیت مهار نشده به نظر شباهت زیادی به آتش‌فشان دارد

 

«زندگی با آدم خشمگین و عصبانی مثل این است که همیشه نزدیک یک کوه آتشفشان فعال باشید. همیشه چیزی وجود دارد که او را عصبانی کند و خشم‌اش را نثارتان کند.» این توصیف زنی است که سال‌ها با مردی عصبانی و همیشه خشمگین زندگی کرده است. خشم مهار نشده به نظر شباهت زیادی به آتش‌فشان دارد چون قدرت تخریب‌اش زیاد است اما این فقط یک شباهت ظاهری است چون در حالی که این خشم وجود دارد اما شما می‌توانید برای آن کاری انجام بدهید.

ابتدا از مهارت‌های کنترل و مدیریت خشم استفاده می‌کنید و در بدترین شرایط رابطه را ترک خواهید کرد. قدرت انتخاب، اراده و آزادی عمل باعث می‌شود بتوانید خیلی چیزها را در این رابطه تغییر بدهید حتی اگر این تغییر چیزی ناامیدکننده مثل ترک زندگی زناشویی باشد. ‏

مهم این است که دنبال راه‌‌حل مناسبی باشید که به کار هردوی شما بیاید در این صورت می‌توانید خیلی چیزها را تغییر بدهید. این تغییرات در هر صورت مثبت خواهند بود و زمینه‌ای هستند برای یک رابطه بدون ترس و وحشت از کسی که خشم و عصبانیتش نگرانتان می‌کند. ‏

یکی از چیزهایی که رابطه و ذهنیت شما را درباره همسرتان خراب می‌کند احساس ترس است. خشم از ناتوانی و قدرت کم ایجاد می‌شود. وقتی یکی نفر در کنترل و مدیریت یک شرایط احساس ناتوانی می‌کند خشمگین می‌شود. خشم آدم‌ها بیشتر از اینکه شبیه خشم و غرش یک شیر باشد؛ گریه یک بچه نوزاد است. ‏

خیلی وقت‌ها خشم یک عادت ناشی از کم تحملی و ناسازگاری با شرایط پیچیده است. این که همسرتان آدم کم تحملی است گناه و اشتباه شما نیست. شما مسئولیتی درباره رفتار و ناراحتی‌هایش ندارید چون اصلا این مساله مربوط به شما نیست. خشم همسرتان می‌تواند یک نوع خشونت به حساب بیاید اگر شما را بترساند، نگرانتان کند و دیگران بدون هیچ دلیلی شما را مقصر آن بدانند. خیلی وقت‌ها شاید دیگران به شما توصیه کنند «حالا تو رفتاری نکن که اون عصبانی بشه» یا «تو محیط رو آروم نگه دار» این توصیه‌ها دوستانه نیستند چون حق شما را در رابطه نادیده می‌گیرند و بی‌جهت از وضعیتی عادی که نباید از آن بترسید یا وحشت کنید برحذر می‌دارند. ‏

خیلی‌ها فکر می‌کنند باید خشم دیگران را کنترل کنند. اما این وظیفه‌ای تعریف نشده است. شما قرار نیست همسرتان را تغییر بدهید چون چنین توانایی‌ای ندارید. تنها کاری که از شما برمی‌آید این است که یاد بگیرید واکنش به جا و به موقع و درستی نشان بدهید. اگر نمی‌توانید جلوی خشم و عصبانیت او را بگیرید لااقل کاری کنید تا در آتش این خشم نسوزید. ‏

یادتان باشد‏
خشم و عصبانیت و تخلیه احساسات بر دیگری یک نوع خشونت است هرچند که فرد دیگر آزار از رفتارش احساس شرمندگی کند. مرد یا زن هر دو می‌توانند به یک اندازه شریک رابطه را با خشم غیر قابل کنترل خود آزار بدهند اما با توجه به کلیشه‌ها و باورهایی که مردها را نیرومند و صاحب قدرت شیر نشان می‌دهد معمولاً مردها پرخاشگری بیشتری نشان می‌دهند. هر چقدر هم این یک باور عرفی اشتباه رایج باشد بازهم نشان‌دهنده ضعف است. می‌گویند سگ قوی هرگز پارس نمی‌کند و آدم قوی و قابل قبول کمتر اسیر خشم و عصبانیت می‌شود. ‏

مهارت‌های کنترل و مدیریت خشم

خشم و عصبانیت یک رفتار تهدید‌آمیز اما موقتی است

 

واکنش مناسب چیست؟
‏ـ رفتار خوشایند داروی خشم و عصبانیت است. به جای اینکه بترسید و وحشت کنید یا یک گوشه قایم شوید و مراقب رفتارتان باشید تا بهانه به دست همسرتان ندهید سعی کنید با خوش برخوردی و مهربانی شرایط عصبانیت را تغییر بدهید. در واقع شما باید خوراک این خشم را بگیرید و برایش جایگزین داشته باشید. سکوت نکنید و با توجه به شرایط موقعیت را به چیزی خوشایند تغییر بدهید. ‏

‏ـ خشم و عصبانیت یک رفتار تهدید‌آمیز اما موقتی است. گاهی هم لازم است او خشمگین باشد اما برای خودش. شما نباید توجه زیادی به این خشم نشان بدهید. حتی اگر او برای چند روز متوالی هم از چیزی عصبانی باشد خودش باید با آن کنار بیاید مگر اینکه از شما بخواهد تا راهی برای خروج از این موقعیت نشانش بدهید. به جز این اگر از او و واکنش‌هایش می‌ترسید بهتر است توجهی به آن نشان ندهید. ‏

‏ـ این خشم بالاخره فرو می‌نشیند. حالا بهترین موقع برای حرف زدن درباره آن است. شما این حق را دارید از همسرتان بپرسید چرا نمی‌تواند افسار احساسش را دست بگیرد و اینقدر سریع از کوره در می‌رود. خیلی خوب است که در شرایط عادی روش‌های کنترل خشم را با هم تمرین کنید و درباره‌اش حرف بزنید. ‏

‏ـ اشتباه شما این است که حد و مرز‌هایتان را در زندگی مشترکتان مشخص نکرده اید. هرگز به همسرتان نگفته‌اید که تحمل چه چیزهایی را دارید و تا کجا می‌توانید یک رفتار را تاب بیاورید. به جای اینکه با آزارهای همسرتان سازگار و هماهنگ شوید محدودیت‌های رفتاری لازم را ایجاد کنید. ‏

‏ـ همانقدر که سکوت، ترس و یا تحمل اشتباه است واکنش پرخاشگرانه نیز بد است. شاید در موقع خشم همسرتان حرف‌های زننده و بدی بزند و یا بخواهد به سوی شما حمله ور شود حتی در این شرایط هم نباید واکنش مشابه نشان بدهید. اگر می‌توانید موقعیت را ترک کنید و یا آرامشتان را حفظ کنید. بعد از اینکه این خشم گذر کرد درباره اتفاقی که افتاده است حرف بزنید. گفتگوی شما نباید از روی ضعف یا ترس باشد. درباره احساس توهین و تاثیر رفتار بد همسرتان روی رابطه حرف بزنید و مشخص کنید که تا چه زمانی حاضر هستید به همسرتان مهلت تغییر رفتار را بدهید. ‏

‏ـ حواستان باشد که آدم‌ها می‌توانند باعث خشم و عصبانیت یکدیگر بشوند. اگر شما کاری می‌کنید که باعث خشم و عصبانیت همسرتان می‌شود باید مسئولیت رفتارتان را بپذیرید. البته این به معنای این نیست که وقتی عصبانی می‌شویم باید افسار گسیخته رفتار کنیم اما اگر شرایط ناراحتی دیگران را فراهم می‌کنیم در هر صورت مسئول آن هستیم. اگر منشا عصبانیت ربطی به شما ندارد دلایل دیگر آن را جستجو کنید. چیزی که همسرتان را عصبی می‌کند پیدا کنید و با هم به دنبال راه‌حلی برای آن باشید. ‏

‏ـ اگر خودتان آدم مهربان و صبوری باشید می‌توانید به همسرتان یاد بدهید با کمی مهربانی و بالا بردن تحمل می‌تواند نتایج بهتری بگیرد. بردباری اکسیر ادامه رابطه است و فقط در این شرایط می‌تواند چیزی را برای خودش حفظ کند.

‏ـ در نهایت اگر راهی برای رابطه سالم با کسی که بلد نیست خشم و عصبانیت‌اش را مهار کند پیدا نمی‌کنید؛ شاید مجبور باشید تصمیم جدی‌تر و سخت تری برای زندگی‌تان بگیرید. اگر خشم همسرتان سلامت روانی و جسمی شما یا فرزندانتان را تهدید می‌کند این خشم دیگر یک غلیان ساده احساسات نیست و دیگرآزاری و خشونت عنوان مناسب‌تری برای آن است. اگر قرار است همسرتان افسار احساسش را به دست نگیرد و هر موقع که عصبانی شد شما و دیگران را بترساند, یا چیزی را به سمت شما نشانه بگیرد و یا آماج توهین و تحقیر قرار بدهد ادامه این رابطه در حالی که همسرتان تلاشی برای بهبود خودش نمی‌کند خوشایند، درست و منطقی نخواهد بود. ‏
منبع:سلامت نیوز



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ناگفته هایی از زندگی خصوصی سعید معروف (+تصاویر)
دو شنبه 8 خرداد 1394 ساعت 20:36 | بازدید : 304 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف متولد 28 مهر 1364 در ارومیه است

 

ناگفته هایی از زندگی سعید معروف (+تصاویر)
سعید معروف شخصیت خاصی دارد و در همان نگاه اول می‌شود حدس زد با بقیه متفاوت است. زیاد اهل جار و جنجال نیست اما اگر پایش بیفتد شهر را به هم می‌ریزد.میرسعید معروف دوستان زیادی ندارد اما ما موفق شدیم با یكی از دوستان نزدیكش صحبت كنیم و او از زندگی‌اش به ما نكته‌هایی گفت كه تا به حال كسی از آنها چیزی نمی‌دانست؛ پس اگر دوست دارید آقای خاص ورزش ایران را بشناسید، این مطلب را بخوانید.

 

سعید معروف عاشق بارسلونا و پلی‌استیشن است
سعید معروف، بیشتر فوتبال خارجی تماشا می‌كند و از طرفداران پروپاقرص تیم فوتبال بارسلوناست. چون به بازی‌های رایانه‌ای هم علاقه دارد، بخشی از اوقات فراغتش را هم با بازی با كنسول‌های مختلف می‌گذراند. معمولا فوتبال بازی می‌كند و با بارسلونا حریفان را درهم می‌كوبد! سعید معروف البته اهل كتاب هم هست و بخش زیادی از اوقات فراغتش را هم به كتاب خواندن اختصاص می‌دهد.

 

پدرش دوست داشت دكترای فیزیك هسته‌ای بگیرد
سعید معروف به دلیل شرایطی كه دارد برای ناهار و شام بیشتر سراغ رستوران می‌رود. البته خودش عاشق قورمه سبزی و ‌آش رشته‌ای است كه مادرش درست می‌كند. دایی‌های سعید كمك ویژه‌ای به والیبالیست شدن او كرده اند. درواقع دایی كوچكش که بازیكن فولاد ارومیه بود، باعث شد تا او بتواند در والیبال بهتر پیشرفت كند. سعید معروف در كل به دایی‌های خود ارادت ویژه‌ای دارد.

 

خودش می‌گوید، مادرش خیلی درباره والیبال و نحوه بازی‌اش با او بحث نمی‌كند اما اگر سرویس خراب كند، مادر او را سرزنش خواهد كرد. اما سعید با شنیدن صدای مادر پای تلفن حسابی شارژ می‌شود. اگرچه پدرش دوست داشته كه پسر دكترای فیزیك هسته‌ای بگیرد، اما از اینكه سعید اكنون بهترین بازیكنان دنیا شده، خیلی خوشحال است.

 

بیوگرافی سعید معروف,سعید معروف,زندگینامه سعید معروف

سعید معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی والیبال نوجوانان شد

 

سفر فیلیپین را هرگز فراموش نمی‌كند
بدترین خاطرات ورزشی سعید معروف مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا در بازی‌های جوانان جهان و ۲۴ ساعت تب ۴۰ درجه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با تیم پیكان است. الگوی خاصی در ورزش ندارد ولی همواره علی دایی را به عنوان یك ورزشكار تحسین می‌كند. در بین سفر‌هایی كه به كشور‌های خارجی داشته است، سفر به فیلیپین را هیچ گاه فراموش نمی‌كند! چرا كه در آن سفر یک بیماری و حتی قایق‌سواری را نیز تجربه کرده است. سعید معروف تلاش می‌كند وارد هر كاری كه می‌شود بهترین باشد.

 

آرزوی سعید معروف، رفتن به خانه خداست
اوقات فراغت كمی دارد اما اگر وقت كند به استخر می‌رود و شنا می‌كند.سعید معروف خیلی اهل سینما رفتن نیست ولی برنامه‌های تلویزیونی و به‌طور ویژه برنامه‌های ورزشی را نگاه می‌كند. یكی از آرزوهایش زیارت خانه خدا است. دوپینگ سعید معروف در ورزش توكل به خداوند است؛ البته به بیان خودش تلاش می‌كند همواره قبل از مسابقه، اگر شده حتی چند ثانیه با مادرش صحبت كند تا انرژی بگیرد. به گفته خودش صدای مادرش به او آرامش و انرژی می‌دهد. یك خواهر مهربان و یك خواهر‌زاده كوچك هم دارد. خانواده‌دوست است و تلاش می‌كند بیشتر وقتش را با خانواده بگذراند.

 

سعید معروف اخلاق خیلی خاصی دارد. فوق‌العاده مغرور اما در مجموع با معرفت است. به موسیقی خیلی علاقه دارد و اگر بتواند می‌خواهد یك ساز ایرانی یاد بگیرد. فوتبال ایرانی را زیاد نگاه نمی‌كند اما فوتبال اروپایی‌ها را از دست نمی‌دهد و معتقد است تماشا كردن فوتبال جذاب‌تر از بقیه رشته‌های ورزشی است!

 

عکس های سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف در سال ۱۳۸۴  رسما عضو تیم ملی والیبال بزرگسالان شد

 

سعید معروف به مارك ساعتش خیلی اهمیت می‌دهد
غذای بیرون از خانه زیاد می‌خورد. مشتری ثابت رستوران نزدیك خانه‌شان است. از تجملات بیزار است اما به ساعتش بسیار زیاد اهمیت می‌دهد و همواره می‌گوید مرد‌ها باید ساعت مچی شیك دستشان كنند. كفش‌های سعید معروف حتما باید اوریجینال باشند. در مجموع می‌توان گفت سعید معروف آدم مارك‌بازی است! دست فرمونش چندان خوب نیست! چند سال پیش یك تصادف بد داشت كه صدایش زیاد در نیامد و كسی از آن مطلع نشد.

 

وقتی معروف بسكتبالیست و هندبالیست بود
سعید معروف در رشته‌های زیادی سرك كشیده و در برخی از آنها مقام هم آورده است. نفر سوم دوی صحرانوردی آذربایجان، قهرمانی بسكتبال و سومی در هندبال مدارس حاصل فعالیت وی در سایر رشته‌هاست. در ارومیه مردم عاشق والیبال هستند و باشگاه‌های بسیاری در زمینه والیبال فعالیت می‌كنند.

 

مادر، حامی ورزش و پدر حامی تحصیل
كاپیتان درباره حمایت پدر و مادر از خود می‌گوید: «مادرم همیشه حامی من بوده و اجازه می‌داد همانطور كه دلم می‌خواهد تصمیم بگیرم، اما پدرم خیلی دلش می‌خواست من درس بخوانم. مخالف ورزش بود اما خب من از آنجا كه بچه حرف گوش‌كنی نیستم، والیبالیست شدم. من دیپلم ریاضی بودم و همیشه جزو شاگرد اول‌های مدرسه. پدرم دوست داشت من دكترای رشته فیزیك هسته‌ای بگیرم، اما نشد. از مدرسه نمی‌زدم اما وقتی پیش‌دانشگاهی بودم والیبال را جدی‌تر پیگیری ‌می‌كردم، به همین خاطر معمولا كلاس‌ها را تعطیل کرده و می‌رفتم تمرین. همین مساله باعث شد درسم افت كند. اما بی‌خیال آن نشدم و در دانشگاه رشته تربیت‌بدنی خواندم.»

 

سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

 معروف الگوی خاصی در ورزش ندارد ولی همواره علی دایی را به عنوان یك ورزشكار تحسین می‌كند

 

سعید معروف به اجبار در پست پاسور ایستاد
سعید معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و سال ۱۳۸۴ هم رسما عضو تیم ملی بزرگسالان شد. پس از دعوت نشدن علیرضا نادی توسط خولیو ولاسكو، سعید معروف كاپیتان تیم ملی والیبال ایران شد. معروف درباره اینكه چرا پست پاسوری را برای خود انتخاب كرده است، می‌گوید: «اوایل كه والیبال بازی می‌كردم، قدم كوتاه بود. به اجبار در پست پاسور می‌ایستادم تا اینكه كم‌كم پاسور شدم. البته والیبال و پاسور بودن جزئی از خانواده ماست و نمی‌دانم چه صیغه‌ای است كه همه این راه را رفته‌ایم.»


پاسور، ریسك‌پذیرتر از بقیه
ما همه می‌دانیم كه پاسوری، كاری سخت است؛ چراكه مغز تیم به حساب می‌آید. آرزوی هر مهاجمی در والیبال این است كه یك توپ شسته و رفته تحویل بگیرد و امتیاز تحویل دهد. چنین چیزی را سعید معروف می‌تواند برای مهاجمان مهیا كند؛ یك پاس بی‌نقص كه  چند ثانیه بعد تبدیل به یك امتیاز باارزش می‌شود. سعید درباره پستش می‌گوید: «پاسور قدرت ریسك بالاتری نسبت به بقیه بازیكنان در والیبال دارد و به‌اصطلاح ریسك‌پذیرتر از دیگر بازیكنان است. در والیبال در همه پست‌ها باید با هوش بالا كار كرد، ولی پاسور مقوله جدایی است.»


گاییچ، پایه‌گذار موفقیت‌های والیبال
نگاه‌ها به والیبال ایران در اولین دوره جام ملت‌های آسیا كه با گاییچ حضور داشتیم عوض شد، بااینكه تیم ایران پنجم شد اما همان جا مربیان كره و چین اعلام کردند ایران زنگ خطر را برای شرق آسیا به صدا در آورده است كه این قضیه در فیلیپین به اثبات رسید.
سعید معروف درباره حضور گاییچ می‌گوید: «فكر می‌كنم او پایه‌گذار موفقیت‌های ما بود. همه ما به نوعی مدیون او هستیم. البته مرحوم حسین معدنی راه گاییچ را نزدیك‌تر كرد. او در شروع كار گفته بود چهار سال دیگر ایران جزء تیم‌های برتر آسیا می شود اما معدنی چهار سال را به دو سال رساند. تیم ما سه بار با كره جنوبی بازی كرد و برد و دو بار آن، معدنی سرمربی تیم بود.»

 

ولاسكو باعث و بانی تغییر ذهنیت  بازیكنان
ایران توانست با حسین معدنی به نایب قهرمانی آسیا برسد و پس از آن هم با ولاسكو درخشش تیم در سطح جهان آغاز شد. خیلی‌ها موفقیت‌های والیبال را مدیون ولاسكو می‌دانند. معروف درباره خولیو ولاسكو می‌گوید: «نقش ولاسكو خیلی زیاد بود آن هم به‌خاطر اینكه تجربه حضور در لیگ جهانی را داشت و برنامه‌ریزی‌هایی كه برای تیم کرد بسیار خوب بود. سوای همه اینها ولاسكو باعث و بانی اصلی تغییر ذهنیت بازیكنان بود. او اختیار تام داشت و با تمام انرژی برای ایران كار كرد. كار كردن در روزهای اول با ولاسكو سخت بود اما خیلی زود او به شناخت لازم از همه ما رسید و از لحاظ روانشناسی بسیار خوب روی ایران كار كرد. »

 

سعید معروف,تصاویر سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف می گوید، كواچ ارتباط خوبی با بازیكنان برقرار كرد و باعث بالا رفتن انگیزه ملی‌پوشان شد

 

ارتباط خوب كواچ باعث بالارفتن انگیزه بازیكنان شد
پس از رفتن ولاسكو باز هم موفقیت‌های ایران ادامه داشت و با آمدن كواچ حتی شرایط تیم بهتر هم شد. معروف در این باره می‌گوید: «كواچ ارتباط خوبی با بازیكنان- از نظر روانی و كاری-  برقرار كرد و این ارتباط باعث بالا رفتن انگیزه ملی‌پوشان شد.


از طرفی بازیكنان انگیزه زیادی داشتند تا ثابت كنند موفقیت‌های تیم ملی فقط محصول عملكرد ولاسكو نبوده و آنها هم زحمت كشیده‌اند. اینكه ما وابسته به یك نفر باشیم اصلا صورت خوشی ندارد و خوب نیست. شكی نیست كه ولاسكو زحمات زیادی در زمان حضورش برای والیبال ایران كشید ولی اگر با رفتن او به مشكل بر می‌خوردیم قطعا یك جای كارمان اشكال داشت. خوشبختانه بازیكنان ما آنقدر حرفه‌ای شده‌اند كه در اتحاد تیمی می‌توانند خود را با دانش مربی هماهنگ كنند. »

 

به جام‌های انفرادی فكر نمی‌كند
او درباره انتخابش به‌عنوان باارزش‌ترین بازیكن می‌گوید: «خوشبختانه حسنی كه تیم ما دارد این است كه كسی به كاپ فكر نمی‌كند و كار گروهی برای ما اهمیت دارد. به همین دلیل كسی به فكر این كاپ یا آن كاپ نیست. چون هرقدر به آن فكر كنی اثر منفی بیشتری می‌گذارد، در تیمی كه نتیجه می‌گیرد قطعا همه تلاش كرده‌اند. این دوره من كاپ گرفتم، دوره قبل شخص دیگری بود و در آینده هم كاپ به فرد دیگری خواهد رسید.»


پاسوری یك چیز ذاتی است
معروف درباره انتخابش به‌عنوان بهترین پاسور آسیا و ایران می‌گوید: «در ورزش‌های گروهی، روی افتخار شخصی نمی‌توان مانور داد اما چون این عنوان در آسیا حدود 15 سال دست كره، ژاپن و چین بود؛ اهمیت داشت. من خیلی خوشحالم كه این اتفاق افتاد و بهترین پاسور آسیا و جهان از تیم ایران انتخاب شد. همه چیز نتیجه تمرین و پشتكار است ولی پاسوری یك چیز ذاتی است. اگر استعداد نداشته باشی، هرقدر كار كنی و تمرین داشته باشی، جواب نمی‌دهد. یك چیزهایی هم با تجربه و كار كردن به دست می‌آید تا پاسور خوبی بشوی. باید اشاره كنم كه پاسور، قدرت ریسك بالاتری نسبت به بقیه بازیكنان در والیبال دارد.»

 

سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف در سال 2013 بهترین پاسور بازی های قهرمانی والیبال آسیا شد

 

 افتخارات ملی سعید معروف
- مدال طلای قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- مدال نقره قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹
- مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
- مدال طلای جام كنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۰
-  مدال طلای جام كنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۰۸
- مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۳
- مدال برنز قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۳

 

افتخارات باشگاهی سعید معروف
-  قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۴ با متین
- قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۸
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با متین
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با كاله
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۳ با صنام
- قهرمانی لیگ اروپا و نایب قهرمانی لیگ روسیه همراه با زنیت كازان روسیه

 

افتخارات فردی سعید معروف
- با ارزش‌ترین بازیكن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- بهترین پاسور قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- حضور در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳
- بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیك ۲۰۱۲
- بهترین پاسور مسابقات والیبال كاپ آسیا ۲۰۱۰
- محبوب‌ترین بازیكن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹
- بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیك

 

منبع :

با تلخیص از مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir


موضوعات مرتبط: ورزش , ورزشکاران , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین، ارزان ترین و کاربردی ترین اندروید موجود در بازار
دو شنبه 8 خرداد 1394 ساعت 8:12 | بازدید : 157 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

به سختی میتوان از میان خیل عظیم هوشمند های اندرویدی موجود در بازار این روزها، چند نمونه را به عنوان نمونه های پیشنهادی به کاربران ارائه کرد. اما در حالی که میتوان از بین برترین ها، ارازن ترین ها و کاربردی ترین ها دست به مقایسه و رقابت زد، به همین ترتیب شاید بتوان سه نمونه از این هوشمند ها را به عنوان یک پیشنهاد ساده به کاربران اندروید معرفی نمود.

به گزارش «تابناک» اگر از گوشی هوشمند فعلی خود راضی هستید، نیاز چندانی به خرید نمونه جدید و به قول معروف تبدیل به احسن کردن آن ندارید. مگر آنکه جزو آن دسته از کاربرانی باشید که اساسا علاقه شدیدی به حرکت در بین هوشمند های مختلف و خرید گوشی های متنوع انردویدی باشید. یا آنکه کاربری حرفه ای از گوشی هوشمند خود طلب میکنید و نیاز دارید تا به شکل مداوم گوشی هوشمند خود را بروزرسانی کنید.

در اینجا ما سعی میکنیم از میان خیل عظیم گوشی های هوشمند اندروید موجود در بازار سه نمونه را به شما معرفی کنیم که به ترتیب، بهترین و سریع ترین هوشمند، ارزان ترین نمونه کاربردی و یک فبلت چند منظوره برای انجام امور روزمره شما است. قطعا این سه نمونه تنها گزینه های شما برای خرید نیست و حتی شاید بسیاری از کاربران با معرفی این ها به عنوان نمونه های برتر پیشنهادی، مخالف باشند. اما این نمونه ها بر اساس اطلاعات کلی است که میتوان از سراسر وب در خصوص هوشمند های اندرویدی بدست آورد:

 

اخبار,اخبار تکنولوژی, ارازن ترین  اندروید


بهترین نمونه در مجموع سخت افزار
با یک نگاه سریع شاید بتوان برترین نمونه کوجود به لحاظ سخت افزاری را در حال حاضر سامسونگ Galaxy S6 و دوقلوی آن یعنی Galaxy S6 Edge دانست. قطعا در کنار این هوشمند باید به پرچم داران سایر برند ها نظیر ال جی G4 نیز اشاره کرد اما با نگاهی به بنچمارک ها میتوان با درصدی بالا سرعت و عملکرد پرچم دار سامسونگ را برتر از سایرین قلمداد کرد.

طراحی خوب در کنار استفاده از آلیاژ در ساخت بدنه، کیفیت بالای صفحه نمایش و دورین این هوشمند در کنار پردازشگر سریع و رم بالا از این گوشی یک هوشمند قوی پیکر ساخته است. البته این هوشمند از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمیکند و همچنین اگر به صفحه نمایش هایی بزرگتر احتیاج دارید نمونه های دیگر نیز در بازار موجود است. اما در مجموع میتوان این هوشمند را به عنوان بهترین نمونه در عملکرد و سخت افزار برای اغلب کاربران اندروید دانست:

اخبار,اخبار تکنولوژی, ارازن ترین  اندروید


ارازن ترین اندروید قابل اعتنا
هوشمند های میان رده اندروید اکنون چند وقتی است که به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. برخی از این نمونه ها قابل اعتنا هستند اما بدون هیچ تعارفی اغلب آنها را نمیتوان با توجه به بهای آنها مناسب قلمداد کرد. اگر به دنبال یک نمونه میان رده و ارزان قیمت و قابل اعتنا هستید به جرات میتوان گوشی هوشمند موتورولا Moto G را به شما معرفی کرد.

این هوشمند در مقایسه با اغلب هوشمند های هم قیمت خود کیفیت ساخت فوق العاده و کارایی بسیار مناسبی دارد و در عین حال دو نسخه از این گوشی هوشمند موجود است: یکی با صفحه نمایش 4.5 اینچ که محصول 2013 است و دیگری با صفحه نمایش 5 اینچ و تولید 2014. هردو وضوح HD دارند به همراه پردازنده Quad Core از نوع Snapdragon و 1 گیگابایت رم.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی, ارازن ترین  اندروید


بهترین فبلت چند منظوره
اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بزرگ میگردید اما عملا با تبلت راحت نیستید، و در عین حال نیازمند یک مجموعه سخت افزار خوب برای انجام اغلب امور خود هستید، فبلت سامسونگ Galaxy Note 4 یک گزینه بسیار مناسب برای شما است. این هوشمند یک صفحه نمایش فوق العاده، عمر طولانی باتری و دوربین بسیار خوبی دارد.

هرچند تقریبا اندازه صفحه نمایش این فبلت هم اندازه iPhone 6 Plus است اما بسیار شفاف تر و درخشان تر از رقیب خود است و برخلاف iPhone و بسیاری از هوشمند های فبلت موجود در بازار Galaxy Note 4 یک فبلت مخصوص برای Multitasking است. قلم این فبلت به همراه نرم افزار و سخت افزار مناسب آن به شما اجازه میدهد که از دو برنامه در کنار هم استفاده کنید.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی, ارازن ترین  اندروید

 

اخبار تکنولوژی - تابناک



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هنر شیشه درمه بافی
دو شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 20:33 | بازدید : 410 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

صنایع دستی عشایر, صنایع دستی ایل قشقایی

آشنایی با هنر شیشه درمه بافی

 

شیشه درمه بافی ، بافتی تخت باف از نوع پود کشی و ترکیبی از دو رنگ تیره و روشن است. برخلاف گلیم که طرح و نقش آن با استفاده از پودهای رنگی است این شیوه بافت از نوع تارنما است و استفاده از هر رنگی به عنوان پود تاثیری در رنگ ظاهر دستبافته ندارد.


تولیدات بافته شده تمام پشمی با این شیوه در عشایر ایل قشقایی مانند خورجین، چنته، جاجیم، نوار(تنگ)، مفرش(خوابگاه)و … است. در چله کشی این دست بافته از تارهای دو رنگ تیره و روشن که دارای تاب زیاد هستند استفاده می شود و طریقه آن بدین صورت است که یک گلوله نخ چله ایی رنگ تیره و یک گلوله نخ چله ایی رنگ روشن انتخاب و دو سر نخ به یکدیگر گره زده می شود و گره بر روی تیرک افقی پایین دار قرار میگیرد.

 

گلوله نخ تیره از رو  و گلوله نخ روشن از زیر بر روی دار چله کشیده می شود. این دو گلوله نخ بر روی تیرک افقی بالایی دار به همدیگر قلاب می گردد به طوری که مجددا رنگ تیره از رو و رنگ روشن از زیر به تیرک افقی پایین می رسند.

 

صنایع دستی عشایر, شیشه درمه بافی

صنایع دستی عشایر ایل قشقایی

 

منبع:handi-craft.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 124
:: بازدید ماه : 2318
:: بازدید سال : 8580
:: بازدید کلی : 108676